سه‌شنبه، 04 اردیبهشت 1403 11:41
17032 اجتماعی 1400/12/03 - 06:43

آقای سرپرست فرمانداری رفسنجان! عذرخواهی و استعفا!

آقای پورمحمدی سرپرست فرمانداری رفسنجان بس کنید! چرا که «زدن بر دهان خبرنگار» نه تنها فضیلت نیست بلکه با گسترش فضای ارتباطاتی در دنیای امروز یک رذیلت محض تلقی می شود، چون شما از قافله ادب و کرامت انسانی و اخلاقی خیلی عقب افتاده اید!

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری دیوان نیوز؛ مدیرمسئول در یادداشتی نوشت: آقای پورمحمدی سرپرست فرمانداری رفسنجان بس کنید! چرا که «زدن بر دهان خبرنگار» نه تنها فضیلت نیست بلکه با گسترش فضای ارتباطاتی در دنیای امروز یک رذیلت محض تلقی می شود، چون شما از قافله ادب و کرامت انسانی و اخلاقی خیلی عقب افتاده اید!
واقعا متاسفم، فقط پیشنهاد می کنم بابت این خطای بزرگ باید عذرخواهی یا استعفا کنید یا بهتر این است که هر دو را با هم انجام دهید، هرچند چنین ظرفیتی از شخصیت شما بعید است! چرا که شما با این رفتار حقیرانه، نه تنها حرمت خود که حرمت گمارنده های خود به این سمت را نیز نگه نداشتید.
به راستی چگونه به خودت اجازه دادی که در نشست خبری در قبال پرسش خبرنگار در مورد انتقال غیرقانونی آب از بستر رودخانه، او را تهدید کنی که «یکبار دیگر بپرسی، توی دهنت می زنم» مگر تو چه کسی هستی؟ که با این ادبیات سخیف، حتی برای جمع حاضر در جلسه هم ارزش و اهمیت قایل نشدی؟!
بعد هم با عذر بدتر گناه ادامه دادی، تو خبرنگار نیستی، چرا نمی‌ گذارید یک سرمایه‌ گذار که در شهر دارد سرمایه‌ گذاری می‌ کند کارش را انجام دهد؟ آخر چگونه باور کنیم که تو، آنهم با این لحن و بیان بی ادبانه نگران سرمایه گذاری در شهر هستی؟ مگر هر کس که پول داشت و میلیاردر بود، حق دارد قانون را نادیده بگیرد؟ همانطور که تو ادب و اخلاق را نادیده گرفتی.
حال جدا از صحت و سقم ادعای سرمایه گذاری و صرفنظر از اینکه بحث آب یکی از مطالبات مردم منطقه است و علاوه بر اینکه چنین موضوعی مورد نظر ما هم نیست و دستکم در این مقال بنای ورود به آن را نداریم، با این حال اما آقای سرپرست فرمانداری رفسنجان اگر اندک اعتقادی به درست بودن ادعایت داری، چرا مانع پخش مصاحبه مدیرکل آب منطقه ای استان کرمان شدی که در آن بر غیرقانونی بودن انتقال آب از بستر رودخانه تاکید کرده بود!
نه آقای پورمحمدی! به قول حضرت سعدی، تن آدمی شریف است به جان آدمیت - نه همین لباس زیباست نشان آدمیت... نه، تو حتی نتوانستی قداست و جایگاه فرمانداری را رعایت کنی و باوجود تجربه قبلی نشان دادی که این لباس اساساً برای تن تو دوخته نشده، چون با این رفتار پرخاشگرانه نه تنها قدر و شان شخصیت های سببی و نسبی خود که به نیک نامی در منطقه شهره هستند را ندانستی، بلکه عزت و حرمت منصوب کنندگانت به این سمت را نیز مورد بی مهری و بی توجهی قرار دادی.
خوب یادمان هست اواخر سال 96 بود که فرماندار گلپایگان در استان اصفهان نیز در برخورد و رفتار مشابه ای با یک عکاس خبرنگار، او را تهدید به شکستن دوربین و بیرون انداختن کرده بود، چنانکه استاندار اصفهان پس از انتشار تصاویر این برخورد در توئیتی نوشت: وظیفه خود می ‌دانم از برخورد صورت گرفته از سوی فرماندار گلپایگان با این خبرنگار، پوزش بطلبم.
جناب مهرعلیزاده استاندار وقت اصفهان همچنین با شرح ماوقع تاکید کرد: گرچه شرایط خاصی بوده، اما اتفاقی که افتاده رعایت شان خبرنگار، مردم و اصحاب رسانه نشده و زیبنده نماینده دولت نیز نبوده، برای همین با بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که فرماندار گلپایگان را جایگزین کنیم و سرپرست معین کردیم که مشغول به کار شد.
بگذریم، اکنون آقای پورمحمدی سرپرست فرمانداری رفسنجان به خاطر ندانم کاری و شاید جوگیر شدن و توهین، یک عذرخواهی جدی به تک تک اهالی رسانه بدهکار است و باید آن را در اسرع وقت اجابت کند که در غیر این صورت جامعه خبری کشور کوتاه نیامده و کماکان به نقد و اعتراض نسبت به گفتار دور از شان و بی ادبانه او ادامه خواهد داد.
البته اکنون حداقل انتظار از آقای پورمحمدی تقدیم استعفای خود از سرپرست فرمانداری رفسنجان است، هرچند این توقع بجا را نیز از دکتر زینی ‌وند استاندار کرمان داریم که همچون دکتر مهرعلیزاده، برای حفظ کرامت و منزلت و اعاده حیثیت اهالی رسانه‌ به عنوان رکن چهارم دموکراسی، از هیچ کوششی در برخورد قاطع با رفتار و گفتار نامناسب و خشن فرماندار رفسنجان دریغ نورزند.
در پایان یک بار دیگر ویدئو مربوط به گفتار تهدید آمیز پورمحمدی سرپرست فرمانداری رفسنجان در برخورد با یک خبرنگار متین و مودب که حتی در چنین فضای پرتنش و توهین آمیزی از هرگونه واکنش غیرمتعارف خودداری می کند را بعنوان سند این ماجرای تاسف بار بازنشر می کنیم.
هدف از این اقدام علاوه بر دعوت افکار عمومی به داوری در این ماجرا این است که امیدواریم تلنگری هم به مسوولان ارشد و بالادستی او باشد تا خودشان قضاوت و ارزیابی کنند که آیا چنین فردی استحقاق اشغال سمت و جایگاه فرمانداری را دارد یا نه؟! خلاصه جامعه رسانه ای منتظر اقدام و برخورد مقتضی با این فرد هتاک هستند تا دیگر شاهد اتفاق مشابهی از سوی مدیران میانی در دولت سید محرومان دکتر رییسی نباشیم.

نویسنده: مهرداد تیموری



  1. موسوی برای دومین بار از حضور در تیم ملی والیبال انصراف خواهد داد؟!
  2. برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 2024 در تهران
  3. مالیات بر ارزش افزوده دارو و شیر خشک، فقط یک درصد!
  4. «بی‌بی‌سی» اعتراف کرد: موفقیت حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  5. احداث ۱۲۲ هکتار گلخانه در البرز توسط بخش خصوصی
  6. تخریب 125 هکتار ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  7. شهیدی که محل دفن او را امام خمینی (ره) تعیین کردند.
  8. آیا می دانید چه خدماتی به مادران در مراکز بهداشتی استان ارایه می شود؟
  9. اردیبهشت پر بارشی در راه است
  10. هرجایی زالودرمانی نکنید!
  11. بعد از عملیات وعده صادق، نتانیاهو حرفی برای گفتن ندارد
  12. در ۲ نقطه از تهران آرامستان جدید احداث خواهد شد
  13. بازی دوستانه فوتبال به یاد مرحوم آب پرور
  14. عملیات وعده صادق معادلات نظامی جهان را تغییر داد.
  15. افزایش شمار دریافت کنندگان حق پرستاری در استان البرز
  16. انهدام ریزپرنده‌ها عامل اصلی صدای انفجار در اصفهان
  17. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  18. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  19. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  20. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  21. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  22. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  23. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  24. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  25. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  26. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  27. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  28. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  29. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  30. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  31. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  32. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی
  33. افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در نوروز
  34. شناگر اصفهانی رکورد ملی خود را جابه‌جا کرد
  35. برگزاری اولین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌ها، انجمن‌های ورزشی و  مسئولان کمیته‌های پارکور کشور
  36. درهای نمایشگاه رسانه های ایران باز شد
  37. افزایش دو و نیم برابری بودجه فرهنگی شهرداری کرج
  38. آیین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات البرز برگزار شد
  39. گرم‌ترین آذر ۳۳ سال اخیر کشور ثبت شد
  40. خواص بسترساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند