پنجشنبه، 30 فروردین 1403 12:07
12147 البرز 1400/06/05 - 15:05

امام جمعه کرج:

تحول خواهی و مبارزه با رانت مهمترین مطالبه مردم از دولت است

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی رییس جمهوری و تشکیل هیات دولت، گفت: امروز تحول خواهی درامور، مبارزه با رانت خواری و اخلاق مداری مهمترین مطالبه های مردم از دولت جدید است.

به گزارش دیوان نیوز؛ آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به رابطه حاکم اسلامی مردم از دیدگاه اسلام افزود: همه باید به میدان بیاییم و کابینه رییس جمهوری اسلامی ایران که درگام دوم انقلاب تشکیل شده را کمک کنیم.

وی بیان داشت : این روزها همزمان با سالروز گرامیداشت شهادت شهیدان رجایی و باهنر، دولت جوان و انقلابی در کشور شکل گرفته و انتظار می رود دولت با سرعت ضمن تعیین استانداران و فرمانداران جوان و انقلابی پر شور و پر کار عمل کند.

خطیب جمعه کرج گفت: باید عقب ماندگی ها را که در گذشته مغفول مانده با برنامه ریزی و مدیریت زمان جبران کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز یادآور شد که در شعارهای انتخاباتی رییس جمهوری اسلامی ایران بر تحول خواهی، عدالت خواهی، مبارزه با رانت و اخلاق مداری تاکید شد که باید این موارد به دقت انجام شود.

آیت الله حسینی همدانی گفت : شعارهای دولت از مطالبات مردم است و امروز دولت باید با استفاده از ظرفیت دلسوزان و عمل مجاهدانه در خدمت مردم باشد و اعتماد عمومی را تقویت کند و نگذارد کسانی که قصد حاشیه سازی و امثال آن را دارند موفق شوند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: دشمنان اسلام در تلاش هستند تا این دولت در عمل موفق نشود و به سنگ اندازی و فضاسازی منفی در داخل و خارج روی آورده اند.

خطیب جمعه کرج افزود: به امید خدا همه مردم با کمال استقامت و قوت پای دولت انقلابی خواهند ماند و با قوت تمام بر دهان آمریکا خواهند کوبید.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در حکم تنفیذ رییس جمهوری فرمودند که اقتصاد کشور مهمترین اولویت است و معظم له، نگاه به ظرفیت های داخلی ، ایجاد اشتغال برای جوانان و حفظ پول ملی را مورد تاکید قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: اکنون برنامه هفتم توسعه کشور در حال تنظیم است که باید با کمک اصحاب نظر و نخبگان و طبق سیاست های کلان کشور این برنامه تدوین و عملیاتی شود.

آیت الله حسینی همدانی با گرامیداشت هفته دولت بیان داشت: حکمرانی در اسلام ۲ رکن دارد، حاکم الهی و مردم که برای هر کدام حقوق و مسوولیت هایی تعریف شده و در بحث نظام سیاسی اسلام به مساله حق و تکلیف مفصل پرداخته است.

امام جمعه کرج گفت: در آیات شریف قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) ، بهترین وظیفه حکومت اسلامی را اقامه عدل بیان شده ؛به خصوص عدالت اجتماع که جامعه باید بر اساس عدالت مدیریت می شود.

وی افزود: طبق آیه شریفه ۲۵ سوره حدید، درجامعه ای که عدالت باشد همه ظرفیت های افراد جامعه فرصت فعلیت پیدا می کنند و انسان ها تا رسیدن به هدف نهایی خلقت پیشرفت خواهند کرد.

امام جمعه کرج گفت : حضرت علی (ع) در خطبه ۲۰۷ نهج البلاغه فرموده است که خدای تعالی با حکومت دادن من به شما برای من حقی بر شما قرار داده و شما را نیز بر من حقی است.

وی افزود: طبق این تعالیم الهی ، مردم هرگز اصلاح نمی شوند مگر با اصلاح شدن حاکم و زمامداران ؛ اداره نظام اسلامی مشارکتی نیست بلکه شراکتی است یعنی همه مردم در اداره حکومت نقش دارند و امروز نظام اسلامی شراکتی کارش را پیش می برد.

آیت الله حسینی همدانی بیان داشت: وقتی رابطه بین دولت و مردم خوب باشد دشمن مایوس می شود و نظام ادامه می یابد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: از نظر فقهی تکلیف امر به معروف و نهی از منکر کسی که خودش عامل به معروف و ناهی از منکر نیست ساقط نیست؛ یعنی هر کس منکری را دید باید نهی کند ولو اینکه خودش انجام دهد؛ علت آن هم این است که امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات است ، واجبات برای خودشان حساب و کتاب دارند و اگر کسی منکری مرتکب می شود بایدنهی کرد و اگر کسی که منکر انحام می دهد جلوی آن را نگیرند منکر صورت گرفته است .

خطیب جمعه کرج با اشاره حوادث تلخ تاریخی کربلا بیان داشت: در واقعه کربلا ، بنی امیه مرتکب جنایات بزرگی شدند و ضمن به شهادت رساندن حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را در شرایطی سخت به کوفه آوردند و سپس یزید دستور داد اسرا همراه با سرهای مقدس آل الله به سمت شام حرکت دهند .

وی با ذکر مصیبت ها و سختی های اسرای کربلا افزود: یزیدیان بادبرگزاری مراسم شادی بر طبل پیروزی کوبیدند اما خطابه والا و ارزشمند امام سجاد (ع) دومان یزیدذرا متزلزل کرد و حماسه دیگری بر حماسه عاشورای حسینی افزود.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات کرونا در استان البرز گفت: طبق اظهارات فرمانده سپاه استان، اقدامات خوبی برای مقابله با کرونا در استان پیش بینی شده و تلاش ها بر این است تا این ویروس منحوس مهار شود.

وی افزود: اکنون یک هزار پایگاه بسیج استان البرز به پایگاه سلامت تبدیل شده اند و واکسیناسیون در هفت مرکز در حال انجام است که ۶ مرکز دیگر هفته آینده فعال می شود.



  1. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  2. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  3. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  4. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  5. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  6. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  7. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  8. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  9. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  10. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  11. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  12. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  13. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  14. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  15. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  16. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی
  17. افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در نوروز
  18. شناگر اصفهانی رکورد ملی خود را جابه‌جا کرد
  19. برگزاری اولین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌ها، انجمن‌های ورزشی و  مسئولان کمیته‌های پارکور کشور
  20. درهای نمایشگاه رسانه های ایران باز شد
  21. افزایش دو و نیم برابری بودجه فرهنگی شهرداری کرج
  22. آیین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات البرز برگزار شد
  23. گرم‌ترین آذر ۳۳ سال اخیر کشور ثبت شد
  24. خواص بسترساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند
  25.  روایت تکراری اختلاف و التهاب
  26. یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا؛مشابه ولی متفاوت
  27. نقش «اقتصاد مقاومتی» در عبور از تنگنای تحریم
  28. ابراز شادی و خوشحالی بعد از پیروزی، جُرم محسوب می‌شود ؟!
  29. به بهانه آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران
  30. زمین چمن مصنوعی روستای خورچان افتتاح شد
  31. «حمل و نقل» پیش شرط بهبود وضعیت صادرات و واردات در کشور
  32. تاج منتسب به سپاه است؟
  33. توافق با عراق برای تامین ۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در روز
  34. بیست و یکمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی با حضور مقامات کشور
  35. افزایش قیمت خودسرانه قالیشویی و خشکشویی ممنوع است
  36. سهمیه جدید وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن ابلاغ شد
  37. ۵۰۰ میلیون مسدوی خودروهای وارداتی آزاد شد
  38. انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان ۴ کمیسیون گردشگری اتاق‌های بازرگانی ایران، البرز، اصفهان و قم
  39. زمان واریز عیدی کارمندان اعلام شد
  40. زمان واریز اعتبار تشویقی کالابرگ به حساب‌ها