14150 البرز 1400/08/14 - 23:26

متن خطبه های نماز جمعه فردیس؛

حفظ حرمت مؤمن از حرمت کعبه هم بالاتر است

حجت‌الاسلام دکتر سید ابراهیم حسینی با بیان حدیثی دیگر از امام صادق (ع) که فرمودند؛ حرمت مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است.

به گزارش دیوان نیوز؛ دکتر سید ابراهیم حسینی در نماز عبادی_سیاسی جمعه چهاردهم آبان ماه با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام که فرمودند؛”انَّ حَرمِه عرض المؤمنُ لِحرمه دَمه و مالِه”گفت؛حفظ آبروی دیگران مهم است، اگر تعدی به مال دیگران حرام است، تعرض به آبروی دیگران مهم تر است.

امام جمعه فردیس با اشاره به سوره نساء آیه ۱۴۸ که میفرماید؛ خداوند دوست ندارد کسی با سخنان خود بدی های دیگران را افشا کند مگر آن کسی که مورد ستم واقع شده است بیان داشت؛افشاگری در موردظلم و ستم حاکمان و کارگزاران فاسد، منافاتی ندارد بشرطی که اولاً مستند باشد و براساس شنیده ها نباشد، ثانیاً برای دادخواهی به دستگاههای مربوطه مانند دستگاه قضایی مراجعه شود.

خطیب نمازجمعه فردیس با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری به نمایندگان درباره رسانه ای شدن اسم افراد پیش از اثبات جرم گفت؛ شکایت به جا است ولی قبل از اثبات جرم نباید موضوع رسانه ای شود.
پدرمعنوی شهر در توصیه ای به فعالان فرهنگی، سیاسی و اصحاب رسانه بیان داشت: اولاً مطالب خودرا مستند و محکمه پسند ‌‌کنید. ثانیاً از راه‌های قانونی مثل دستگاه قضاپیگیری ‌کنید.

لزوم مطالبه گری اما در چارچوب رعایت اخلاق

حجت‌الاسلام دکترسید ابراهیم حسینی بااشاره اینکه بیان مطالبه گری باید صورت بگیرد ولی در چارچوب اخلاق و قانون ادامه داد؛ بنده به سهم خودم در خدمت دوستان هستم و گوش شنوا دارم و انتقادپذیر هستم و دفتر من به روی همه باز است.

جنگ‌ تبلیغاتی و رسانه ای،سواد رسانه ای می خواهد

وی با اشاره به اینکه جنگ رسانه ای سواد رسانه ای می‌خواهد گفت؛ دشمنان ما بعد از شکست در جنگ نظامی و اقتصادی به جنگ تبلیغاتی ورسانه ای روی آورده اند.
امام جمعه فردیس در ادامه با اشاره به کتاب جنگ جهانی چهارم نوشته کنت دمارانش(رئیس اسبق سازمان جاسوسی فرانسه)بیان داشت؛در این جنگ جهانی،جنگ ما عقیدتی است و سلاح ما در جنگ عقیدتی رسانه ها هستند،لذا باید برای مقابله با جنگ رسانه ای،سواد رسانه ای خود و جامعه را افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه در شروع کار دولت سیزدهم که با مشکلات انباشت شده روبرو شده افرادی که طی ۸ سال ناکارآمدی دولت پیشین را می دیدند،ناگهان مطالبه گر شدند اظهار داشت؛ آیا این مطالبه گری این افراد جای تامل و سؤال نیست؟
وی در ادامه افزود؛ نمونه دیگر آن افرادی هستند که تا دیروز مرجعیت را به استهزاء می‌گرفتند و آیین خود کشیشی را ترویج می کردند،امروز مدافع مرجعیت شدند،این افراد کسانی بودند که تا دیروز می‌گفتند حتی امام زمان (ارواحنافداه)را هم می‌توان استیضاح کرد و نقد کرد اکنون نقد به مرجعیت را برنتابند و فریاد وا مرجعیت سر دهند،اینها جای تامل نیست؟

خطیب نمازجمعه فردیس افزود؛ احترام مرجعیت وبزرگان دینی برهمه واجب است،زیرا آنها سنگر بانان مکتب و شریعت اند و در رأس مرجعیت ولایت فقیه قرار دارد که تشخیص و حکم او برای همه حتی مراجع لازم الاجراست و در مسائل سیاسی و اجتماعی و بین المللی با احترام به نظر دیگران و بویژه مراجع معظم آنچه که براساس دستورات دینی باید ملاک عمل قرار گیرد تشخیص و فرمان ولی فقیه است.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در ادامه اضافه کرد؛در مسائل فردی هرکس به مرجع تقلید خود رجوع کند،اما در مسائل سیاسی و اجتماعی همه باید به رهبری مراجعه کنند و در زمان اختلاف تشخیص ولایت فقیه حجت است.

استکبارستیزی جزء هویت دینی و انقلابی ماست و برگشت ناپذیر است

پدرمعنوی شهر با اشاره به یوم الله۱۳ آبان گفت؛ مرکز جاسوسی آمریکا تحت عنوان سفارتخانه فتح شد و بنا به فرموده امام راحل انقلابی بزر‌گتر از انقلابی اول بود،زیرا در انقلاب اول دست آمریکا کنار زده شد و در فتح لانه جاسوسی خود آمریکا را بیرون را ندیم.
وی با اشاره به اینکه در تسخیر لانه جاسوسی ۷۴ سند خرابکارانه علیه کشور کشف شد،گفت؛عده ای که الان پشیمان هستند و می‌گویند فتح لانه جاسوسی اشتباه بود اینها کسانی هستند که مبانی استکبارستیزی را نمی فهمند.

دکتر سید ابراهیم حسینی بابیان اینکه عده ای سعی کردند که شعار مرگ بر آمریکا به فراموشی سپرده شود گفت؛ ملت ما با افتخار بعد از ۴۳ سال باز هم با صدای رسا می‌گویند مرگ بر آمریکا.

خداقوت بر دلاوران سپاه پاسداران در عملیات بازپس گیری نفتکش کشور از آمریکا

امام جمعه فردیس با اشاره به دزدی دریایی آمریکایی ها و شکست آنها در نبرد با دلاوران سپاه که یک بار دیگر موجب تحقیر آمریکا شد گفت؛ این عملیات غیور مردان سپاه باعث غرور ملی شد و قدرت نیروی سپاه به رخ جهانیان کشیده شد
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی با اشاره به فرموده رهبری بیان داشت: اکنون دوران بزن درو تمام شده است‌.

وی در ادامه با اشاره به روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز که گفته بود؛ آمریکا دیگر قادر به درگیری با ایران نیست، اظهار داشت؛ به لطف خدای متعال و با هوشیاری ملت و همچنین درایت رهبر و ارتش و سپاه دلاور آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

امام جمعه فردیس ضمن اشاره به اهدای ۲۰۰۰عدد ماسک به یک بیمارستان خصوصی توسط کره جنوبی گفت؛ مسوولان ابله و نادان کره جنوبی بدانند که دلقک بازی آنها را فراموش نمی کنیم و این بردگان آمریکا بجای دلقک بازی ۸ میلیارد پول بلوکه شده ما را بپردازند.

تشکر از مجلس انقلابی بخاطر تصویب قانون حمایت از خانواده و جمعیت

خطیب نماز جمعه فردیس گفت؛معضل پیری جمعیت،کاهش زاد و ولد بویژه در میان شیعیان یک تهدید امنیتی، سیاسی و اقتصادی است و این قانون حمایت از خانواده یک گام بلند برای مقابله با چالش بزرگ جمعیتی است که در این قانون مشوق های خوبی برای ازدواج و فرزند آوری دیده شده است که باید مورد حمایت قرار گیرد.

عدالت اجتماعی با کارگزاران و مسؤلین صالح و پاکدست و عادل امکانپذیر است

دکتر سید ابراهیم حسینی ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که تاکید فرمودند؛ پیوست عدالت در همه تصمیمات اعم از قانونگذاری در دستگاه قضا و دستگاه اجرایی رعایت شود بیان داشت؛ یکی از مهمترین الزامات عدالت ورزی صالح و پاکدست، عادل بودن کارگزاران حکومتی است و اگر مسؤلین چه انتخابی و چه انتصابی صالح و پاکدست نباشند نمی‌توان توقع داشت که در تصویب قانون و یا در اجرای قانون‌ به توزیع عادلانه امکانات بیندیشند
وی در ادامه گفت؛ در مسئله آب شرب فردیس که کیفیت نه چندان مناسبی دارد، نمایندگان کرج و فردیس و دیگر مسؤلین ذیربط باید تمام توان خود را بکارگیرند و در حل این مشکل عدالت ورزی خود را ثابت کنند.



  1. افزایش شمار دریافت کنندگان حق پرستاری در استان البرز
  2. انهدام ریزپرنده‌ها عامل اصلی صدای انفجار در اصفهان
  3. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  4. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  5. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  6. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  7. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  8. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  9. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  10. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  11. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  12. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  13. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  14. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  15. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  16. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  17. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  18. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی
  19. افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در نوروز
  20. شناگر اصفهانی رکورد ملی خود را جابه‌جا کرد
  21. برگزاری اولین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌ها، انجمن‌های ورزشی و  مسئولان کمیته‌های پارکور کشور
  22. درهای نمایشگاه رسانه های ایران باز شد
  23. افزایش دو و نیم برابری بودجه فرهنگی شهرداری کرج
  24. آیین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات البرز برگزار شد
  25. گرم‌ترین آذر ۳۳ سال اخیر کشور ثبت شد
  26. خواص بسترساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند
  27.  روایت تکراری اختلاف و التهاب
  28. یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا؛مشابه ولی متفاوت
  29. نقش «اقتصاد مقاومتی» در عبور از تنگنای تحریم
  30. ابراز شادی و خوشحالی بعد از پیروزی، جُرم محسوب می‌شود ؟!
  31. به بهانه آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران
  32. زمین چمن مصنوعی روستای خورچان افتتاح شد
  33. «حمل و نقل» پیش شرط بهبود وضعیت صادرات و واردات در کشور
  34. تاج منتسب به سپاه است؟
  35. توافق با عراق برای تامین ۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در روز
  36. بیست و یکمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی با حضور مقامات کشور
  37. افزایش قیمت خودسرانه قالیشویی و خشکشویی ممنوع است
  38. سهمیه جدید وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن ابلاغ شد
  39. ۵۰۰ میلیون مسدوی خودروهای وارداتی آزاد شد
  40. انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان ۴ کمیسیون گردشگری اتاق‌های بازرگانی ایران، البرز، اصفهان و قم