پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403 10:04
14868 ورزشی 1400/09/10 - 23:46

«رئیس انجمن جوجیتسو» مطرح کرد:

انجمن جوجیتسو هم‌تراز یک فدراسیون ورزشی است

سرانجام پس از حواشی فراوان، شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان، مجوز اعزام ملی‌پوشان موی‌تای را به رقابت‌های جهانی تایلند صادر کرد. اما چندی پیش، ملی‌پوشان جوجیتسو پس از کسب پنج مدال رنگارنگ در رقابت‌های آسیایی، در اقدامی عجیب، حتی تلاشی برای درخواست صدور مجوز از شورای برون مرزی برای اعزام ملی‌پوشان به رقابت‌های جهانی انجام نشد، تا ورزش ایران از حضور جوجیتسو و شانس بالای مدال‌آوری آن در رقابت‌های مذکور بی‌بهره بماند.

به گزارش دیوان نیوز و به نقل از روزنامه «دنیای هوادار»؛ سرانجام پس از حواشی فراوان، شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان، مجوز اعزام ملی‌پوشان موی‌تای را به رقابت‌های جهانی تایلند صادر کرد. اما چندی پیش، ملی‌پوشان جوجیتسو پس از کسب پنج مدال رنگارنگ در رقابت‌های آسیایی، در اقدامی عجیب، حتی تلاشی برای درخواست صدور مجوز از شورای برون مرزی برای اعزام ملی‌پوشان به رقابت‌های جهانی انجام نشد، تا ورزش ایران از حضور جوجیتسو و شانس بالای مدال‌آوری آن در رقابت‌های مذکور بی‌بهره بماند.

جوجیتسو در رقابت‌های آسیایی حضور خواهد داشت
اما محمدحسن رستمیان رئیس انجمن جوجیتسو ایران در گفت‌وگویی با روزنامه دنیای هوادار گفت: انجمن جوجیتسو jjif ایران، جزو انجمن‌های ورزشی است که تحت نظر فدراسیون کاراته فعالیت می‌کند، حدود ۱۵ سال است که رسما زیر نظر سازمان جهانی حضور دارد، از موقعیت بسیار خوبی در سطح بین‌المللی برخوردار هستیم و در سراسر کشور و تمامی استان‌ها هم نمایندگی داریم، خوشبختانه این رشته ورزشی در رقابت‌های آسیایی چین هم حضور خواهد داشت.

کسب ۱۸۰ مدال رنگارنگ در ۱۵ سال فعالیت
رستمیان افزود: از بدو شروع فعالیت جوجیتسو در ایران بیش از ۱۸۰ مدال رنگارنگ توسط ورزشکاران ما کسب شده است که باتوجه به بودجه و شرایط جوجیتسو در کشور، عملکردی بی‌نظیر بوده که تنها با مدیریت و برنامه‌ریزی این مهم بدست آمده است.

اعزام به رقابت‌های آسیایی تنها با مساعدت «وزیر» بود!
وی تصریح کرد: آخرین رقابتی که در آن شرکت کردیم، مسابقات آسیایی بود، در ابتدا انجمن جوجیتسو درخواست خود را به فدراسیون کاراته ارائه و سپس فدراسیون ما را به کمیته ملی المپیک و فدراسیون پزشکی معرفی کرد، اردوی آماده‌سازی ملی‌پوشان برای ۲۰ روز آغاز شد، اما در واپسین روزهای مانده به اعزام متوجه شدیم که با اتفاقاتی که پسِ پرده رخ داده، مجوز شورای برون مرزی از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر نشده است.
رئیس انجمن جوجیتسو کشور ادامه داد: خوشبختانه وزیر محترم ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک، در تمرین ما حضور یافتند و با مساعدت و تلاش‌های ایشان مشکل اعزام ملی‌پوشان به رقابت‌های آسیایی در آن زمان حل شد.
وی گفت: خدا را شاکریم که جوجیتسو ایران در رقابت‌های آسیایی نتایج درخشانی کسب کرد و با کسب ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز، هر پنج ورزشکار اعزامی به رقابت‌های آسیایی با دست پر به کشور بازگشتند و همچنین در این رقابت‌ها، یک سهمیه برای مسابقات المپیک ورزش‌های رزمی نیز برای جوجیتسو کشور کسب شد.

تلاشی برای درخواست صدور مجوز شورای برون مرزی انجام نشد!
رستمیان خاطر نشان کرد: اما پس از موفقیت جوجیتسو در رقابت‌های آسیایی، قرار بر این بود که ملی‌پوشان جوجیتسو در رقابت‌های جهانی نیز شرکت کنند تا هم سهمیه بیشتری برای المپیک ورزش‌های رزمی کسب کنیم و هم برای رقابت‌های آسیایی پیش‌رو آماده شویم. اما حتی تلاشی برای درخواست صدور مجوز از شورای برون مرزی برای اعزام ملی‌پوشان به رقابت‌های جهانی انجام نشد تا یک سرخوردگی بزرگ در بین ملی‌پوشان ایجاد شود.
وی گفت: به هر حال، جوجیتسو به رقابت‌‌های جهانی اعزام نشد، اما خوشبختانه با خبر شدیم که مجوز اعزام ملی‌پوشان موی‌تای به رقابت‌های جهانی صادر گردیده است، که یقینا باتوجه به شرایط حاکم در شورای برون مرزی، این مهم تنها با مساعدت و تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک رخ داده است که بنده به عنوان عضوی از خانواده ورزش از این اقدامات قدردانی می‌کنم.

انجمن جوجیتسو هم‌تراز یک فدراسیون ورزشی است
رئیس انجمن جوجیتسو بیان کرد: انجمن جوجیتسو هم‌سطح فدراسیون است، نکته مهم اینجاست که جوجیتسو را می‌خواهند تحت نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی قرار دهند که حتی هم‌سطح ما هم نیست و هیچ توجیهی هم برای این کار وجود ندارد. وی افزود: طبق مقررات سازمان‌های بین‌المللی ورزش، هرگونه اعزام ورزشکاران بر عهده متولی آن رشته است، اما در کشور ما قانونی وضع کردند تا اختیاراتشان را به ورزش تحمیل کنند، ما هم مشکلی نداریم و از قانون کشورمان تبعیت می‌کنیم، اما تنها انتظار ما احترام و حمایت است.

اعمال سلیقه برخی در ورزش نگران‌کننده است!
رستمیان خاطر نشان کرد: وزارت ورزش و جوانان با روی کار آمدن دکتر سجادی که یک مدیر ورزشی متخصص است، یقینا آینده خوبی خواهد داشت، اما برخی از افراد غیرورزشی از دوره قبل هنوز هم در شاکله ورزش حضور دارند که اعمال سلیقه آن‌ها در مدیریت ورزش نگران‌کننده است.
وی گفت: جایگاه اصلی انجمن جوجیتشو، در فدراسیون انجمن‌های ورزشی است و نه در فدراسیون کاراته، چرا که ظرفیت جوجیتسو می‌تواند در فدراسیون انجمن‌های ورزشی پیشرفت قابل توجهی داشته باشد، انجمن جوجیتسو می‌تواند با توانایی‌های بالای خود، در کنار فدراسیون انجمن‌های ورزشی در بالاترین سطح ممکن فعالیت کند. بدون‌شک اگر به‌دنبال خصوصی‌سازی هستیم باید اختیارات انجمن‌ها و فدراسیون‌های ورزشی را بیشتر کنیم.

هنوز هم تکلیف بودجه جوجیتسو مشخص نیست!
وی تصریح کرد: جایگاه انجمن جوجیتسو در موقعیت بین‌المللی هم‌تراز یک فدراسیون ورزشی است و نه در حد و اندازه یک سبک! باید به رشته‌ای که در مدال‌آوری در سالیان اخیر پیشتاز بوده است، احترام گذاشته و به ورزشکاران ما بها داده شود تا موفقیت‌ها تداوم پیدا کند.
رئیس انجمن جوجیتسو خاطر نشان کرد: البته شایان ذکر است، هزینه‌های جاری این رشته بسیار بالاست، اما هنوز هم در تخصیص بودجه توسط فدراسیون کاراته، انجمن جوجیتسو شرایط نامشخصی دارد که این مورد هم از چالش‌های پیش‌روی ما بوده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد از زحمات وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک قدردانی کنم، چرا که دلسوزانه از واقعیت ورزش دفاع کرده‌اند، امیداورم به رشته‌های مدال‌آور بیشتر توجه شود.

نقطه نظر:
بدون‌شک انتظارات از وزارت ورزش و جوانان و متولی آن بسیار بالاست، چرا که پس از سالیانی وزارت ورزش و جوانان در ید اختیار یک مدیر از جنس ورزش است. اما وزیر ورزش باید بداند، که مجلس شورای اسلامی، به او و برنامه‌هایش رای اعتماد داده است و نه اطرفیان ایشان!
اینکه هنوز هم فرد یا افرادی از دولت قبل در بالاترین منصب‌های وزارت ورزش و جوانان، با عناوین معاونت در وزارتخانه‌ای در دولت سیزدهم فعالیت می‌کنند، نمی‌تواند خبر چندان خوشایندی برای جامعه ورزش و شخص وزیر باشد، چرا که تمامی هر آنچه که در ورزش رخ می‌دهد به‌نام وزیر ورزش دولت سیزدهم نوشته خواهد شد، که این موضوع می‌تواند در سطح گسترده‌تر در تغییر دیدگاه مردم نسبت به دولت نیز نمود پیدا کند.
جناب سجادی باید بداند؛ با نفراتِ یک مجموعه شکست خورده، نمی‌توان به‌دنبال موفقیت بود، پس بهتر است پیش از آنکه آسیب جدی‌تری به ورزش کشور وارد شود، تغییرات را برای آغاز اصلاحات، انجام دهد.

نویسنده: محمدرضا ولی زاده



  1. هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد
  2. یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه
  3. ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  4. تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا از ۴۲۷ هزار عبور کرد/ لرستان در صدر جدول تبدیل مجوزها
  5. دولت در احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد موفق عمل کرد
  6. دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  7. شمسایی بهترین گزینه هدایت تیم ملی فوتسال است
  8. زارع‌پور: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود
  9. موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال وارد ایران شد
  10. وسط این همه مشکلات هم می‌توانیم شاد باشیم
  11. دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان
  12. شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی و آوارگی ۱۷ هزار کودک بدون والدین
  13. اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با مشارکت کانون پرورش فکری البرز
  14. دوم اردیبهشت آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز
  15. تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  16. موسوی برای دومین بار از حضور در تیم ملی والیبال انصراف خواهد داد؟!
  17. برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 2024 در تهران
  18. مالیات بر ارزش افزوده دارو و شیر خشک، فقط یک درصد!
  19. «بی‌بی‌سی» اعتراف کرد: موفقیت حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  20. احداث ۱۲۲ هکتار گلخانه در البرز توسط بخش خصوصی
  21. تخریب 125 هکتار ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  22. شهیدی که محل دفن او را امام خمینی (ره) تعیین کردند.
  23. آیا می دانید چه خدماتی به مادران در مراکز بهداشتی استان ارایه می شود؟
  24. اردیبهشت پر بارشی در راه است
  25. هرجایی زالودرمانی نکنید!
  26. بعد از عملیات وعده صادق، نتانیاهو حرفی برای گفتن ندارد
  27. در ۲ نقطه از تهران آرامستان جدید احداث خواهد شد
  28. بازی دوستانه فوتبال به یاد مرحوم آب پرور
  29. عملیات وعده صادق معادلات نظامی جهان را تغییر داد.
  30. افزایش شمار دریافت کنندگان حق پرستاری در استان البرز
  31. انهدام ریزپرنده‌ها عامل اصلی صدای انفجار در اصفهان
  32. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  33. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  34. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  35. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  36. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  37. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  38. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  39. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  40. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی