19365 سیاسی 1401/03/01 - 02:29

رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح مشهد معرفی شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح مشهد مقدس با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد.

به گزارش دیوان نیوز و به نقل از قوه قضاییه؛ در این مراسم از چهار دهه خدمات قضایی حجت الاسلام علی اسماعیلی تجلیل و تقدیر شد و رضا چیتی فدافن به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح در مشهد مقدس معرفی شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در این مراسم، بیان کرد: نیروهای مسلح ایران حادثه جاودانه‎‌ای در خرمشهر انجام دادند و با مدیریت خود توانستند حادثه‎ای عظیم در انقلاب اسلامی رقم زنند؛ زیرا دشمنان هیچ‌گاه فکر شکست را نمی‌کردند.

وی افزود: در عملیات والفجرهشت نیز دنیا چهره واقعی و حمایت‌های خود را از دشمنان انقلاب با تحریم ما نشان داد اما با کمترین امکانات و تجهیزات دفاعی و نظامی توانستیم موفق شویم و گام‌های بزرگی در دنیا برداشتیم، زیرا صدای انقلاب را در جنوب لبنان و فلسطین و جنگ های ۳۳ روزه می‌شنویم و می‌بینیم.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان اظهار کرد: نیروهای مسلح پشتیبان حاکمیت هستند و اگر بخواهیم جامعه‎ای داشته باشیم که در سایه سار امنیت، پیشرفت کند باید نیروهای مسلح مکتبی داشته باشیم.

وی افزود: علی رغم تمام هجمه‌ها و تبلیغات سوء دشمنان در مرزها، با تلاش‌های شبانه روزی نیروهای مسلح ما اکنون در آرامش هستیم.

صادقی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی نیز در این مراسم بیان کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح تاکنون توانسته‌اند با مدیریت خود در زمینه جلوگیری از اطاله دادرسی موفق باشد.

وی افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح تنها سازمانی است که براساس ضوابط و مقررات به منظور رسیدگی به جرایم نیروهای مسلح است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی تصریح کرد: مدیران این سازمان در طول این مدت، تعامل مطلوبی با همه دستگاه‎‌های اجرایی و نظامی و انتظامی استان داشته‌اند.

وی افزود: در مسئله هدفمندی یارانه‌ها، نیروهای مسلح استان زحمات و تلاش‌های شبانه روزی را انجام داده‌اند تا این طرح با موفقیت سپری شود و این تلاش‌ها و خدمات، شایسته تقدیر است.

وی افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح با توجه به اهمیت نیروهای مسلح از جایگاه ویژه ای برخوردار است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری دارای جایگاه حساسی هست و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی ادامه داد: کمترین جرم در بین نیروهای مسلح دنیا را نیروهای نظامی و انتطامی ما دارند و این به خاطر وجود فرماندهی معظم کل قوا که ولی فقیه است و وجود فرماندهان ارشد مکتبی مومن نیز در پیشگیری از جرایم موثر بوده است.

وی افزود: برنامه‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح و کلاس‌های آگاه سازی این سازمان در جهت کاهش و پیشگیری از جرایم در بین نیروهای نظامی و انتظامی است.

در ادامه مراسم، امیر سرتیپ ستاد آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، بیان کرد: از سوی فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان از زحمات حجت الاسلام و المسلمین علی اسماعیلی تقدیر و تشکر می‌کنیم، با حمایت‌های سازمان قضایی، موفقیت‌های بی نظیری در نیروهای مسلح شاهد بوده‎ایم.

وی با بیان اینکه مدیریت مباحث حقوقی و قضایی از ویژگی‌های مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح است، گفت: هدایت و راهنمایی و آگاه سازی حقوقی و قضایی کارکنان و حتی خانواده کارکنان نیروهای مسلح با حضور قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار می‌شود که باعث شده نیروهای مسلح ایران جزو پاکترین نیروهای نظامی باشند.

وی افزود: تاسیس ناحیه تربت حیدریه، یکی از موثرترین راه‌ها برای رفاه کارکنان نیروهای مسلح و نیز عدم اطاله دادرسی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسماعیلی رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان رضوی در ادامه این مراسم بیان کرد: در طول دوران خدمت در سازمان قضایی نیروهای مسلح، برنامه بازدیدهای مرزی و تعامل با نیروهای مسلح را به همراه قضات این سازمان انجام داده‌ایم.

همچنین مهدی اخلاقی دادستان نظامی خراسان رضوی بیان کرد: حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی، جزو ابتدایی ترین مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح بود و از همان بدو تاسیس این سازمان مشغول خدمات قضایی ارزنده بوده است.

رضا چیتی فدافن رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان رضوی پیش از این مستشار دادگاه تجدید نظر نظامی خراسان رضوی مشغول خدمت بوده و درسمت‌های قضایی همچون رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح بوشهر، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان، دادستان نظامی سیستان و بلوچستان و رئیس دادسرای نظامی چابهار برعهده داشته است.



  1. انهدام ریزپرنده‌ها عامل اصلی صدای انفجار در اصفهان
  2. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  3. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  4. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  5. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  6. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  7. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  8. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  9. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  10. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  11. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  12. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  13. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  14. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  15. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  16. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  17. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی
  18. افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در نوروز
  19. شناگر اصفهانی رکورد ملی خود را جابه‌جا کرد
  20. برگزاری اولین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌ها، انجمن‌های ورزشی و  مسئولان کمیته‌های پارکور کشور
  21. درهای نمایشگاه رسانه های ایران باز شد
  22. افزایش دو و نیم برابری بودجه فرهنگی شهرداری کرج
  23. آیین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات البرز برگزار شد
  24. گرم‌ترین آذر ۳۳ سال اخیر کشور ثبت شد
  25. خواص بسترساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند
  26.  روایت تکراری اختلاف و التهاب
  27. یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا؛مشابه ولی متفاوت
  28. نقش «اقتصاد مقاومتی» در عبور از تنگنای تحریم
  29. ابراز شادی و خوشحالی بعد از پیروزی، جُرم محسوب می‌شود ؟!
  30. به بهانه آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران
  31. زمین چمن مصنوعی روستای خورچان افتتاح شد
  32. «حمل و نقل» پیش شرط بهبود وضعیت صادرات و واردات در کشور
  33. تاج منتسب به سپاه است؟
  34. توافق با عراق برای تامین ۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در روز
  35. بیست و یکمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی با حضور مقامات کشور
  36. افزایش قیمت خودسرانه قالیشویی و خشکشویی ممنوع است
  37. سهمیه جدید وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن ابلاغ شد
  38. ۵۰۰ میلیون مسدوی خودروهای وارداتی آزاد شد
  39. انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان ۴ کمیسیون گردشگری اتاق‌های بازرگانی ایران، البرز، اصفهان و قم
  40. زمان واریز عیدی کارمندان اعلام شد