پنجشنبه، 09 فروردین 1403 23:10
17291 اجتماعی 1400/12/12 - 20:20

وزیر بهداشت خبر داد

تشکیل شورایی ویژه دانشجویان ایرانی اوکراین

وزیر بهداشت از تشکیل شورای ارزشیابی و انتقال دانشجویان ایرانی دانشگاه های اوکراین خبر داد.

به گزارش دیوان نیوز؛ بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ۱۶۰ تختخوابی شهدای سلامت ملارد اظهار داشت: تولید مواد غذایی اهمیت بسیار زیادی دارد چون بخشی از سلامت مردم به مواد غذایی مصرفی آنها است. بسیاری از مشکلات و بیماری قلبی و عروقی ناشی از مصرف روغن است. سازمان غذا و دارو وظیفه بررسی کیفیت مواد غذایی را برعهده دارد و در این مورد دستورالعمل هایی برای تسریع در صدور مجوزهای حوزه غذا صادر شده اما استاندارد و کیفیت باید حتما رعایت شود.

تصمیم گیری در مورد محدودیت ها با ستاد ملی مقابله با کروناست

وی در خصوص محدودیت های کرونایی گفت: اعتقادی به محدودیت های سخت سالهای قبل نداریم که کلا همه امور و زندگی مردم دچار مشکل شود و مسافرت نروند بلکه طرح مدیریت هوشمند کرونا در کشور در حال اجرا است که به عنوان نمونه در شهرهای قرمز، ۳۰ درصد سالن ها استفاده و مدت زمان جلسات و تجمعات محدود باشد. تصمیم گیری در مورد محدودیت ها منحصر به وزارت بهداشت نیست بلکه ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه تصمیم‌گیری می کند.

وزیر بهداشت افزود: دیگر شاهد محدودیت های سابق نیستیم و مردم باید به زندگی خود بپردازند. اگر افراد واکسینه باشند، شدت بیماری در آنها بسیار کمتر است بنابراین دیگر لازم به محدودیت های شدید دو سال گذشته نیست. تا کنون حدود ۹۲ درصد از جمعیت هدف بالای ۱۸ سال، یک دُز و حدود ۸۵ درصد دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و این خیلی کمک می کند که محدودیت های هوشمند، اجرایی شود.

عین اللهی خاطرنشان کرد: منابع مالی وزارت بهداشت شامل منابع پایدار مانند یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و مالیات دخانیات و نیز درآمدهای اختصاصی است. در حال حاضر هزینه ها به دلیل افزایش بهای خدمات و دارو، بالا است و باید منابع بیمه ها تامین شود تا بتوانند پوشش کافی بدهند. درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت در دوران کرونا صدمات زیادی دید چون بیمارستانها درگیر کرونا شدند و امیدواریم با فروکش کردن بیماری، درآمدهای اختصاصی تقویت شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: خوشحالیم که یکی از بیمارستانهای مجهز کشور با دستگاه های بسیار پیشرفته امروز در منطقه محروم ملارد در استان تهران افتتاح شد.

وزیر بهداشت گفت: شورای ارزشیابی و انتقال دانشجویان دانشگاه های اوکراین به کشور در نظر گرفته شده تا مستندات تحصیلی دانشجویان مایل به تحصیل در کشور بررسی و برای مدتی در دانشگاه های علوم پزشکی، مهمان و مشغول به تحصیل شوند.

وجود ۲۲۰ پروژه نیمه تمام بیمارستانی در کشور

براساس گزارش وبدا، وزیر بهداشت در آیین افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهدای سلامت ملارد نیز، اظهار داشت: مردم ایران در همه صحنه ها حضور داشته اند و قدرت واقعی ایران به مردم است. دولت سیزدهم اولین اولویت خود را تامین واکسن کرونا دانست و وقتی به مردم گفتیم کمک کنید، همه آمدند و اکثر مراکز ورزشی، فرهنگی و مذهبی تبدیل به مراکز واکسیناسیون شد و تا امروز حدود ۱۴۲ میلیون دُز واکسن کرونا در ایران تزریق شده که این قدرت مردم و نشان دهنده اعتماد مردم به جمهوری اسلامی ایران است در حالیکه در آمریکا حدود ۶۲ درصد از مردم واکسن کرونا تزریق کرده اند.

عین اللهی ادامه داد: ویروس وحشی اُمیکرون در اکثر کشورها از جمله همسایگان ما تلفات زیادی گرفته اما با لطف الهی و همکاری و مشارکت مردم، امروز کمترین تلفات را داریم. تا وقتی طرح های ما مردمی باشد در همه امور موفق خواهیم شد.

وزیر بهداشت یادآور شد: نیروهای بهداشتی و درمانی کشورمان قهرمانانه تا پای جان و شهادت به پای بیماران ایستاده اند و در ایران برخلاف کشورهای مدعی پیشرفتگی، هیچ بیماری معطل نماند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: برای تکمیل پروژه های بهداشتی و درمانی نیازمند کمک و همکاری همه دستگاه ها هستیم. یکی از برنامه های دولت و وزارت بهداشت، رسیدگی به محرومین و مناطق محروم است. در عدالت حوزه سلامت در کشور مشکلاتی داریم که باید بی عدالتی ها را کاهش دهیم.

وی گفت: در سفر استانی رییس جمهور به شهرستانهای استان تهران پروژه های حوزه سلامت نیز مورد نظر است و این سفر در آینده نزدیک انجام می شود و امیدواریم که این پروژه ها در دستور کار دولت قرار گیرد. در سراسر کشور ۲۲۰ پروژه نیمه تمام بیمارستانی داریم که باید سریعا تکمیل شود. بیمارستان شهدای سلامت ملارد دومین پروژه ای است که بعد از بیمارستان رباط کریم در این دولت افتتاح شد و این نشان دهنده اولویت داشتن پروژه های بیمارستانی برای وزارت بهداشت به ویژه در استان تهران است.

وزیر بهداشت گفت: بعد از انقلاب در حوزه های مختلف پیشرفت های عظیمی داشته ایم که یکی از مهمترین آنها در حوزه علوم پزشکی بوده است. در دوران قبل از انقلاب، غربی ها و آمریکایی ها به ظاهر از ما حمایت می کردند اما در علوم پزشکی، حداقل ها را در کشور نداشتیم و برای خدمات درمانی از پزشکان و لیسانسه های پاکستانی، هندی و بنگلادشی استفاده می شد و برای دریافت خدمات درمانی، بسیاری از بیماران به خارج از کشور می رفتند و از حداقل امکانات سلامت محروم بودیم.

عین اللهی افزود: در دوران قبل از انقلاب، وابسته بودیم اما پیشرفت نکردیم و حداقل نیروهای متخصص را در کشور نداشتیم اما امروزه یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب علیرغم تحریم ها و فشارها، افزایش قدرت کشور از جمله در حوزه سلامت است. جمعیت کشور نسبت به آن دوران بیش از ۳ برابر افزایش یافته اما خدمات حوزه سلامت با نیروهای متعهد و متخصص داخلی ارائه می شود. در حال حاضر در همه استانها دانشگاه های علوم پزشکی فعال هستند و بیش از ۲۵۰ هزار دانشجو در علوم پزشکی و ۲۰ هزار عضو هیات علمی، یک هزار بیمارستان و ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی و ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی در حوزه سلامت فعالیت دارند.

وی گفت: امروزه جزو ۵ کشور اول و برتر دنیا در حوزه سلول های بنیادی هستیم و جهش زیادی در حوزه بایوتکنولوژی و رشته های مختلف پزشکی داشته ایم و زیرساخت های حوزه سلامت، بزرگترین پشتوانه انقلاب است. در سال ۶۵ وزارت بهداشت تشکیل شد و در این وزارتخانه، نیروها برای ارائه خدمات، آموزش می بینند و شبکه های بهداشت و درمان ایجاد و خدمات مورد نیاز حتی در دورترین نقاط، ارائه شده و می شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، غرب و مهاجمان به ایران حمله ور شدند تا جمهوری اسلامی را از پای درآورند اما مردم و جامعه پزشکی، مردانه در صحنه آمدند و ایستادگی کردند. حمله های ناجوانمردانه شیمیایی دشمن حتی به بیمارستانهای صحرایی را فراموش نکرده ایم اما جامعه پزشکی حماسه های زیادی را خلق کرد.

 



  1. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  2. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  3. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  4. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  5. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  6. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  7. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  8. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  9. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  10. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  11. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  12. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  13. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  14. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  15. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  16. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی
  17. افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در نوروز
  18. شناگر اصفهانی رکورد ملی خود را جابه‌جا کرد
  19. برگزاری اولین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌ها، انجمن‌های ورزشی و  مسئولان کمیته‌های پارکور کشور
  20. درهای نمایشگاه رسانه های ایران باز شد
  21. افزایش دو و نیم برابری بودجه فرهنگی شهرداری کرج
  22. آیین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات البرز برگزار شد
  23. گرم‌ترین آذر ۳۳ سال اخیر کشور ثبت شد
  24. خواص بسترساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند
  25.  روایت تکراری اختلاف و التهاب
  26. یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا؛مشابه ولی متفاوت
  27. نقش «اقتصاد مقاومتی» در عبور از تنگنای تحریم
  28. ابراز شادی و خوشحالی بعد از پیروزی، جُرم محسوب می‌شود ؟!
  29. به بهانه آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران
  30. زمین چمن مصنوعی روستای خورچان افتتاح شد
  31. «حمل و نقل» پیش شرط بهبود وضعیت صادرات و واردات در کشور
  32. تاج منتسب به سپاه است؟
  33. توافق با عراق برای تامین ۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در روز
  34. بیست و یکمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی با حضور مقامات کشور
  35. افزایش قیمت خودسرانه قالیشویی و خشکشویی ممنوع است
  36. سهمیه جدید وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن ابلاغ شد
  37. ۵۰۰ میلیون مسدوی خودروهای وارداتی آزاد شد
  38. انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان ۴ کمیسیون گردشگری اتاق‌های بازرگانی ایران، البرز، اصفهان و قم
  39. زمان واریز عیدی کارمندان اعلام شد
  40. زمان واریز اعتبار تشویقی کالابرگ به حساب‌ها