چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403 13:46
11213 ورزشی 1400/05/06 - 04:45

در گام سوم دور مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو؛

ایران 0-3 کانادا؛ بی رمق، خسته و خواب آلود بازنده شدیم!

در گام سوم دور مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، تیم ملی والیبال ایران در برابر کانادا شکست خورد.

به گزارش اختصاصی دیوان نیوز؛ تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه ششم مرداد ماه در سومین بازی خود از ساعت ۴ و۳۰ دقیقه برابر تیمی قرار گرفت که با وجود دو باخت از توانمندی های بالایی برخوردار بود.
حریف ایران سرسخت و پرانگیزه در سومین روز بازیهای والیبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو با چهره‌های سرشناس و قدرتمندی نظیر گوردون پرین کاپیتان پر قدرت، استیفن مار، نیکولاس هوک با قامت های بلند و درخشش عالی رایان اسکلاتر ، t j سندرز پاسور چیره دست، لوکاس فان برکل وبا توپگیری های بی نقص بانن در تقابل با تیم قدرتمند ایران با برد سه برصفر همه را شگفت زده کرد!!
گوردون پرین که از جمله امتیاز آورترین بازیکن گروه A با ۳۹ امتیاز تاپیش از این دیدار در راُس آبشار زنهای قدرتی والیبال المپیک توکیو قرار داشت، بادومتر و یک سانتیمتر قد، عضو تیم والیبال سادا کروزیروی برزیل است، از دیگر بازیکن های سرشناس تیم کانادا، استیفن مار که در تیم دینامو مسکو از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.

البته همانطور که در رسانه های خارجی نیز یاد شده تیم ملی ما سعید معروف پاسور پنجه طلایی را به عنوان کاپیتان دارد که در لیست پاسورهای برتر جهان نامش ثبت است.
در کنار معروف سید محمد موسوی بهترین مدافع روی تور، امیر غفور امتیاز آورترین قطر پاسور وپشت خط زن، میلاد عبادی‌پور دریافت کننده قدرتی که با ۴۳ دریافت در زمره بهترین دریافت کننده ها قرار گرفته است. مضاف بر اینکه میثم صالحی جوان رعنای دیارچی چست و همشهری سعید معروف، میلاد عبادی‌پور ومرتضی شریفی با ۲۲ سال سن پدیده این دوره بازیهای المپیک لقب گرفته و پر انگیزه و بلند پرواز در پیروزیهای دو بازی قبل نقش مهم وبسزایی داشت ودراین بازی هم چهره درخشانی ازخودنشان داد، مسعودغلامی هم یکی از سه سرعتی زن تیم ، تنها بازیکن از خطه زاینده‌رود، همانند علی اصغر مجرد در کار دفاع روی تور و زدن سرویس های کنترلی ید طولایی دارد، و در نهایت باید از سیامک مرندی لیبرو خوش نقش نام ببریم و اذعان کنیم انتخاب وی از سوی ولادیمیر رومانوویچ آلکنو سرمربی روسی تبار تیم ملی والیبال ایران بی دلیل نبوده است.
البته هر زمان که به تشخیص آلکنو آرمان صالحی لیبروی جوان برای کمک به دریافت های اول جایگزین میثم می شد با چالاکی ویژه ای یار ومدکار تیم ما بود .
همچنین صابر کاظمی پسر منضبط و با اخلاق وبلند بالای آق قلائی آبشار زن چپ دست قدرتی وقطر پاسور در غیاب امیرغفور که الحق با آبشار های مهار نشدنی خود از منطقه دو بارها سد دفاعی بلند مدافعان کانادا را در هم می کوبید وناکام می گذاشت، فقط برای زدن سرویس بکار گرفته شده! ازمرتضی شریفی و مسعود غلامی هم در این بازی حساس استفاده نشد.

اینکه چرا آقای ولادیمیرآلکنو به جوان هائی نظیر صابر کاظمی، مرتضی شریفی و مسعود غلامی میدان نداد سئوالی که در پرده ابهام مانده !
به هر حال مطمئن هستیم اگر به جای ۱۲ نفر اجازه می دادند هر تیم با ۱۸ نفر در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند به یقین نام بردیا سعادت دیگر پدیده ارومیه ای، علی شریفی، رضا عابدینی و امیر حسین اسفندیار دو جوان برومند مازنی ، مجتبی میرزا جانپور، علی رمضانی و احتمالاً پوریا یلی هم در این لیست جای داشتند.

به هرترتیب باتوجه به فعل و انفعالاتی که در گروه A روی داده و لهستان در یک بازی سنگین وماراتن گونه که پنج ست جریان پیدا کرد موفق به شکست تیم ایتالیا شد ، ژاپن هم ۳ بریک از سد همین تیم کانادا گذشت و سرو قامتان ایران نیز در پنج ست نفس‌گیر حریف قدرتمند لهستان را از پیش رو برداشتند ، باید منتظر اتفاقات جدیدی باشیم و ببینیم در بازی شطرنج مربیان کدام تیم ها مات می شوند!
برخلاف تصور و پیش بینی ها، سيستم دفاعی یاران بلند قامت تیم ملی کشورمان که برای هر تیمی مشکل ساز بود ، دراین بازی کارساز نشد، ضعف توپگیری و خطاهای مکرر در زدن سرویس نیز مزید بر علت شد تا مغلوب کانادایی های پر انگیزه شویم ،که امیدواریم در بازی برابر تیم های ایتالیا و ژاپن این ضعف ها کاهش پیدا کند و بتوانیم در جایگاه خوبی در گروه A قرار بگیریم.

تیم ژاپن در بازیهای لیگ ملت ها با روی آوری به بازی سرعتی مدافعان روی تور ما را جا گذاشت واز ضعف توپگیری بچه های ما با زدن سرویس های زهردار خود سود برد و شکست سنگینی را به تیم ملی ما که اکثرشان جوان بودند تحمیل کرد، باید منتظر دوبای آخر این مرحله مقدماتی درگروه A بمانیم و ببینیم بروبچه های جنگنده و توانمند تیم ملی کشورمان قادر خواهد بود با غلبه بر تیم ایتالیا جبران مافات کند و در تقابل با تیم ژاپن که از آوانتاژ میزبانی بازیهای المپیک ۲۰۲۰ برخوردار می باشد به برتری بردیا خیر ؟

شروع بازی ایران کانادا در ست اول با درخشش فوق تصور شاگردان گلن هوک آغاز شد ودر یک چشم بر هم زدن ۴بر صفر از تیم ملی کشورمان پیش افتادند و این برتری را تا پایان ست اول افزایش دادند و به پیروزی دور از انتظار ۲۵ بر ۱۶ دست پیدا کردند!
تیم خواب آلود، خسته وبی رمق ایران در ست دوم تا حدودی به بازی باز گشت و به واقع از خواب بیدار شد وهوشیارتر دوشادوش حریف سخت کوش کسب امتیاز کرد اما دریافت ها خوب نبود وتوپ ها با مشکل به معروف می رسید و اشتباهات فردی ونا هماهنگی تیمی به ویژه خطاهای سرویس مکملی شد تا کار دست تیم ایران بدهد تا این ست را هم ۲۵/۲۰ واگذار کند.

از آقای ولادیمیرآلکنو سرمربی متفکر و خونسرد تیم هم کاری ساخته نبود و با تغییرات مقطعی که در ترکیب تیم به عمل آورد و جابجائی هایی که صورت داد کوچک ترین تاُثیری در روند بازی نگذاشت!
ست سوم برای اولین بار با برتری تیم ایران آغاز شد و۸ بر ۷ از کانادا پیش افتادیم ، اما بار دیگر خطا در زدن سرویس ها بلای جان تیم ما شد وپس از تساوی در امتیاز ۱۳ روند بازی با درخشش خوب گوردون پرین و نیکولاس هوک که پرخروش وبی نقص در زدن آبشار و دفاع حرف اول را می زدند به سود تیم کانادا جریان پیدا کرد ودرنهایت ست سوم هم با نتیجه ۲۵/۲۲ به سود تیم کانادا خاتمه یافت تا فاتح سه بر صفر این بازی باشد.
۱۵ خطای سرویس از غفور، موسوی، کاظمی و معروف برای این باخت کافی بود و متاُسفانه ۵ امتیاز مستقیم ازسرویس میلاد عبادی پور هم چاره ساز نشد و در بهت وحیرت همگان تیم ملی کشورمان تن به این شکست سنگین داد!
تیم کانادا بی نقص وپر انگیزه و دور از انتظار ظاهر شد.
گوردون پررین، نیکولاس هوک و رایان اسکلاتر در آبشارهای سهمگین قدرتی ودفاع روی تور حرف اول را زدند، بانن لیبروی پرتلاش tj سندرز عالی و پر تنوع بازی را اداره کرد و استفن مار بلند قد موفق در دفاع و آبشارهای سرعتی کمک کرد تا در یک بازی استثنائی ودور از انتظار تیم کاندابه یک پیروزی بسیار ارزشمند در مصاف باتیم ایران برسد!
کانادایی ها می دانستند که اگر در این بازی شکست بخورند کار برایشان سخت خواهد شد ونیاز مبرمی به این پیروزی داشتند. به همین خاطر بسیارحساب شده در دفاع ، زدن سرویس انداختن جا خالی و در ضربات نهائی روی تور عملکرد خوبی را ارائه دادند تابه این پیروزی گرانبها دست پیدا کردند

واما لازم به ذکر است که در جدول بازیهای تیم ملی کشورمان انصاف رعایت نشده بود و دو بازی پی در پی در ساعات اولیه پیش ازظهر که در ساعت ۹ صبح به وقت ژاپن برگزار گردید، در این باخت بی تاُثیر نبود! زیرا بازیهای صبح آنهم دو بازی در ساعت ۹ کار بسیار دشواری برای هر تیمی می توانست باشد که قرعه بنام تیم ایران رقم خورد!
ازدیگر نکات قابل ذکر اینکه در مرحله بعد تیم های اول هر گروه با تیم چهارم بازی می کنند اما بازی تیم های دوم وسوم به قید قرعه مشخص ۷واهد شد که این رویداد برای اولین بار در بازیهای المپیک توکیو رخ می دهد!



  1. زارع‌پور: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود
  2. موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال وارد ایران شد
  3. وسط این همه مشکلات هم می‌توانیم شاد باشیم
  4. دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان
  5. شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی و آوارگی ۱۷ هزار کودک بدون والدین
  6. اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با مشارکت کانون پرورش فکری البرز
  7. دوم اردیبهشت آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز
  8. تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  9. موسوی برای دومین بار از حضور در تیم ملی والیبال انصراف خواهد داد؟!
  10. برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 2024 در تهران
  11. مالیات بر ارزش افزوده دارو و شیر خشک، فقط یک درصد!
  12. «بی‌بی‌سی» اعتراف کرد: موفقیت حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  13. احداث ۱۲۲ هکتار گلخانه در البرز توسط بخش خصوصی
  14. تخریب 125 هکتار ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  15. شهیدی که محل دفن او را امام خمینی (ره) تعیین کردند.
  16. آیا می دانید چه خدماتی به مادران در مراکز بهداشتی استان ارایه می شود؟
  17. اردیبهشت پر بارشی در راه است
  18. هرجایی زالودرمانی نکنید!
  19. بعد از عملیات وعده صادق، نتانیاهو حرفی برای گفتن ندارد
  20. در ۲ نقطه از تهران آرامستان جدید احداث خواهد شد
  21. بازی دوستانه فوتبال به یاد مرحوم آب پرور
  22. عملیات وعده صادق معادلات نظامی جهان را تغییر داد.
  23. افزایش شمار دریافت کنندگان حق پرستاری در استان البرز
  24. انهدام ریزپرنده‌ها عامل اصلی صدای انفجار در اصفهان
  25. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  26. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  27. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  28. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  29. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  30. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  31. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  32. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  33. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  34. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  35. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  36. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  37. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  38. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  39. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  40. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی