15409 اجتماعی 1400/10/02 - 12:07

جزییات فراخوان وزارت بهداشت برای تاسیس دفاتر خدمات سلامت

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن تشریح جزییات فراخوان وزارت بهداشت برای تاسیس دفاتر خدمات سلامت، گفت: متقاضیان برای ثبت نام دفاتر خدمات سلامت تا ۱۰ دی ماه فرصت دارند و آزمون کتبی هم در تاریخ ۲۳ دی ماه برگزار می‌شود.

به گزارش دیوان نیوز؛ مهندس محسن فرهادی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۵ وزارت بهداشت برای تقویت نظارت و جبران کمبود پرسنل نظارتی، تصمیم گرفت که اقدامات حاکمیتی و غیرحاکمیتی را بر اساس اسناد بالادستی به بخش خصوصی واگذار کند، گفت: ابتدا در سال ۱۳۹۶ در استان تهران حدود ۳۰ دفتر خدمات سلامت به صورت آزمایشی فعالیت کردند که دستاوردهای آن مثبت بود و بر همین اساس کار را به کل کشور گسترش دادیم و در حال حاضر حدود ۱۶۰ دفتر خدمات سلامت فعال هستند که در این دفاتر، ۱۷۰۰ نفر دانش آموخته رشته مهندسی بهداشت محیط بکار گرفته شده اند.

وی افزود: دفاتر خدمات سلامت توسط بخش غیردولتی راه اندازی شده و کارشناسان بهداشتی را بکار گرفته و شروع به کار ممیّزی و کارشناسی بهداشتی در سطح اصناف کرده اند. این دفاتر باید درآمد خود را در قبال خدماتی که ارائه می دهند، به دست بیاورند و خطوط قرمزی را برای این دفاتر ترسیم کرده ایم از جمله اینکه بهای خدمات در این دفاتر بر اساس مصوبه خدمات بهداشت محیط مصوبه هیات وزیران نباید بیشتر باشد.

نباید ارتباط مالی بین واحدهای صنفی و کارشناسان بهداشتی دفاترضمات سلامت برقرار باشد
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: با تاکید وزارت بهداشت، مقرر شد که نباید ارتباط مالی بین واحدهای صنفی و کارشناسان بهداشتی برقرار باشد و در جهت حفظ حرمت کارشناسی و همچنین برقراری ارتباط مالی ناسالم، شرکت های آوا و مبین که وابسته به هیات امنای ارزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هستند، این کار را مدیریت می کنند.

فرهادی ادامه داد: در حال حاضر تعرفه خدمات دفاتر خدمات سلامت از طریق الکترونیک و واکنش های معتبر بانکی انجام می شود و هیچ گونه تبادل نقدی و غیرنقدی بین واحدهای صنفی و کارشناسان بهداشتی انجام نمی شود.

دانش آموختگان تمامی رشته های دانشگاهی می توانند برای راه اندازی دفاتر خدمات سلامت اقدام کنند
وی تاکید کرد: تعداد ۱۶۰ دفتر خدمات سلامت برای پوشش کل کشور کافی نبود که کمیته راهبردی دفاتر خدمات سلامت بر اساس دستورالعمل وزیر وقت بهداشت، تصمیم به انتشار فراخوانی برای گسترش تعداد این دفاتر گرفت که از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شد. متقاضیان بخش خصوصی از بین دانش آموختگان دانشگاهی در تمامی رشته ها با اولویت رشته های بهداشتی و درمانی، تا ۱۰ دی ماه فرصت دارند که در سامانه https://reg.mobiniranian.ir ثبت نام کنند.

تاریخ برگزاری آزمون، ۲۳ دی ماه
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: مرحله بعد از ثبت نام، برگزاری آزمون کتبی توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی با همکاری مرکز کل حراست وزارت بهداشت با تدابیر خاص امنیتی و ایمنی و در فضایی کاملا سالم، در تاریخ ۲۳ دی ماه خواهد بود و پس از آن دو تا سه برابر ظرفیت انتخاب و برای گزینش نهایی و مصاحبه به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور معرفی می شوند.

۱۹۰ دفتر خدمات سلامت جدید در کشور راه اندازی می شود
فرهادی گفت: پس از برگزاری این مراحل، حدود ۱۹۰ دفتر خدمات سلامت جدید در سطح کشور تاسیس می شوند و این دفاتر، دانش آموختگان رشته های مختلف را به عنوان مسئول فنی و کارشناس جذب می کنند. پیش بینی می شود که حدود دو برابر تعداد پرسنل کنونی دفاتر خدمات سلامت، با تاسیس این ۱۹۰ دفتر، مشغول به کار شوند.

برنامه هایی از سازمان غذا و دارو و معاونت درمان وزارت بهداشت به دفاتر خدمات سلامت اضافه می شود
وی تصریح کرد: در حال حاضر، کارشناسان دفاتر خدمات سلامت، ممیّزی واحدهای صنفی را انجام می دهند که شامل کارت بهداشت و آموزش واحدهای صنفی است و به سیستم بازرسی وزارت بهداشت نیز در پوشش های نظارتی کرونایی نیز کمک می کنند. امیدواریم به زودی بعد از راه اندازی دفاتر جدید خدمات سلامت در کشور، برنامه هایی از سوی سازمان غذا و دارو و معاونت درمان وزارت بهداشت به خدمات این دفاتر اضافه شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت یادآور شد: برای انجام فعالیت های تخصصی معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در دفاتر خدمات سلامت، کارشناسان صاحب صلاحیت این معاونت ها به ظرفیت دفاتر اضافه خواهد شد و امیدواریم که فرآیند راه اندازی دفاتر خدمات سلامت جدید تا اسفندماه با کمک دانشگاه های علوم پزشکی انجام و از ابتدای سال ۱۴۰۱ این دفاتر مشغول به فعالیت شوند.

مهمترین حلقه، قبولی متقاضیان در آزمون کتبی است
فرهادی گفت: دفاتر خدمات سلامت توسط بخش خصوصی اداره می شوند و انتخاب مرکز سنجش پزشکی برای آزمون کتبی برای این بود که هیچ ارتباطی بین بدنه دولتی دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت با متقاضیان بخش خصوصی ایجاد نشود. مهمترین حلقه اول، قبولی در آزمون کتبی است که با تدابیر امنیتی و ایمنی بالا توسط مرکز سنجش پزشکی و مرکز کل حراست وزارت بهداشت برگزار می شود تا سلیقه شخصی، تقلب و تخلفی وجود نداشته باشد.

متقاضیان برای ثبت نام دفاتر خدمات سلامت تا ۱۰ دی ماه فرصت دارند
بنابر اعلام وبدا، ‌ وی اظهار داشت: متقاضیان تاسیس دفاتر خدمات سلامت تا ۱۰ دی فرصت دارند که در سامانه https://reg.mobiniranian.ir ثبت نام کنند و بعد از ثبت نام، منابع آزمون به متقاضیان ارائه می شود. ۲۳ دی ماه، آزمون سراسری با سوالات پلمپ شده برگزار می شود و بلافاصله پس از اعلام نمرات توسط مرکز سنجش پزشکی، دو تا سه برابر ظرفیت افرادی که حائز نمره شده اند برای مراحل بعدی یعنی مصاحبه و گزینش نهایی فراخوان می شوند و دانشگاه های علوم پزشکی با یک چارچوب مشخص شده، اقدام به این کار می کنند



  1. بازی دوستانه فوتبال به یاد مرحوم آب پرور
  2. عملیات وعده صادق معادلات نظامی جهان را تغییر داد.
  3. افزایش شمار دریافت کنندگان حق پرستاری در استان البرز
  4. انهدام ریزپرنده‌ها عامل اصلی صدای انفجار در اصفهان
  5. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  6. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  7. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  8. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  9. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  10. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  11. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  12. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  13. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  14. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  15. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  16. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  17. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  18. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  19. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  20. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی
  21. افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در نوروز
  22. شناگر اصفهانی رکورد ملی خود را جابه‌جا کرد
  23. برگزاری اولین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌ها، انجمن‌های ورزشی و  مسئولان کمیته‌های پارکور کشور
  24. درهای نمایشگاه رسانه های ایران باز شد
  25. افزایش دو و نیم برابری بودجه فرهنگی شهرداری کرج
  26. آیین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات البرز برگزار شد
  27. گرم‌ترین آذر ۳۳ سال اخیر کشور ثبت شد
  28. خواص بسترساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند
  29.  روایت تکراری اختلاف و التهاب
  30. یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا؛مشابه ولی متفاوت
  31. نقش «اقتصاد مقاومتی» در عبور از تنگنای تحریم
  32. ابراز شادی و خوشحالی بعد از پیروزی، جُرم محسوب می‌شود ؟!
  33. به بهانه آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران
  34. زمین چمن مصنوعی روستای خورچان افتتاح شد
  35. «حمل و نقل» پیش شرط بهبود وضعیت صادرات و واردات در کشور
  36. تاج منتسب به سپاه است؟
  37. توافق با عراق برای تامین ۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در روز
  38. بیست و یکمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی با حضور مقامات کشور
  39. افزایش قیمت خودسرانه قالیشویی و خشکشویی ممنوع است
  40. سهمیه جدید وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن ابلاغ شد