10220 البرز 1400/04/03 - 22:43

بازشماری آرای انتخابات به درخواست مردمی ربطی ندارد؛

دخالت دست های پشت پرده در نتیجه انتخابات شورای فردیس تکذیب شد

حاشیه های انتخابات شورای اسلامی شهر فردیس همچنان فضای مجازی را ملتهب کرده و تخلفات انتخاباتی و دخالت در نتیجه انتخابات، افکار عمومی را نسبت به درخواست بازشماری آرا هدایت کرده است. درحالیکه به گفته فرماندار فردیس بازشماری آرا تنها با مستندات کافی و تشخیص هیات مشترک اجرایی و نظارت بر انتخابات امکانپذیر است.

مریم آقانوری/ به گزارش اختصاصی دیوان نیوز؛ با گذشت ۶ روز از انتخابات شورای اسلامی شهر ، هنوز تب و تاب انتخابات در فردیس وجود دارد و بحث انتخابات در صفحات مجازی داغ است. هنوز فیلم ها و صداهایی از پول پاشی و خرید و فروش رای از سوی برخی کاندیداهای شورای شهر فردیس توسط مردم دست به دست می شود.

از سوی دیگر تحرکاتی از سوی برخی کاندیداهای جامانده از رقابت و یا طرفدارانشان نیز وجود دارد که برخی افراد رای نداشته اند و با دخالت دست های پشت پرده وارد لیست منتخب شده اند!

موضوع بازشماری آرا، رسیدگی به تخلفات انتخاباتی و حتی درخواست سلب عضویت برخی کاندیداها در فضای مجازی از سوی برخی افراد و رسانه ای ها مطرح می شود و افکار عمومی را به سمت درخواست رسیدگی و صیانت از آرای مردم از سوی مسوولان و نهادهای نظارتی به ویژه فرمانداری، پیش می برد، در خصوص این موضوعات با فرماندار فردیس گفتگو کردیم.‌

درخواست های مردمی برای بازشماری آرای انتخابات کافی نیست

ابوالفضل اینانلو فرماندار فردیس در خصوص درخواست های مردم برای بازشماری آرای انتخابات شورای شهر فردیس، گفت: برای بازشماری آرای انتخابات فقط درخواست مردمی کافی نیست. بازشماری آرا مراحل قانونی دارد که باید بر اساس آن اقدام شود. در این راستا کاندیداهایی که نسبت به رای خود در صندوق ها معترضند باید اعتراض خود، همراه با مستندات لازم را به هیات های اجرایی و نظارت انتخابات در شهرستان ارائه کنند. این موضوع در نشست مشترک هیات های اجرایی و نظارت بررسی می شود و اگر بر اساس نظر مجموع هیات های نظارت و اجرایی انتخابات، مستندات کافی باشد، برای بازشماری آرا تصمیم گیری و اقدام می شود.‌

وی با بیان اینکه در خصوص ادعای خرید و فروش آرا توسط برخی کاندیداها نیز به همین صورت اقدام می شود؛ افزود: اگر مستندات لازم برای احراز تخلف و خرید و فروش رای در برخی شعب توسط کاندیداها وجود داشته باشد؛ رای آن کاندیدا در همان صندوق باطل می شود.

نقص قانونی کاندیداهای پولدار را برنده رقابت انتخاباتی می کند!

آنچه در این دوره از انتخابات بیش از پیش به چشم آمد، افزایش خرید و فروش آرا نسبت به دوره های قبل بود. ‌اگر در دوره قبل انتخابات شورا، صحبت از خرید و فروش رای توسط یکی از کاندیداها وجود داشت که اتفاقا وارد شورا هم شد؛ طبق اظهارات و گواه برخی شهروندان در این دوره، بسیاری از کاندیداهای شورای شهر فردیس حتی ظاهر اصلات ها! اقدام به خرید و فروش رای کردند.‌ بر این اساس به نظر می رسد که موضوع عدم تناسب مجازات برای تخلف خرید و فروش رای از سوی کاندیداها، موجب افزایش این تخلف شده و عملا کاندیداهای اخلاقمدار و بدون پول را از رقابت انتخاباتی کنار زده است.

فرماندار فردیس در این خصوص گفت: ما فقط می توانیم آنچه قانونگذار در قانون به عنوان مجازات تخلف برای خرید و فروش رای تعیبن کرده را اجرا کنیم. امکان افرایش این مجازات توسط مسئولان و نهادهای اجرایی وجود ندارد و باید این امر توسط قانونگذار در قانون تعریف شود.‌

نتیجه انتخابات شورای فردیس دستکاری نشده است

اینانلو در بخش دیگری از سخنانش موضوع وارد کردن افرادِ بدون رای در لیست اعضای منتخب شورای شهر فردیس را تکذیب کرد و گفت: در انتخابات شورای شهر فردیس حتی یک رای هم جابجا نشده و تمامی آرا بر اساس صورتجلسات، اعلام شده و کاندیداها بر اساس آرای واقعی مردم انتخاب شدند و هیچ دخالتی از سوی هیچ فردی در نتیجه انتخابات اعمال نشده و نتیجه انتخابات با صیانت کامل از آرای شهروندان اعلام شده است.

انتخابات فردیس در سلامت کامل برگزار شد

وی افزود: هر دو انتخابات در شهرستان فردیس در تمامی شعب سطح شهرستان در شهرهای فردیس و مشکین دشت و روستای فرخ آباد در سلامت کامل انجام شده و هیچ تخلفی از سوی عوامل برگزاری انتخابات گزارش نشده است. حتی یک طرح شکایت در خصوص نحوه برگزاری انتخابات در سطح شهرستان فردیس به هیات های اجرایی و نظارت ارائه نشده است.

اینانلو اضافه کرد: حتی بازرسانی که از سوی مراجع نظارتی در سطح استان، از شعب مختلف در سطح شهرستان بازدید کردند، نیز هیچگونه تخلفی از شعب شهرستان گزارش نکردند و انتخابات در سلامت کامل برگزار شده است.

اگرچه به گفته فرماندار فردیس کار پر زحمت انتخابات توسط عوامل اجرایی به درستی انجام شده اما نتیجه آن باید پایان دادن به شایعات و افزایش اعتماد مردم باشد،

اعتمادی که بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری مهمترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی است که باید ساز و کار آن نیز فراهم شود. از سویی بازنگری در قانون انتخابات و رفع تواقص قانونی برای جلوگیری از تخلفات اینچنینی ضروری می نماید. قانون محکمی که جلوی تخلفات را بگیرد دست های مداخله گر پشت پرده را کوتاه کند.

خبرنگار: مریم آقانوری



  1. افزایش شمار دریافت کنندگان حق پرستاری در استان البرز
  2. انهدام ریزپرنده‌ها عامل اصلی صدای انفجار در اصفهان
  3. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  4. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  5. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  6. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  7. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  8. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  9. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  10. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  11. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  12. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  13. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  14. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  15. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  16. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  17. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  18. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی
  19. افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در نوروز
  20. شناگر اصفهانی رکورد ملی خود را جابه‌جا کرد
  21. برگزاری اولین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌ها، انجمن‌های ورزشی و  مسئولان کمیته‌های پارکور کشور
  22. درهای نمایشگاه رسانه های ایران باز شد
  23. افزایش دو و نیم برابری بودجه فرهنگی شهرداری کرج
  24. آیین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات البرز برگزار شد
  25. گرم‌ترین آذر ۳۳ سال اخیر کشور ثبت شد
  26. خواص بسترساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند
  27.  روایت تکراری اختلاف و التهاب
  28. یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا؛مشابه ولی متفاوت
  29. نقش «اقتصاد مقاومتی» در عبور از تنگنای تحریم
  30. ابراز شادی و خوشحالی بعد از پیروزی، جُرم محسوب می‌شود ؟!
  31. به بهانه آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران
  32. زمین چمن مصنوعی روستای خورچان افتتاح شد
  33. «حمل و نقل» پیش شرط بهبود وضعیت صادرات و واردات در کشور
  34. تاج منتسب به سپاه است؟
  35. توافق با عراق برای تامین ۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در روز
  36. بیست و یکمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی با حضور مقامات کشور
  37. افزایش قیمت خودسرانه قالیشویی و خشکشویی ممنوع است
  38. سهمیه جدید وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن ابلاغ شد
  39. ۵۰۰ میلیون مسدوی خودروهای وارداتی آزاد شد
  40. انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان ۴ کمیسیون گردشگری اتاق‌های بازرگانی ایران، البرز، اصفهان و قم