14991 سیاسی 1400/09/15 - 23:49

بهادری‌جهرمی در جمع اعضای بسیج دانشجویی:

رئیس‌جمهور دستوری برای افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی صادر نکرده است

سخنگوی دولت گفت: موضوع جمعیت و آب ازاولویت‌های اساسی دولت است و در بودجه ۱۴۰۱ نیز به این دو موضوع به طور خاص بودجه اختصاص یافته است.

به گزارش دیوان نیوز؛ بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست با اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور که به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو و در محل سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: از اینکه امروز در جمع دانشجویان و در فضای دانشجویی قرار گرفته‌ام خیلی لذت بردم و امیدوارم که این ارتباطات حفظ شود. فضای دانشجویی یک فضای پویا، جذاب و دلچسب است.

وی با تأکید بر اینکه ما باید مفهوم ۱۶ آذر را جدی بگیریم، افزود: ۱۶ آذر نشان می‌دهد که ما در کشورمان ۶۰ سال فعالیت دانشجویی جدی داشته‌ایم و بدنه دانشجویی کشورمان یک بدنه فعال، مطالبه‌گر، نترس، فعال و مقاوم بوده است.

سخنگوی دولت بیان کرد: وضعیت بدنه دانشجویی کشورمان در گذشته از لحاظ کمیت با حال حاضر خیلی فرق کرده است با این وجود امروز انتظار بیشتری از بدنه دانشجویی می‌رود به‌گونه‌ای که این بدنه باید در تمام موضوعات به نقش‌آفرینی بپردازد.

بهادری‌جهرمی با بیان اینکه نقش‌آفرینی تخصصی دانشجویان بسیجی تحول و ایده خوبی است، تصریح کرد: بنده به هر استانی که سفر کرده‌ام از نقش‌آفرینی تخصصی بسیج دانشجویی لذت برده‌ام چرا که در برخی جلسات دانشجویان بسیجی نکاتی را در خصوص مسائل مختلف ملی و محلی مطرح کردند که دیدم این حرف‌ها از نظر کارشناسی و تخصصی درست است.

وی با اشاره به اینکه روز دانشجو به خاطر اعتراض دانشجویان کشورمان نسبت به هم‌نشینی سران کشور با سران آمریکا و عدم مقاومت آن‌ها در تاریخ ثبت شده، افزود: شما دانشجویان اگر دیدید مسئولی ضعیف کار می‌کند یا خودباوری به توان داخلی ندارد، باید به او اعتماد به نفس دهید و نشان بدهید که پشتیبان او در حل مشکلات مردم هستید.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بیانیه‌هایی که از سوی دانشجویان منتشر می‌شود حتماً مؤثر بوده و توسط مسئولان مختلف ملاحظه و بررسی می‌شوند، تصریح کرد: در مطالبه‌گری دانشجویی همه جوانب مختلف یک مسئله را در دو بعد داخلی و بین‌المللی ملاحظه و بررسی کنید و به اقتضائات و محدودیت‌های اجرایی آن توسط دولت توجه داشته باشید.

بهادری‌جهرمی با تأکید بر اینکه بدنه دانشجویی باید پیشرو بودن خود را حفظ کند، افزود: پیشرو بودن با تندروی تفاوت دارد و در فعالیت‌های دانشجویی از تندروی و محافظه‌کاری باید پرهیز کرد.

وی تصریح کرد: پیشرو بودن یعنی اینکه حرف به حق و به هنگام بزنیم و این گونه ما به رسالت دانشجویی خود عمل می‌کنیم. توصیه من به شما دانشجویان این است که پیشرو بودن بدنه دانشجویی را حفظ کنید.

سخنگوی دولت به تدوین طرح تحول دولت اشاره کرد و افزود: این طرح از نظر دولت تمام شده است، اما باید در معرض نقد جامعه نخبگانی و مردم نیز قرار بگیرد. همچنین بنده از شما دانشجویان می‌خواهم که این طرح را که به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود، بخوانید و آن را نقد کنید.

بهادری‌جهرمی با بیان اینکه طرح تحول دولت برنامه اقدام چهار ساله دولت است، افزود: یکی از محورهای طرح تحول و بودجه ۱۴۰۱ این است که خیلی از امور و پروژه‌ها به استان‌ها واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه و یک کمیسیون متولی برنامه طرح تحول دولت هستند و عملکرد استان‌ها را رصد می‌کنند، گفت: برای اجرای طرح تحول دولت در استان‌ها شورایی به ریاست استاندار تشکیل خواهد شد. همچنین در این طرح به نحوه توزیع منابع با توجه به ظرفیت هر استان توجه شده است و اگر مسئولان در این مسیر منظم عمل نکنند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به انتقادات یکی از دانشجویان در خصوص تبدیل شدن استان مازندران به منطقه آزاد نیز، گفت: حرف بنده هم این است که چرا می‌خواهیم همه کشور را به مناطق آزاد تبدیل کنیم. معتقدم باید ابتدا بررسی کنیم که مناطق آزاد گذشته آیا در مسیر اهداف خود موفق بوده‌اند یا خیر؟ یکی از آسیب‌های مناطق آزاد این است که برای ایجاد این مناطق یک رقابت ایجاد شده است.

بهادری‌جهرمی با بیان اینکه خیلی از بحران‌ها از جمله بحران آب به خاطر تصمیمات غلط گذشته بوده، از این رو نباید در لحظه و بدون پشتوانه کارشناسی تصمیم‌گیری شود، اضافه کرد: مدل تصمیم‌گیری لحظه‌ای مدل غلطی است و در واقع یکی از آسیب‌های مناطق آزاد هم همین است و هر جا بحث ایجاد منطقه آزاد جدید مطرح شد، اول بروید و ببینید که آیا مناطق آزاد قبلی موفق بوده‌اند یا خیر؟

وی با بیان اینکه تعارض منافع در خیلی از بخش‌ها از جمله سلامت از مشکلات اساسی کشور است، اظهار کرد: اگر چه بسیاری از عزیزان در جامعه پزشکی افراد سالم و دلسوز و به دور از منافع شخصی هستند، اما باید همین روحیه به همه جامعه پزشکی تسری پیدا کند و هنر حاکمیت باید این باشد که مشکلات مردم را با کمک خودشان حل کند و مشکلات جامعه پزشکی نیز باید توسط خودشان حل شود چون آنها اشراف بیشتری نسبت به مسائل نظام سلامت دارند و می‌توانند با همه‌جانبه‌نگری مشکلات را حل کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه رئیس‌جمهور تاکنون دستوری برای افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی صادر نکرده و در نامه خود به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز صرفاً دستور داده‌اند تا این موضوع بررسی شود تا مخالفین و موافقین استدلال خود را ارائه کنند، اضافه کرد: رئیس‌جمهور فقط در مورد نظام توزیع پزشک دستوراتی به وزیر بهداشت داده و خواستند تا در این رابطه اقداماتی صورت بگیرد.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: قطعاً افزایش ظرفیت پذیرش نه تنها در پزشکی بلکه در سایر حوزه‌ها از اولویت‌های دولت است و در طرح تحول دولت نیز به آن پرداخته شده است. در کنار این، تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار نیز از اولویت‌های دولت است.

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ به نظام ارجاع و نظام سلامت الکترونیک نیز توجه شده و بودجه‌ای برای آن‌ها اختصاص یافته اضافه کرد: موضوع جمعیت و آب جزو اولویت‌های اساسی دولت است و در بودجه ۱۴۰۱ نیز به این دو موضوع به طور خاص بودجه اختصاص یافته است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دو موضوع آب و جمعیت در طرح تحول دولت نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: ۳۷ موضوع در طرح تحول دولت مبنا و محور اقدامات قرار گرفتند که آب و جمعیت دو محور مهم این طرح هستند.

بهادری‌جهرمی با اشاره به اختصاص ۵ درصد معافیت مالیاتی برای کسب و کارهای کوچک تصریح کرد: وزیر ارتباطات و همچنین معاون علمی رئیس‌جمهور دو مدافع فعالیت‌های اینترنتی و کسب و کارهای اینترنتی هستند و همواره در جلسات از این فعالیت‌ها به طور جدی حمایت می‌کنند.

سخنگوی دولت در پایان با بیان اینکه عملکرد سه ماهه دولت را دانشجویان باید در بوته نقد و ارزیابی قرار دهند، اضافه کرد: عملکرد سه ماهه دولت را منصفانه قضاوت کنید و با شرایطی که این دولت تحویل گرفته شد و اتفاقات گذشته مقایسه و بررسی کنید و هر جا شاهد توقف یا عقب‌گرد بودید، تذکر بدهید و مطالبه و هر جا شاهد پیشرفت و اصلاح و بهبود اوضاع بودید نیز حمایت کنید.



  1. هرجایی زالودرمانی نکنید!
  2. بعد از عملیات وعده صادق، نتانیاهو حرفی برای گفتن ندارد
  3. در ۲ نقطه از تهران آرامستان جدید احداث خواهد شد
  4. بازی دوستانه فوتبال به یاد مرحوم آب پرور
  5. عملیات وعده صادق معادلات نظامی جهان را تغییر داد.
  6. افزایش شمار دریافت کنندگان حق پرستاری در استان البرز
  7. انهدام ریزپرنده‌ها عامل اصلی صدای انفجار در اصفهان
  8. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  9. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  10. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  11. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  12. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  13. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  14. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  15. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  16. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  17. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  18. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  19. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  20. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  21. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  22. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  23. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی
  24. افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در نوروز
  25. شناگر اصفهانی رکورد ملی خود را جابه‌جا کرد
  26. برگزاری اولین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌ها، انجمن‌های ورزشی و  مسئولان کمیته‌های پارکور کشور
  27. درهای نمایشگاه رسانه های ایران باز شد
  28. افزایش دو و نیم برابری بودجه فرهنگی شهرداری کرج
  29. آیین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات البرز برگزار شد
  30. گرم‌ترین آذر ۳۳ سال اخیر کشور ثبت شد
  31. خواص بسترساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند
  32.  روایت تکراری اختلاف و التهاب
  33. یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا؛مشابه ولی متفاوت
  34. نقش «اقتصاد مقاومتی» در عبور از تنگنای تحریم
  35. ابراز شادی و خوشحالی بعد از پیروزی، جُرم محسوب می‌شود ؟!
  36. به بهانه آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران
  37. زمین چمن مصنوعی روستای خورچان افتتاح شد
  38. «حمل و نقل» پیش شرط بهبود وضعیت صادرات و واردات در کشور
  39. تاج منتسب به سپاه است؟
  40. توافق با عراق برای تامین ۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در روز