به گزارش دیوان نیوز؛ سید محمدحسین دهناد در جلسه کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم که با موضوع نرخگذاری سرویس مدارس برگزار شد، با اشاره به اینکه در آییننامه اجرایی حملونقل دانش آموزان مصوب ۱۳۷۸ با جزئیات بحث سرویسدهی به دانش آموزان تشریح شده است، اظهار کرد: کار گروهی از شهرداری، انجمن اولیا و مربیان و آموزش و پرورش برای اجرایی کردن این آییننامه تشکیلشده است.
وی با بیان اینکه از وظایفی که در شورای شهر مطرح بوده تصویب نرخگذاری موضوعات مرتبط با مدیریت شهری است، اضافه کرد: درباره این موضوع در سال گذشته پیشنهادی از کارگروه ماده ۱۸ آمده و ما آن را تصویب کردهایم.
رئیس کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه نرخ سرویس دانش آموزان باید طوری تصویب شود که در شرایط اقتصادی امروز کمترین فشار به مردم وارد شود، ابراز کرد: از سوی دیگر ارائهدهنده خدمات نیز باید متناسب با وضعیت روز و هزینههای بالای زندگی و تاکسی دریافتی داشته باشد که نرخ نیز بر اساس این مؤلفهها تدوین میشود.
دهناد با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی نیز برای سرویسدهی به مدارس میبایست تقویت شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با نرخهای موجود و هزینههای بالای خودرو، بیرغبتی از سوی رانندگان تاکسی برای ارائه خدمات به دانش آموزان وجود دارد، چراکه وضعیت موجود بههیچعنوان برای آنان صرفه اقتصادی ندارد و باید در تصویب نرخ این مورد نیز لحاظ شود.
در ادامه جلسه، روحالله امراللهی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر، با اشاره به اینکه فقط یک سال نرخگذاری برای سرویسهای مدارس را داشتیم، ابراز کرد: هزینههای لوازمیدکی نسبت به سال ۹۶ بیش از هشت برابر شده است، ولی طی پنج سال گذشته افزایش نرخ تاکسیها دو و نیم برابر بوده و سرویس مدارس حتی دو برابر هم نشده است.
وی با تأکید بر اینکه رانندگان تاکسی جز محرومترین اقشار جامعه هستند، گفت: نرخ فعلی سرویس مدارس بهقدری پایین است که اصلاً برای رانندگان صرفه اقتصادی ندارد و رغبتی برای انجام این کار در آنان نیست.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه عقبماندگی عجیبی در نرخ تاکسیها داریم، ابراز کرد: در حال حاضر نمیتوانیم این عقبافتادگی را با افزایش ۹۰ درصدی نرخ لحاظ کنیم، چراکه خانوادهها نیز اکثراً با مشکلات معیشتی مواجه هستند ولی بدانیم این نرخها واقعی نیست.