10190 ورزشی 1400/04/02 - 21:54

در آخرین روز رقابت های لیگ ملت ها در هفته پنجم:

ایران 1-3 آرژانتین؛ بازهم باختیم، ان شالله المپیک!؟

تیم ملی والیبال مردان ایران در آخرین روز بازی های لیگ ملت ها، از ساعت ۱۸/۳۰ دقیقه امروز چهارشنبه دوم تیرماه ۱۴۰۰ به مصاف تیم آرژانتین رفت.

به گزارش دیوان نیوز؛ اصغر قلندری در یادداشتی نوشت: بر اساس اعلام ولادیمیرآلکنو ایران با ترکیب ۱۴ نفره سعید معروف، سیدمحمد موسوی، محمدرضا حضرت‌پور، مسعود غلامی، امیر غفور، مرتضی شریفی، علی‌اصغر مجرد، میثم صالحی، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، بردیا سعادت و جواد کریمی مقابل تیم آرژانتین ب ظاهر شد.
سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان برای این بازی با ترکیب سعید معروف کاپیتان باتجربه، امیر غفور، میلادعبادی پور، سید محمد موسوی،
میثم صالحی، مسعود غلامی و آرمان صالحی لیبروی خوش نقش پای به آخرین میدان رقابت های لیگ ملت ها گذاشت.
اما مارسلو مندز سرمربی تیم ملی آرژانتین مارتین راموس، کریستین پوگلاخن، فاکوندو کونته، لوسیانو دچکو پاسور وکاپیتان ، آگوستین لوزر، برونو لیما و سانتیاگو دانانی لیبرو به را برای این دیدار به میدان گسیل داشت ‌ودر یک بازی جذاب و دیدنی که دو تیم با سخت کوشی تا امتیاز ۳۱ پا بپای هم کسب امتیاز کردند، در نهایت تیم آرژانتین موفق شد با نتیجه ۳۳/۳۱ ست اول را با برتری پشت سر بگذارد.
در این ست رالی یاران ما هم در دفاع روی تور تسلط نسبی داشتند و معروف با روی آوری به بازی سرعتی در این بازی زیبا نقش بسزایی داشت ،بازی خوب امیر غفور، میثم صالحی و عبادی پور در زدن آبشارهای قدرتی و کمک به خط دفاعی روی تور و توپگیری عالی آرمان صالحی هم باید یاد کنیم که الحق در بالابردن روحیه بچه ها فوق العاده تاُثیر گذار بود اما ضعف در توپگیری و زدن سرویس های قدرتی بازهم بلای جان تیم ایران شده بود!.
در این ست آلکنو از کاظمی برای زدن سرویس بجای موسوی و بردیا سعادت را برای کمک به خط دفاعی روی تور بجای معروف استفاده کرد که در نتیجه کلی تاُقیر نداشت!

شروع ست دوم هم با تساوی همراه بود، امتیاز گیری امیر غفور از منطقه ۲ بارها مدافعان آرژانتین را در دفاع ناکام گذاشته بود، بی شک دیدن این بازی تماشائی هر بیننده ایرانی عاشق به والیبال را به وجد آورده بود اما افسوس که در امتیاز های پایانی روی اشتباه فردی ست اول را واگذار کردیم.

به هر حال پوئن سرویس مستقیم لوسیانو دچکو تیم آرژانتین را با اختلاف دو امتیاز پیش انداخت اما آبشارهای میثم صالحی از منطقه چهار و امیر غفور امتیاز آورترین بازیکن ها تا این لحظه از منطقه دو از روی پاس های ناب وبی نقص سعید معروف کارساز می شد تا اختلاف امتیاز بیشتر نشود.
پوئن سرویس مستقیم غلامی اختلاف امتیاز را به حداقل رساند و خطای سرویس کونته که از بالای تور عبور نکرد نتیجه به ۱۹_ ۱۸ تغییر کرد.
میثم صالحی بدون تردید موفق ترین آبشارزن قدرتی ما در منطقه ۴ بود و دو تیم همچنان با یک امتیاز اختلاف بار دیگر بازی جذابی را به نمایش گذاشتند ودر امتیاز ۲۰ روی آبشار قدرتی عبادی پور از منطقه چهار دو تیم به تساوی رسیدند.
آوردن کاظمی برای زدن سرویس و دفاع عالی غلامی تیم ایران را ۲۲-۲۰ در ست دوم پیش انداخت تا مندز که احساس خطرکرده بود درخواست
وقت استراحت کند که این وقفه ۳۰ ثانیه ای کافی بود تا سرویس دوم کاظمی به خارج زمین برود، آبشار غفور هم بدون برخورد به دست مدافعان راهی اوت شد تا بار دیگر دو تیم در امتیاز ۲۲ به تساوی رسیدند، بازی فکورانه و قابل تحسین عبادی پور عامل این تساوی شده بود که آبشار غلامی امتیاز ۲۴ و دفاع آرژانتینی ها در مقابل آبشار غفور حساب این ست را هم با دو امتیاز اختلاف ۲۵/۲۳ به سود شاگردان مارسلومندز کرد.
به نظر می رسد که پس از انجام ۱۴ بازی تازه ولادیمیرآلکنو پی برده که مردم ایران صرفنظر از نتیجه خواستار دیدن والیبال زیبای ایرانی هستند، که با روحیه بهتری نسبت به بازیهای قبل در آخرین دیدار شاهد بازی قابل قبولی که انتظارش را داشتیم شدیم.
دفاع پوگلاخن بلند قامت در مقابل عبادی پور چهره شناخته شده و شاخص تیم ملی و ضعف توپگیری سبب گردید تا در ست سوم ۸-۴ از حریف عقب باشیم به خصوص در دفاع از لوزر که برق آسا در منطقه ۳ آبشارهای سرعتی را به ثمر می رساند ومدافعان ما را جا می گذاشت .
آقای آلکنو محمد رضا حضرت پور لیبرو اول تیم را جایگزین آرمان صالحی کرد.اما در مقابل آبشارهای قدرتی که از منطقه چهار توسط لیما زده می شد باز هم مشکل توپگیری را برای یاران ما مشکل کرده بود.
جواد کریمی پاسور جوان هم بجای معروف در ترکیب تیم ملی ایران جای گرفت تا دو تیم در امتیاز ۱۳ برابر شدند و سرویس عالی میثم صالحی دریافت را برای آرژانتینی ها سخت کرد تا در برگشت با یک آبشار از پشت خط یک سوم تیم ایران را پیش انداخت اما آبشار لیما از خط دفاعی ما عبور کرد ودر منطقه پنج با دریافتی همراه نشد وبا بیرون رفتن سرویس این بازیکن، استراحت فنی دوم با برتری تیم ملی کشورمان با نتیجه ۱۶-۱۵ اعلام شد.
سرعت بخشیدن به بازی و استفاده از لوزر در زدن آبشارهای سرعتی بار دیگر دو تیم را به تساوی کشاند.
قرار گرفتن کاظمی بجای امیر غفور و پاس های به موقع کریمی برای موسوی تیم مارا ۲۱- ۱۹ در ست سوم پیش انداخت که این دو امتیاز برتری تداوم پیدا کرد تا با آبشار عبادی پور از منطقه چهار به امتیاز ۲۴ دست پیدا کردیم اما با آبشار لوزر
در امتیاز ۲۵ بار دیگر دوتیم به تساوی رسیدند ولی دفاع عالی بچه های ما تیم ایران را پیش انداخت و مرتضی شریفی برای زدن سرویس بخدمت گرفته شد اما کار تساوی دو تیم ادامه دار شدکه تساوی در امتیاز ۳۰ موُید آن است.
تیم ایران بارها فرصت پیروزی در این ست را از دست داد ولی در نهایت با دفاع خوب روی تور ست سوم با حساب ۳۲/ ۳۰ به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید و بازی به ست چهارم کشیده شد.
در ست چهارم کسب چهار امتیاز پیاپی آلکنو را مجبور به درخواست وقت استراحت کردو ازکاظمی که دوبار در کمند دفاع بلند آرژانتینی ها اسیر مانده بود خواست با جاخالی اولین امتیاز را برای تیم ما کسب کند.
هر دو تیم به بازی سرعتی روی آورده بودند که موُثر واقع شده بود.
اما برتری چهار امتیازی آرژانتینی ها در این ست کار را برای تیم ما سخت کرد! ولی بچه ها در این بازی با روحیه ای بالا نسبت به بازیهای گذشته ثابت کردند که از قابلیت های خوبی برخوردارند البته اگر خوب به کار گرفته می شدند.
پوئن سرویس مستقیم کریمی و آبشارهای کاظمی اختلاف امتیاز را به حد اقل رساند.
دفاع لوزردر مقابل کاظمی بار دیگر اختلاف امتیاز را افزایش داد پوئن سرویس لیما هم به پیشتازی تیم آرژانتین کمک کرد تا با فاصله پنج امتیاز ، دوتیم از استراحت فنی دوم سود ببرند و به آخرین رهنمود های مربیان گوش فرا دارند که در این راستا برتری از شاگردان مندز بود.
آسیب دیدگی موسوی از ناحیه آرنج دست راست وعدم حضور این بازیکن در خط دفاعی و در زدن آبشار های سرعتی هم به مشکلات تیم ایران افزود.
بازی درخشان لیما در منطقه دو وی را به چهره برتر تیم آرژانتین بدل کرده بود . رضا عابدینی بجای سید محمد موسوی در ترکیب تیم ایران هم کمک موُثری نکرد تا سرانجام ست چهارم هم با نتیجه ۲۵/۱۸ به نام آرژانتین ثبت شد وفاتح سه بر یک این بازی بسیار جذاب و دیدنی گردید تا ما و دوستداران والیبال ایران بعد از باخت های پیاپی بار دیگر در حسرت پیروزی بمانند.

البته پانزدهمین بازی تیم ملی والیبال کشورمان تفاوت بسیاری با روزهای گذشته داشت؛ با این حال ولادیمیرآلکنو با استفاده از تمامی نیروهای موجود درنبرد با تیم آرژانتین هم کاری از پیش نبرد تا نگرانی اهالی والیبال برای حضور تیم ملی والیبال ایران در المپیک توکیو را دو چندان کند!
امیدواریم آسیب دیدگی مچ دست موسوی جدی نباشد و به بازیهای المپیک برسد و همچون گذشته یار و یاور تیم ملی کشورمان باشد.
تیم ملی والیبال کشورمان ایران با قبول این شکست در جدول یک پله دیگر سقوط کرد!

نویسنده: اصغر قلندری



  1. هرجایی زالودرمانی نکنید!
  2. بعد از عملیات وعده صادق، نتانیاهو حرفی برای گفتن ندارد
  3. در ۲ نقطه از تهران آرامستان جدید احداث خواهد شد
  4. بازی دوستانه فوتبال به یاد مرحوم آب پرور
  5. عملیات وعده صادق معادلات نظامی جهان را تغییر داد.
  6. افزایش شمار دریافت کنندگان حق پرستاری در استان البرز
  7. انهدام ریزپرنده‌ها عامل اصلی صدای انفجار در اصفهان
  8. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  9. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  10. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  11. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  12. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  13. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  14. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  15. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  16. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  17. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  18. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  19. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  20. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  21. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  22. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  23. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی
  24. افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در نوروز
  25. شناگر اصفهانی رکورد ملی خود را جابه‌جا کرد
  26. برگزاری اولین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌ها، انجمن‌های ورزشی و  مسئولان کمیته‌های پارکور کشور
  27. درهای نمایشگاه رسانه های ایران باز شد
  28. افزایش دو و نیم برابری بودجه فرهنگی شهرداری کرج
  29. آیین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات البرز برگزار شد
  30. گرم‌ترین آذر ۳۳ سال اخیر کشور ثبت شد
  31. خواص بسترساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند
  32.  روایت تکراری اختلاف و التهاب
  33. یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا؛مشابه ولی متفاوت
  34. نقش «اقتصاد مقاومتی» در عبور از تنگنای تحریم
  35. ابراز شادی و خوشحالی بعد از پیروزی، جُرم محسوب می‌شود ؟!
  36. به بهانه آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران
  37. زمین چمن مصنوعی روستای خورچان افتتاح شد
  38. «حمل و نقل» پیش شرط بهبود وضعیت صادرات و واردات در کشور
  39. تاج منتسب به سپاه است؟
  40. توافق با عراق برای تامین ۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در روز