11145 ورزشی 1400/05/04 - 05:02

ایران 3-0 ونزوئلا؛ پیروزی قاطعانه تیم ملی والیبال ایران در گام دوم

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مقابل ونزوئلا به پیروزی ۳ بر صفر رسید.

اصغر قلندری/ به گزارش اختصاصی دیوان نیوز؛ تیم ملی والیبال ایران که در گروه A با تیم های لهستان، ونزوئلا، ایتالیا، کانادا و ژاپن همگروه شده است در اولین بازی برابر تیم قدرتمند لهستان دست به کار بزرگی زد و با پیروزی سه بر دو مقابل شاگردان ویتال هینن تمام معادلات و پیش بینی برخی از کارشناسان را به هم ریخت!

سرو قامتان تیم ملی والیبال ایران در دیدار با تیم لهستان که در رنکینگ جهانی در مکان دوم جای گرفته با تکیه بر انگیزه وروحیه بالا وعزم و اراده ای وصف ناپذیر در یک بازی استثنائی و نفس‌گیر با تعصب و غیرت ایرانی ثابت کردند که خواستن توانستن است واین فعل را به زیبایی صرف کردند.

دلاور مردان والیبال کشورمان با نظم و هماهنگی تیمی ومدیریت تحسین برانگیز سعید معروف کاپیتان وبه واقع مربی درون میدان که در روحیه بخشیدن به میثم صالحی جوان بلند پرواز وآینده دار ارومی که برای اولین بار در میدان بزرگ المپیک وتحت تاُثیر بازیهای المپیکی قرار گرفته بود نقش وسهم بسزایی در این پیروزی داشت.
امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، سید محمد موسوی، سیامک مرندی و کاپیتان سعید معروف تجربه حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو را در کارنامه داشتند اما علی اصغر مجرد و میثم صالحی که برای اولین بار افتخار حضور در این رقابت‌ها را پیدا کرده بودند شایستگی و قابلیت های خود را به اثبات رساندند.

بازیکنان بلند آوازه والیبال جمهوری اسلامی ایران با رشادت وجنگندگی نهایت تلاششان را به عمل آوردند تا در بزرگترین رویداد ورزشی تیم لهستان حریف قدرتمند همگروه خود را از پیش رو برداشتند و با امید بیشتر، خود را برای مقابله با تیم های مطرح دنیا ( ایتالیا، کانادا و ژاپن) میزبان المپیک ۲۰۲۰ آماده می کند.
البته تیم ونزوئلا حریف امروز را هم نباید دست کم می گرفتن که این گونه هم شد و با تمام قوا در این بازی حضورپیدا کردند وبه یک پیروزی ارزشمند دیگری دست یافتند.

به هر تقدیر بروبچه های جنگنده و خوب والیبال کشورمان از ساعت ۴ و۳۰ بامداد امروز دوشنبه چهارم مرداد ماه به وقت ایران با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، امیر غفور،مسعودغلامی، میثم صالحی، علی اصغر مجرد و سیامک مرندی
به مصاف تیم ونزوئلا رفتند ودر یک بازی نچندان سخت حریف دوم خود را با نتیجه سه بر صفر پشت سر گذاشتند، اما سه بازی سخت را پیش رو دارندکه با توجه به‌ بازی مقتدرانه مقابل تیم لهستان گذر از تیم های ایتالیا، کانادا و ژاپن هم دور از دسترس بروبچه های شاداب و پر طراوت مانیست، ولی این واقعیت را هم باید بپذیریم که هر تیمی شرایط خاص خود را دارد و با توجه به شیوع ویروس کرونا و دلایل مختلف تیم ایران که بدون بازی های تدارکاتی لازم برای هماهنگی بیشتر وشناخت جوانان بلند قامت و خوش تکنیک به این میدان بزرگ المپیکی قدم گذاشته، باید آقای ولادیمیر آلکنو سرمربی با تجربه و خوب والیبال جهان برای بازی باهر یک از حریفان نقشه های متفاوتی را طراحی کند واز تمامی داشته ها به خوبی استفاده نماید.
مضاف بر اینکه با اعتماد به جوانان وروحیه بخشیدن و امید دادن به آنها احتمالات را هم در نظر داشته باشد که خدای نخواسته اگر اتفاق ناگواری برای هر یک از بازیکنان رخ داد بتواند از یاران جایگزین وآماده وقبراق استفاده کند.

به هر حال ست اول در شرایطی آغاز شد که آقای رونالد سارتی سرمربی تیم ونزوئلا با آنالیزی که از تیم ایران به عمل آورده بود با ترکیب آرماندو ولاسکر، فرناندو گونزالس، ویلز ریواس ، امرسون رود ریگز ، رونالد فایولا ، چما کاپیتان تیم و روبرت اروماس پای به این میدان گذاشته بود
ست اول بابرتری مطلق درناهای خوش قدو قامت تیم ملی کشورمان آغاز شد وبه لطف هماهنگی تیمی در توپگیری، دفاع و آبشارهای امیر غفور و میثم صالحی جوان ۲۲ ساله ارومی که از قدرت بدنی فوق العاده ای برخوردار می باشد ۲۵/۱۷به برتری رسیدند.
ست دوم را ونزوئلایی ها بهتر آغاز کردند و موفق شدند در برابر تیم توانمند وپر ستاره ایران خود را تا امتیاز ۲۰ برسانند اما در نهایت با نتیجه ۲۵/۲۰ مغلوب یاران پرخروش یاران ما شدند .
در ابتدای ست سوم شاگردان رونالد سارتی برای اولین بار یک امتیاز از تیم ایران پیش افتادند اما خیلی زود روی درخشش شاگردان ولادیمیر آلکنو به ویژه آبشارهای بی بازگشت میثم صالحی، امیر غفور و عبادی پور ودفاع های عالی غلامی ومجرد دو یار سرعتی زن ما سر تسلیم فرود آوردند و ۲۵/۱۸ ست سوم را هم واگذار کردند.
تیم ونزوئلا حریف دندان گردی برای تیم ملی والیبال ایران نبود و آقاي آلکنو که در این بازی به سیدمحمد موسوی استراحت داده بود باید برای رویارویی با تیم قدرتمند کانادا که روز چهارشنبه ششم مرداد در همین ساعت یعنی ۴ و۳۰ دقیقه برگزار می‌شود اندیشه کند ودومین پیروزی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به ثبت رساند.
در بازی امروز سرمربی تیم ملی از صابر کاظمی برای زدن سرویس و آرمان صالحی بجای میثم صالحی برای دریافت استفاده کرد ویک فرصت کوتاه هم در اختیار مرتضی شریفی قرار داد که جایگزین غفور شد و پس از کسب یک امتیاز از منطقه چهار؛ غفور به جای خود بازگشت.
رویهم رفته باید اذعان کنیم که تیم ایران در این بازی به راحتی حریف ونزوئلایی را شکست داد که توان برابری با تیم ملی کشورمان را نداشت و به واقع یک حریف تدارکاتی وتمرینی برای تیم ما محسوب می شد.



  1. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  2. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  3. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  4. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  5. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  6. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  7. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  8. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  9. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  10. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  11. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  12. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  13. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  14. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  15. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  16. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی
  17. افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در نوروز
  18. شناگر اصفهانی رکورد ملی خود را جابه‌جا کرد
  19. برگزاری اولین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌ها، انجمن‌های ورزشی و  مسئولان کمیته‌های پارکور کشور
  20. درهای نمایشگاه رسانه های ایران باز شد
  21. افزایش دو و نیم برابری بودجه فرهنگی شهرداری کرج
  22. آیین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات البرز برگزار شد
  23. گرم‌ترین آذر ۳۳ سال اخیر کشور ثبت شد
  24. خواص بسترساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند
  25.  روایت تکراری اختلاف و التهاب
  26. یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا؛مشابه ولی متفاوت
  27. نقش «اقتصاد مقاومتی» در عبور از تنگنای تحریم
  28. ابراز شادی و خوشحالی بعد از پیروزی، جُرم محسوب می‌شود ؟!
  29. به بهانه آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران
  30. زمین چمن مصنوعی روستای خورچان افتتاح شد
  31. «حمل و نقل» پیش شرط بهبود وضعیت صادرات و واردات در کشور
  32. تاج منتسب به سپاه است؟
  33. توافق با عراق برای تامین ۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در روز
  34. بیست و یکمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی با حضور مقامات کشور
  35. افزایش قیمت خودسرانه قالیشویی و خشکشویی ممنوع است
  36. سهمیه جدید وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن ابلاغ شد
  37. ۵۰۰ میلیون مسدوی خودروهای وارداتی آزاد شد
  38. انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان ۴ کمیسیون گردشگری اتاق‌های بازرگانی ایران، البرز، اصفهان و قم
  39. زمان واریز عیدی کارمندان اعلام شد
  40. زمان واریز اعتبار تشویقی کالابرگ به حساب‌ها