19441 یادداشت 1401/03/04 - 06:45

لیست تیم‌ملی والیبال ایران؛

جوانگرایی در راه برزیلیا

تیم‌ملی والیبال مردان ایران در بازی‌های آسیایی با اقتدار به‌عنوان قهرمانی دست یافت

اصغر قلندری/ به گزارش دیوان نیوز و به نقل از دنیای هوادار؛ تیم‌ملی والیبال مردان ایران در بازی‌های آسیایی با اقتدار به‌عنوان قهرمانی دست یافت و در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا نیز تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ برتر با افزودن بازیکنان خارجی از جمله آروین انگاپت ستاره فرانسوی و روبرت لند سیمون سوپر استار کوبایی، دونوان و نیمر عبدالعزیزِ عرب‌تبار هلندی و جان گوردون پرین و بازیکنان داخلی ارزنده‌ای نظیر سعید معروف بهترین پاسور و با ارزش‌ترین و سید محمد موسوی بهترین دفاع‌وسط این‌رقابت‌ها عنوان‌های قهرمانی برای تیم پیکان و سومی برای تیم مقاومت شهداب در سالن ۱۲هزارنفری ورزشگاه آزادی تهران در سایه تشویق و حمایت هواداران دوتیم حاصل شد و تیم پیکان با بدست‌آوردن هشتمین قهرمانی به جشن و سرور پرداخت، شایان ذکر است، این موفقیت‌ها در غیاب تیم‌های رقیب مثل کره‌جنوبی و چین چه در مسابقات آسیایی و چه در قهرمانی باشگاه‌های آسیا بدست آمد.

اما حضور در لیگ ملت‌­های سال ۲۰۲۲ و بازی با تیم‌های بزرگ اروپایی و آمریکایی تفاوت زیادی با مسابقات آسیایی و قهرمانی باشگاه‌های آسیا دارد، هرچند که خوشبختانه در مرحله گروهی لیگ ملت‌­ها که به میزبانی دو کشور برزیل و کانادا برگزار می‌شود، تیم‌ملی کشورمان در شهر برزیلیا باید به مصاف حریفان خود در هفته‌اول برود که با سه‌رقیب از قاره آسیا و اقیانوسیه (چین، ژاپن و استرالیا) و تیم‌ملی هلند پیکار خواهد کرد تا جوانانی که جایگزین بزرگان والیبال ایران شده‌اند، شایستگی‌های خود را به نمایش بگذارند. حال در شرایطی که نه سعید معروف در اختیار تیم‌ملی است و نه سید محمد موسوی و امیر غفور، به همین‌خاطر کار برای بهروز عطایی سرمربی فهیم و دیگر افراد کادر فنی و بازیکنان جوان ما سخت‌تر شده است که امیدواریم این جوانان بتوانند مدافع حیثیت جهانی والیبال کشورمان در رقابت‌های لیگ ملت‌­ها باشند.

در اولین آزمون برابر تیم ملی چین باید به میدان برویم که از ساعت یک‌وسی دقیقه بامداد روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ به وقت ایران برگزار می‌شود، روز جمعه بیستم خرداد و در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه باید به مصاف تیم‌ملی هلند تنها تیم اروپایی در این مرحله برویم و در سومین‌بازی تیم‌ملی استرالیا را درپیش خواهیم داشت که این‌بازی در ساعت چهاروسی دقیقه بامداد روز یکشنبه بیست‌ودوم خرداد برگزار خواهد شد و آخرین دیدار هفته‌نخست با تیم‌ملی ژاپن انجام می‌شود که در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه همان روز (یکشنبه ۲۲ خرداد) به مورد اجرا در می‌آید.

دربازیهای بعدی تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی سه شنبه ۳۱ خرداد ایران از ساعت ۲۱ و۳۰ دقیقه با تیم بلغارستان دیدار می کند. پنج شنبه دوم تیر باید به مصاف تیم آمریکا برود ، جمعه سوم تیر از ساعت ۱۸ با تیم ملی برزیل دیدار می کند. شنبه چهارم تیر کانادا وایران در ساعت ۱۳ به مصاف  یکدیگر می روند. سه شنبه ۱۴ تیر از ساعت ۲۲ و۳۰ دقیقه ایران بالهستان بازی می کند. پنج شنبه ۱۶ تیر ایران - ایتالیا از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به مصاف هم می روند ، جمعه ۱۷ تیر از ساعت ۱۹ و۳۰ دقیقه ایران- اسلوونی و شنبه ۱۸ تیر ایران با صربستان از ساعت ۱۹ و۳۰ دقیقه باید باهم دیدار داشته باشند. لازم به ذکر است که نتایج دیدارهای مرحله گروهی در یک جدول محاسبه می شود و در پایان مرحله مقدماتی هفت تیم برتر جدول به اضافه تیم ایتالیا( میزبان) به مرحله نهایی صعود خواهند کرد تا برای تعیین مقام اول تا هشتم به مصاف یکدیگر  بروند.

بهروز عطایی سرمربی تیم‌ملی ایران برای این‌رقابت‌ها از بین ۲۵ بازیکنی که در لیست نهایی ارائه کرده ۱۴ نفر را براساس پست‌های تخصصی برگزیده که عبارتند از: علی رمضانی و محمد طاهر وادی، در پست پاسور. میلاد عبادی پور(کاپیتان) اسماعیل مسافر، امیرحسین توخته، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، امین اسماعیل‌نژاد، محراب ملکی‌سرخی، صابر کاظمی، رضا عابدینی و مهدی جلوه در پست‌های دریافت‌کننده قدرتی، قطر پاسور و دفاع میانی و سرعتی زن و همچنین محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا موُذن (لیبرو).

اما اهمیت مسابقات در سطح بین‌المللی بدون‌شک ایجاد انگیزه‌ای مضاعف را در نسل جوان والیبال ما خواهد داشت که در بین ۱۴ بازیکن منتخب بهروز عطایی برای هفته‌اول مسابقات لیگ ملت‌ها نام بازیکنان پرتجربه‌ای که سابقه بازی در کشورهای اروپایی را در کارنامه دارند دیده می‌شود که می‌توانند در این‌رقابت‌ها با روحیه و تعصب و عرق ملی نشان دهند شایستگی پوشیدن پیراهن تیم‌ملی را دارا هستند و قادرند در غیاب بزرگانی که از تیم‌ملی کناره گیری کرده‌اند نام پرآوازه والیبال ایران را زنده نگهدارند. که قطعاً اینگونه خواهد بود و در پایان مسابقات لیگ ملت‌­ها سال ۲۰۲۲ و پس از کسب نتایج به تجزیه و تحلیل بازیکنان منتخب در لیست نفرات از سوی سرمربی تیم‌ملی خواهیم پرداخت. چرا که با تغییراتی که در راُس مدیریت فدراسیون والیبال ایران صورت گرفته و براساس آخرین خبرهای واصله حلیم شرعی یکی از مدیران بادانش و بادرایت وزارت ورزش و جوانان که درگذشته نیز نایب رئیس فدراسیون والیبال بوده به‌عنوان سرپرست جدید فدراسیون والیبال منصوب گردیده و از طرفی بحث بازنشستگی محمدرضا داورزنی مطرح است و در کل اوضاع فدراسیون قمر در عقرب شده و حال و روز خوبی ندارد.

به هر تقدیر بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران فهرست اولیه و ۲۵ نفره تیم ایران برای حضور در این رقابت‌ها را اعلام کرده که ۱۴ نفر آنان در هر هفته مسابقات اجازه حضور پیدا می‌کنند. فهرست بازیکنان بر اساس پست‌های تخصصی به شرح زیر است:

پاسور: علی رمضانی، محمدطاهر وادی، جواد کریمی و فاضل پژمان/ لیبرو: محمدرضا حضرت‌پور، محمدرضا موذن و ابوالفضل قلی‌پور/ دریافت‌کننده قدرتی: میلاد عبادی‌پور(کاپیتان) اسماعیل مسافر، مجتبی میرزاجانپور، میثم صالحی، احسان دانش‌دوست، امیرحسین اسفندیار، امیرحسین فرهادی و مرتضی شریفی، مدافعان میانی،   مهدی جلوه، رضا عابدینی، امیرحسین توخته، علی اصغر مجرد، امیر رضا سرلک و محراب ملکی‌سرخی.  پشت‌خط‌زن :صابر کاظمی، امین اسماعیل‌نژاد، پوریا یلی و بردیا سعادت.

کادر فنی: امیر خوش‌خبر (سرپرست) بهروز عطایی(سرمربی) علیرضا طلوع‌کیان(دستیار اول) توماس توتولو و عظیم جزیده (دستیار) رضا قلی‌پور(فیزیوتراپ) یاناس وویچک مارک(مربی بدنساز) حسین خوریانی و امین علی‌اکبری (آنالیزور).

نویسنده: اصغر قلندری



  1. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  2. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  3. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  4. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  5. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  6. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  7. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  8. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  9. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  10. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  11. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  12. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  13. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  14. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  15. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  16. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی
  17. افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در نوروز
  18. شناگر اصفهانی رکورد ملی خود را جابه‌جا کرد
  19. برگزاری اولین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌ها، انجمن‌های ورزشی و  مسئولان کمیته‌های پارکور کشور
  20. درهای نمایشگاه رسانه های ایران باز شد
  21. افزایش دو و نیم برابری بودجه فرهنگی شهرداری کرج
  22. آیین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات البرز برگزار شد
  23. گرم‌ترین آذر ۳۳ سال اخیر کشور ثبت شد
  24. خواص بسترساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند
  25.  روایت تکراری اختلاف و التهاب
  26. یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا؛مشابه ولی متفاوت
  27. نقش «اقتصاد مقاومتی» در عبور از تنگنای تحریم
  28. ابراز شادی و خوشحالی بعد از پیروزی، جُرم محسوب می‌شود ؟!
  29. به بهانه آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران
  30. زمین چمن مصنوعی روستای خورچان افتتاح شد
  31. «حمل و نقل» پیش شرط بهبود وضعیت صادرات و واردات در کشور
  32. تاج منتسب به سپاه است؟
  33. توافق با عراق برای تامین ۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در روز
  34. بیست و یکمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی با حضور مقامات کشور
  35. افزایش قیمت خودسرانه قالیشویی و خشکشویی ممنوع است
  36. سهمیه جدید وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن ابلاغ شد
  37. ۵۰۰ میلیون مسدوی خودروهای وارداتی آزاد شد
  38. انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان ۴ کمیسیون گردشگری اتاق‌های بازرگانی ایران، البرز، اصفهان و قم
  39. زمان واریز عیدی کارمندان اعلام شد
  40. زمان واریز اعتبار تشویقی کالابرگ به حساب‌ها