10159 یادداشت 1400/04/01 - 20:19

ایران 0-3 لهستان؛ هفتمین باخت متوالی هم رقم خورد!

هرچه می‌گوییم و اصرار داریم که فدراسیون والیبال راه خود را گم کرده و با صرف هزینه های بسیار زیاد آقای ولادیمیرآلکنو را با خواهش و تمنا به عنوان سرمربی، هدایت تیم ملی را به وی سپرده و انتظار معجزه از این مربی بلاروسی دارد گوش کسی بدهکار نیست.

به گزارش دیوان نیوز؛ اصغر قلندری در یادداشتی نوشت: وقتی می‌نویسیم در فدراسیون برو بیای والیبال، همه چیز وارونه است و تفکرات و استدلال‌ها آبکی و حرف‌ها عوام فریبی است و برخی گفته‌ها سبب این رویکردهای تحقیرآمیز در والیبال ایران و باعث دلسردی و بی انگیزگی در بازیکنان تیم ملی والیبال کشورمان شده است و با روحیه‌ای متزلزل بازی می‌کنند و از شادابی و طراوت همیشگی خبری نیست تا جایی که صدای بعضی از بازیکنان باتجربه تیم هم در آمده است و سخن از تحول و دگرگونی در تیم می زنند بر ما خُرده می‌گیرند.
ستاره فروزان والیبال ایران از تحقیر و پوزخند‌های تمسخرآمیز انگاپت و سایر بازیکنان تیم فرانسه سخن می‌گوید که هزاران معنا و مفهوم در آن نهفته است، یعنی خبر از کم کاری و بی انگیزگی یاران ملی‌پوش ما دارد! یعنی بی‌روحیه بازی کردن جوانان و با تجربه‌ها که در گذشته نچندان دور شگفتی آفرینان والیبال جهان بودند.
یعنی بی اهمیت جلوه دادن برد و باخت در این میدان جهانی! واقعاً این طرز تفکر و این استدلال‌های پوچ و توخالی تاُسف بار و شرم آور نیست؟!
طبیعی است که این جملات پرمعناست و کاملاً مشخص، اما رئیس فدراسیون و عوامل زیر مجموعه ایشان که از باخت‌های تیم ملی به تیم قعر جدولی استرالیا سخت ناراحت و از نتایج ضعیف تیم به ستوه آمده‌اند، با سخنان ظاهر فریب و توسل به دروغ، سخنان آلکنو را مورد تاُیید قرار می‌دهند که برد و باخت در این مسابقات مهم نیست و قصد ما شناخت جوانان و حضور در بازی‌های المپیک است.
از آقای داورزنی می پرسیم  اگر واقعاُ هدف این است چرا به جوانان فرصت خودنمایی داده نمی‌شود؟ چرا از امیرحسین توخته، پوریا یلی، محمدجواد معنوی نژاد، علی رمضانی، مرتضی شریفی و... امتحان به عمل نمی‌آورید؟ و همه جوانان را به سنگ محک نمی‌زنید؟
چرا منکر این حقیقت هستید که ولادیمیر آلکنو با خیال واهی در هر مسابقه‌ای از ترکیب نصف و نیمه تلفیقی از جوانان و بزرگان با تجربه همیشگی سعی در پیروزی دارد ولی وقتی با ضعف توپگیری و دفاع روی تور بازیکنانش مواجه می‌شود حرص می‌خورد، این حرص خوردن‌ها برای کسی که ادعا می‌کند هدف بازی‌های المپیک است و برد و باخت در این بازی‌ها برایش اهمیتی ندارد چه معنائی دارد؟!
قبول کنید تیم ملی والیبال ایران در شرایط سخت و تنگنایی قرار گرفته است، که باعث نگرانی‌های روز افزون اهالی والیبال شده و معلوم نیست‌ رئیس فدراسیون که قول کسب سکوی المپیک داده است با دیدن این باخت‌های پی‌درپی و مفتضحانه باز هم سر قولش ایستاده است؟ 
والیبال ایران که کلی اعتبار و اسم و رسم در دنیا کسب کرده، نیاز به تحول و دگرگونی دارد، لطفاً منطقی باشید و با این ترفندهای نخ‌نما، حیثیت و آبروی والیبال کشورمان  را بر باد ندهید.
به هر حال تیم ملی والیبال مردان ایران برای برگزاری چهاردهمین بازی خود در رقابت های لیگ ملت‌ها، از ساعت روز سه شنبه اول تیر ماه ۱۴۰۰ در غیاب صابر کاظمی بهترین امتیاز آور تیم ایران که روز گذشته در مقابل تیم فرانسه هم با کسب ۱۲ امتیاز چهره پُرفروغی داشت با ترکیب ۱۴ نفره سعید معروف، سید محمد موسوی، جواد کریمی، میلاد عبادی پور، امیر غفور، مسعود غلامی، میثم صالحی، علی اصغر مجرد، بردیا سعادت، مرتضی شریفی، رضا عابدینی، امیر حسین اسفندیار، محمدرضا حضرت‌پور و آرمان صالحی دو لیبروی خوش نقش به مصاف تیم لهستان رفت و سه بر صفر بازنده شد.
تیم ملی ایران ۲۲ بار با تیم لهستان دیدار داشته که ۸ برد و ۱۴ باخت را داشته و جالب اینکه در بازی‌های لیگ جهانی در خود لهستان تیم ملی ایران این تیم را با حضور کوبیاک شکست داده است که در این دیدار به بازی گرفته نشده بود.
در ترکیب اولیه تیم ملی ایران، جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، مسعود غلامی، بردیاسعادت، مرتضی شریفی علی اصغر مجرد و آرمان صالحی قرار داشتند.
اما آقای ویتال هونن که تیمش بعد از برزیل در جای دوم جدول قرار دارد بدون کوبیاک، در آرایش اولیه و شروع بازی از یاکوب کوخانوفسکی، آلکساندر شیفکا، فابین دژیزگا، بارتوش بدنوژ، ماچی موزای، متئوش بنیک و پاول زاتورسکی پای به میدان گذاشت.
ست اول کسب پنج امتیاز پیاپی با برتری لهستانی‌ها همراه شد که معلول ضعف توپگیری و عدم پوشش دفاعی روی تور و آبشارهایی که بدون برخورد به دیوار بلند دفاع لهستان راهی اوت می‌شد بود، اما رفته رفته تیم جوان ایران به بازی برگشت و بدون هراس از نام لهستان فاصله را به چهار امتیاز تقلیل داد، اما سرانجام روی سرویس های خوب و پرسرعت شاگردان ویتال ۲۵/۲۰ ست اول را واگذار کردیم.
ووکاش کاچمارک هم در ست دوم در ترکیب تیم لهستان قرار گرفت که از قامت بلندی برخوردار بود.
در تیم ایران هم آلکنو امیر غفور و سعید معروف را به کمک طلبید، تا شاهد یک بازی متعادل باشیم که دو تیم تا امتیاز ۲۰ دوش به دوش هم کسب امتیاز کردند اما از این لحظه درخشش قدرتی زنان لهستان و ناهماهنگی خط دفاعی بچه‌های ما سبب گردید تا همانند ست اول نتیجه را ۲۵/ ۲۰ به حریف قدرتمند لهستانی واگذار کنیم.
در این ست آبشارهای کوخانوفسکی و شیفکا که با آبشارهای سرعتی و قدرتی از دفاع ناقص ما بهره می‌بردند مهار شدنی نبود و بیشترین امتیاز را به دست آوردند.
ست سوم هم با برتری مطلق لهستان همراه شد تا سرمربی تیم ملی ایران در امتیاز 6 بر صفر ناچار به درخواست وقت استراحت شود تا شاید در روند بازی تغییراتی ایجاد نماید.
اولین امتیاز تیم ما توسط مرتضی شریفی از منطقه چهار حاصل شد که تا این لحظه از بازی امروز خوب ظاهر شده بود.
کسب یک امتیاز مستقیم ازسرویس بردیا سعادت فاصله امتیاز را به چهار رساند اما اولین وقت استراحت فنی ۸/۳ به سود لهستان اعلام شد، آبشار بردیا سعادت از منطقه دو یک امتیاز دیگر را برای ما به ارمغان آورد، علی اصغر مجرد هم که آسیب دیده بود جای خود را به رضا عابدینی داد.
تیم بی‌روحیه و فاقد طراوت و شادابی کشورمان با ضعف توپگیری و پوشش منسجم روی تور به تدریج فاصله امتیازها را افزایش داد و آلکنو فقط به فکر فرو رفت و راهکاری برای رهایی از نهمین باخت پیدا نکرد.
آقای آلکنو باید با شهامت اعتراف کند که مرتضی شریفی را دیر شناخت و به رضا عابدینی هم خیلی اندک فرصت خودنمایی داد، پیوستن امیر غفور و سعید معروف هم حاصلی را در برنداشت.
آخرین امتیاز لهستان هم از سرویس به دست آمد تا این ست را با اختلاف زیاد ۲۵/۱۶ بازنده شویم و در سه ست متوالی شکست را پذیرا گردیم.
به طور کلی پوئن منفی‌های تیم ملی والیبال کشورمان  بازی به بازی افزایش پیدا کرده و از شور و نشاط بازیکنان کاسته شده است، اشکال کار در چیست؟ و چه عواملی باعث شده تا تیم ملی ما این گونه افسرده و ناتوان شود؟سئوالی است که آقای داورزنی باید به مردم ایران پاسخگو باشید.
آقای داورزنی خدا وکیلی بفرمایید، آوردن ولادیمیر آلکنو چه گلی به سر والیبال کشورمان زد؟! در آخرین روز هفته پنجم روز چهارشنبه دوم تیرماه تیم ملی ایران باید از ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف تیم آرژانتین برود.

نویسنده: اصغر قلندری



  1. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  2. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  3. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  4. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  5. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  6. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  7. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  8. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  9. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  10. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  11. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  12. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  13. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  14. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  15. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  16. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی
  17. افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در نوروز
  18. شناگر اصفهانی رکورد ملی خود را جابه‌جا کرد
  19. برگزاری اولین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌ها، انجمن‌های ورزشی و  مسئولان کمیته‌های پارکور کشور
  20. درهای نمایشگاه رسانه های ایران باز شد
  21. افزایش دو و نیم برابری بودجه فرهنگی شهرداری کرج
  22. آیین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات البرز برگزار شد
  23. گرم‌ترین آذر ۳۳ سال اخیر کشور ثبت شد
  24. خواص بسترساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند
  25.  روایت تکراری اختلاف و التهاب
  26. یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا؛مشابه ولی متفاوت
  27. نقش «اقتصاد مقاومتی» در عبور از تنگنای تحریم
  28. ابراز شادی و خوشحالی بعد از پیروزی، جُرم محسوب می‌شود ؟!
  29. به بهانه آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران
  30. زمین چمن مصنوعی روستای خورچان افتتاح شد
  31. «حمل و نقل» پیش شرط بهبود وضعیت صادرات و واردات در کشور
  32. تاج منتسب به سپاه است؟
  33. توافق با عراق برای تامین ۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در روز
  34. بیست و یکمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی با حضور مقامات کشور
  35. افزایش قیمت خودسرانه قالیشویی و خشکشویی ممنوع است
  36. سهمیه جدید وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن ابلاغ شد
  37. ۵۰۰ میلیون مسدوی خودروهای وارداتی آزاد شد
  38. انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان ۴ کمیسیون گردشگری اتاق‌های بازرگانی ایران، البرز، اصفهان و قم
  39. زمان واریز عیدی کارمندان اعلام شد
  40. زمان واریز اعتبار تشویقی کالابرگ به حساب‌ها