پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403 14:55
10010 ورزشی 1400/03/27 - 10:38

در دومین بازی هفته چهارم رقابت های لیگ ملت ها؛

برزیل 3-1 ایران؛ هنرنمایی جوانان تحسین برانگیز بود

این روزها انتقاداکثر کارشناسان از باخت های تیم ملی به ویژه باخت به تیم قعر جدولی استرالیا، نقل مجلس شده وپیش کسوتان و برخی از کارشناسان والیبال ایران نیز از عملکرد ولادیمیرآلکنو سرمربی تیم ملی بشدت انتقاد کردند که در پاره ای موارد باید حق را به آنها داد.

اصغر قلندری/ به گزارش دیوان نیوز؛ اما تیم ملی والیبال کشورمان در تقابل با جدی ترین حریف خود با تلفیقی از نیروهای جوان وپر تجربه به میدان تیم برزیل رفت که در بازی های لیگ جهانی موفق شده بود این تیم را شکست دهد.

کارلوس در غیاب رنان سرمربی تیم برزیل با اندیشه حضور مقتدرانه در بازیهای المپیک توکیو در لیگ ملت های ۲۰۲۱ از تمام بازیکنان باتجربه خود برای کسب پیروزی در این بازی ها استفاده می کند.
تیم برزیل با یک باخت به فرانسه و با ارائه بازی های قدرتمندانه پس از غلبه بر تیم قلدر لهستان در هفته سوم، در صدر جدول رقابت های لیگ ملت ها قرار گرفت .
جالب اینکه، در لیست بازیکنان این تیم برای حضور در لیگ ملت ها نام یک ستاره کوبایی الاصل به نام یوآندی لئال دریافت کننده باشگاه لوبه ایتالیا دیده می شود که برای نخستین بار در تاریخ والیبال برزیل این اتفاق رخ داده است تایک بازیکن دو تابعیتی به عضویت این تیم در آمده و در میادین بین المللی به میدان برود.
البته باید خاطر نشان کنیم که فدراسیون جهانی والیبال دراکتبر ۲۰۱۷ با انتقال یوآندی لئال به تیم برزیل موافقت کرد و به این ترتیب لئال می تواند در لیگ ملت های ۲۰۲۱ جهان برای تیم برزیل به میدان برود.

به هر حال تیم برزیل صدر نشین رقابت های لیگ ملت ها با فرناندو کاچوپا، داگلاس ، لوکارلی، آلن سوزا ، مائو ریسیو ، ایساک و تالس لیبرو پای به این میدان نهاد.
برزیل قهرمان المپیک ریو یکی از حریفان جدی تیم ملی والیبال کشورمان در دومین بازی هفته چهارم لیگ ملت ها از ساعت ۲۳ و۳۰ دقیقه چهارشنبه شب ۲۶ خرداد در شهر ساحلی ریمینی ایتالیا به مصاف سروقامتان ایران رفت.

تیم ملی والیبال ایران برای مقابله با تیم سرشناس و قدرتمند برزیل در غیبت امیر غفور که همچنان تحت درمان آسیب دیدگی از ناحیه شانه بسر می برد، باترکیب سعیدمعروف (کاپیتان) و پاسور خوشفکر و پنجه طلائی، صابرکاظمی، میلاد عبادی پور، میثم صالحی، سید محمد موسوی، علی اصغر مجرد و آرمان صالحی لیبرو، پای به میدان گذاشت.

تیم ملی والیبال کشورمان که در دیدار با تیم های صربستان و آلمان پس از پنج ست مبارزه متحمل شکست در هفته سوم شده بود ! در اولین بازی هفته چهارم نیز در دیدار با تیم قعر جدولی استرالیا شکستی را پذیرا شد که اصلاُ مستحق آن نبود و اگر آقای آلکنو در ست سرنوشت ساز پنجم تحت تاُثیر جو حاکم در بازی قرارنمی گرفت وبا درخواست وقت استراحت ۳۰ ثانیه ای آرامش را در تیم متشنج خود برقرار می کرد تیم ما دچار این شکست تحقیرآمیز در مصاف با تیم نچندان مطرح استرالیا نمی شد!!

به هر تقدیر تیم ملی والیبال ایران که خود را برای یک دیدار سخت با تیم تمام حرفه ای برزیل آماده کرده بودکه تا بن دندان مسلح به بازیکنان خوب دنیاست، بدون هراس از نام برزیل بازی را آغاز کرد وبا سرویس فرناندو که بجای برنو رزنده در پست پاسور قرار گرفته بود اولین امتیاز را از سرویس فرناندوکسب کرد که از بالای تور عبور نکرد، اما بخاطر ضعف توپگیری و دفاع روی تور با اختلاف زیاد ست اول را ۱۹/۲۵ واگذار نمود.
ست دوم کاملاً متفاوت با ست اول بود، پوشش عالی روی تور در کار دفاعی ، دررفت های قابل تحسین آرمان صالحی با تلاش چشمگیر و آبشارهای قدرتی میثم صالحی و صابر کاظمی و آبشارهای برق آسای سید محمد موسوی روی پاس های ناب کاپیتان معروف پس از تساوی تا امتیاز ۲۲ با پوئن سرویس مستقیم صابر کاظمی و دفاع ترو تمیز میثم صالحی ومجرد در منطقه ۲ زمین برزیل ست دوم با حساب ۲۵/ ۲۳ به سود تیم ایران تمام شد.
در این ست جابجائی بردیا سعادت با معروف برای کمک به دفاع روی تور هم بی تاُثیر در برد تیم ایران در ست دوم نبود.
اما ست سوم را برزیلی ها که لئال را به خدمت گرفته بودند وبا تعویض های پیاپی با برتری آغازکردند و ۱۸ _ ۱۴ از تیم ما پیش افتادند ودر نهایت ست سوم را با حساب ۲۵/۱۹ به پایان رساندند.
در این ست شاگردان ولادیمیرآلکنو اسیر دفاع بلند برزیلی ها شدند و با وجودتوپگیری خوب آرمان صالحی بیشتر آبشارهای کاظمی بدون برخورد با دست مدافعان راهی اوت شد .
در ست چهارم ترکیب تیم ملی تغییر زیادی کرد و رضا عابدینی، جواد کریمی و بردیا سعادت جایگزین مجرد ، معروف و کاظمی شدند. برخلاف ست سوم که اغلب سرویس های برزیلی ها در دل تورمی نشست، سرویس های زرد پوشان برزیل کم اشتباه زده می شد وپوئن سرویس لئال که با ساعد آرمان صالحی جفت و جور نشد و به خارج زمین رفت ، برزیلی ها را در این ست با اختلاف ۴ امتیاز پیش انداخت.
دفاع های بی نقص برزیلی ها کار را برای آبشار زن های ما سخت کرده بود تا آلکنو امیر حسین اسفندیار را جایگزین میثم صالحی کند.
این تعویض ها تاحدی کارساز شد تا شاهدهنرنمائی بردیا سعادت و اسفدیار، ویک والیبال دلچسب از جوانان در کنار موسوی و عبادی پور با تجربه باشیم.
مربی برزیل که انتظار نداشت یاران جوان ما به ویژه سعادت فاصله شش امتیازی را به ۲ تقلیل دهند با احساس خطر درخواست وقت استراحت کرد وسرویس های پر سرعت که با قدرت زده می شد و دفاع های عالی روی تور برزیلی ها عرصه را بر جوانان ما تنگ و تنگ تر کرد تا علیرغم بازی درخشان سعادت و اسفدیار ، میلاد عبادی پور، تک دفاع عابدینی و تلاش قابل تحسین آرمان صالحی این ست هم با نتیجه ۲۵/۲۱ بابرتری تیم برزیل پایان پذیرد و فاتح سه بریک این ماراتن ۱۵۸ دقیقه ای باشد وایران ششمین شکست راهم تجربه کند!
بدون اغراق باید بگوئیم آلکنو صرفنظر از هر نتیجه ای که عاید می شد اگر از ابتدا جوانان را به بازی می گرفت که چهره های ناشناخته برای برزیلی ها بودندشاید شاهد بازی بهتری از یاران جوان تیم ملی می شدیم و زمینه شناخت بهتر جوانان برای سرمربی تیم فراهم می شد.
در تیم برزیل لوکارلی و لئال باتجربه بیشترین امتیاز از سرویس، آبشار و دفاع روی تور و داخل زمین را به خود اختصاص دادند‌.
در تیم ایران نیز میثم صالحی با ۱۵ امتیاز به عنوان امتیاز آورترین بازیکن معرفی شد.

شایان ذکر اینکه برخلاف گزارشگر بازی ایران - استرالیا، کیومرث کرده با رعایت تمام قوائد گزارشگری و با یک گزارش خوب و دلنشین زیبایی بازی برزیل - ایران را دو چندان کرده بود.
بازی آخر هفته چهارم ایران امروز از ساعت ۱۸ و۳۰ دقیقه در شهر ساحلی ریمینی ایتالیا در مصاف با تیم اسلوونی به مورد اجرا در می آید .
تیم اسلوونی هم از جمله تیم های خوب این مسابقات است که بعد از تیم های برزیل، لهستان و فرانسه در رده چهارم جا خوش کرده است.



  1. برخوردهای سلیقه‌ای مسئولان در محیط دانشگاه، باعث ایجاد تنش خواهد شد.
  2. هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد
  3. یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه
  4. ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  5. تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا از ۴۲۷ هزار عبور کرد/ لرستان در صدر جدول تبدیل مجوزها
  6. دولت در احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد موفق عمل کرد
  7. دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  8. شمسایی بهترین گزینه هدایت تیم ملی فوتسال است
  9. زارع‌پور: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود
  10. موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال وارد ایران شد
  11. وسط این همه مشکلات هم می‌توانیم شاد باشیم
  12. دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان
  13. شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی و آوارگی ۱۷ هزار کودک بدون والدین
  14. اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با مشارکت کانون پرورش فکری البرز
  15. دوم اردیبهشت آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز
  16. تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  17. موسوی برای دومین بار از حضور در تیم ملی والیبال انصراف خواهد داد؟!
  18. برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 2024 در تهران
  19. مالیات بر ارزش افزوده دارو و شیر خشک، فقط یک درصد!
  20. «بی‌بی‌سی» اعتراف کرد: موفقیت حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  21. احداث ۱۲۲ هکتار گلخانه در البرز توسط بخش خصوصی
  22. تخریب 125 هکتار ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  23. شهیدی که محل دفن او را امام خمینی (ره) تعیین کردند.
  24. آیا می دانید چه خدماتی به مادران در مراکز بهداشتی استان ارایه می شود؟
  25. اردیبهشت پر بارشی در راه است
  26. هرجایی زالودرمانی نکنید!
  27. بعد از عملیات وعده صادق، نتانیاهو حرفی برای گفتن ندارد
  28. در ۲ نقطه از تهران آرامستان جدید احداث خواهد شد
  29. بازی دوستانه فوتبال به یاد مرحوم آب پرور
  30. عملیات وعده صادق معادلات نظامی جهان را تغییر داد.
  31. افزایش شمار دریافت کنندگان حق پرستاری در استان البرز
  32. انهدام ریزپرنده‌ها عامل اصلی صدای انفجار در اصفهان
  33. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  34. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  35. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  36. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  37. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  38. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  39. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  40. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف