17003 ورزشی 1400/12/01 - 23:38

۲ طلا و ۲ برنز فرنگی‌کاران ایران در تورنمنت بلغارستان

تیم‌های منتخب کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت‌های بین‌المللی جام دانکلوف و نیکولای پتروف بلغارستان با کسب ۲ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۴ مدال برنز به کار خود پایان دادند.

به گزارش دیوان نیوز؛ رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام دانکلوف و نیکولای پتروف بلغارستان در روزهای ۲۸ بهمن تا اول اسفندماه در شهر ولیکو ترانوو برگزار شد و در پایان تیم ایران در مجموع به ۲ مدال طلا، یک مدال نقره و ۴ مدال برنز دست یافت.

تیم ایران در کشتی فرنگی توسط سعید اسماعیلی و میثم دلخانی در وزن‌های ۶۰ و ۶۳ کیلوگرم به مدال طلا و علیرضا عبدولی و علیرضا مهمدی نیز در وزن‌های ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

همچنین نمایندگان ایران در کشتی آزاد نیز در وزن ۹۷ کیلوگرم توسط میثم عبدی به مدال نقره و در اوزان ۷۹ و ۱۲۵ کیلوگرم توسط مصطفی قیاسی و یداله محبی به مدال برنز دست یافتند.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:

کشتی آزاد:

در مسابقات وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد رضا مؤمنی در دور نخست با نتیجه ۷ بر صفر صالح کاتب از الجزایر را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل افغان خاشالوف از آذربایجان با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی، مومنی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۱ کیلوگرم داریوش حضرتقلی‌زاده در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ مغلوب کولسنیک از مولداوی شد و با توجه به شکست این حریف مقابل راویندر از هند در مرحله یک چهارم نهایی، نماینده کشورمان از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم یوسف کامرانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۱ از سد ویسیلی از مقدونیه گذشت وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل رمضمان رمضان اف از بلغارستان با نتیجه ۱۱ بر ۱ مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۷ بر صفر از سد واسیلی پتروف از بلغارستان گذشت و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۱ مغلوب جیا آوالیانی از گرجستان شد و به‌عنوان پنجم رسید.

در وزن ۷۹ کیلوگرم مصطفی قیاسی در دور نخست با با نتیجه ۱۱ بر صفر حسن از بلغارستان را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل میرزاگالیف از قزاقستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل استینوف در حالی که ۷ بر یک پیش بود با توجه به سه اخطاره شدن این حریف روس به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل علی شعبان اف دارنده مدال برنز جهان از بلاروس با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر صفر از سد اریک رینبوک از استونی گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۸۶ کیلوگرم محسن مصطفوی در دور اول با نتیجه ۶ بر صفر دامیان ایگلسیاس از اسپانیا را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل لیلیان بالان از مولداوی گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. مصطفوی در این مرحله مقابل دنیس بالایور از مولداوی با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، مصطفوی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم مهدی حاجیلوئیان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۲ مقابل عثمان نورماگمدوف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان شکست خورد و با توجه به مغلوب شدن این حریف آذربایجانی در مرحله نیمه نهایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد میثم عبدی در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر رادو لیفتر دارنده مدال نقره زیر ۲۳ سال جهان از مولداوی را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر زوتان اوتیموف از بلغارستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عبدی در این مرحله نیز با نتیجه ۶ بر صفر و ضربه فنی ساحیل از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار پایانی ماگومدخان ماگومدوف کشتی گیر روسی الاصل و قهرمان جوانان جهان، از آذربایجان با نتیجه ۶ بر صفر و ضربه فنی شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۱۲۵ کشتی آزاد یداله محبی در دور نخست با نتیجه ۸ بر ۳ مغلوب دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس شد اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، محبی به گروه بازنده‌ها رفت. نماینده کشورمان در این گروه مقابل آرتم حاشنکو از اوکراین با نتیجه ۸ بر ۲ و ضربه فنی شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. محبی در این دیدار نیز با نتیجه ۶ بر صفرگرون فرانسیسکو از آمریکا را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

کشتی فرنگی:

در وزن ۵۵ کیلوگرم سید آرش نگهداری پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل دریدی از الجزایر با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر الجزایری در مرحله نیمه نهایی، نگهداری حذف شد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر دیمیتریجویچ از صربستان را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه و در صورت گذر از این حریف در درو دوم با نتیجه ۷ بر ۳ کانیبک اولو از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل اریک توربا دارنده مدال نقره بازی های اروپایی با نتیجه ۷ بر ۶ به برتری رسید و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه ۴ بر ۳ از سد پریدون آبولادزه دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر عبدالجابر جباری از الجزایر را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۱ از سد ژولامان شارشنبکوف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان گذشت. اسماعیلی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۷ بر ۲ ادموند نازاریان از بلغارستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با توجه به حاضر نشدن ایراکلی دیزیمستاراشویلی از گرجستان به دلیل مصدومیت به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم علیرضا عبدولی در دور نخست با نتیجه ۸ بر ۱ پورتمانن از سوئیس را مغلوب کرد و در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب علی ارسلان کشتی گیر کشورمان از صربستان شد و با توجه به راه یابی ارسلان به دیدار فینال، عبدولی به گروه بازنده ها راه یافت. وی در این گروه با نتیجه ۶ بر صفر حریف هندی را از پیش رو برداشت و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار اوتار آبولادزه از گرجستان را با نتیجه ۹ بر ۶ و ضربه فنی شکست داد و صاحب مدال برنز
در وزن ۸۲ کیلوگرم علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۱ کیسمونی از مجارستان را مغلوب کرد و در دور سوم نیز با نتیجه ۸ بر ۱ از سد آسیکیف از قرقیزستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب گلا بولکوادزه قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ از سد برانکو کواسویچ دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان گذشت و به مدال برنز دست یافت.



  1. انهدام ریزپرنده‌ها عامل اصلی صدای انفجار در اصفهان
  2. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  3. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  4. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  5. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  6. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  7. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  8. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  9. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  10. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  11. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  12. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  13. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  14. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  15. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  16. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  17. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی
  18. افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در نوروز
  19. شناگر اصفهانی رکورد ملی خود را جابه‌جا کرد
  20. برگزاری اولین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌ها، انجمن‌های ورزشی و  مسئولان کمیته‌های پارکور کشور
  21. درهای نمایشگاه رسانه های ایران باز شد
  22. افزایش دو و نیم برابری بودجه فرهنگی شهرداری کرج
  23. آیین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات البرز برگزار شد
  24. گرم‌ترین آذر ۳۳ سال اخیر کشور ثبت شد
  25. خواص بسترساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند
  26.  روایت تکراری اختلاف و التهاب
  27. یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا؛مشابه ولی متفاوت
  28. نقش «اقتصاد مقاومتی» در عبور از تنگنای تحریم
  29. ابراز شادی و خوشحالی بعد از پیروزی، جُرم محسوب می‌شود ؟!
  30. به بهانه آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران
  31. زمین چمن مصنوعی روستای خورچان افتتاح شد
  32. «حمل و نقل» پیش شرط بهبود وضعیت صادرات و واردات در کشور
  33. تاج منتسب به سپاه است؟
  34. توافق با عراق برای تامین ۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در روز
  35. بیست و یکمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی با حضور مقامات کشور
  36. افزایش قیمت خودسرانه قالیشویی و خشکشویی ممنوع است
  37. سهمیه جدید وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن ابلاغ شد
  38. ۵۰۰ میلیون مسدوی خودروهای وارداتی آزاد شد
  39. انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان ۴ کمیسیون گردشگری اتاق‌های بازرگانی ایران، البرز، اصفهان و قم
  40. زمان واریز عیدی کارمندان اعلام شد