23000 البرز 1401/07/19 - 16:33

فاز یک قطار شهری کرج دهه فجر بهره براری می شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در بیست و ششمین روز از خدمت خود در این سمت، میزبان رادیو البرز در برنامه «میزگرد خبری در جستجوی فردا» بود تا علاوه بر اطلاع رسانی آخرین اخبار و رویدادهای مربوط به پروژه‌های عمرانی استان، پاسخگوی سئوالات مختلف شهروندان از اقصی نقاط استان البرز باشد.

به گزارش دیوان نیوز؛ «احمد افضلی» که پیش از این نیز معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز را در کارنامه مدیریتی خود دارد، در خصوص اهم پروژه‌های عمرانی استان البرز اظهار داشت: قطار شهری کرج، آزادراه شمالی کرج، دو طبقه شدن اتوبان تهران_کرج، احداث بیمارستان‌های جدید با هدف ارتقاء سرانه‌های درمانی و تعیین تکلیف بیمارستان تخصصی امام خمینی، راه‌های مواصلاتی استان و گازرسانی به روستاها از مهمترین برنامه‌ها و پروژه های عمرانی استان است که به صورت جدی در دستور کار معاونت عمرانی استانداری بوده و جلسات مختلف و بازدیدهای مستمری نیز انجام شده که امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح و بهره‌برداری برخی از آنها باشیم.

وی در این گفت‌وگو در خصوص پروژه قطار شهری کرج گفت: کل خطوط این پروژه ۲۷ کیلومتر است که از کمالشهر آغاز شده و پس از ایستگاه میدان شهید سلطانی، تا ملارد ادامه می‌یابد. اما با توجه به اینکه این پروژه بسیار هزینه‌بر است، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است که امید می‌رود با توجه به اهتمام دولت در به ثمر رساندن و تکمیل پروژه‌های عمرانی، شاهد تخصیص اعتبار کامل این پروژه باشیم.

وی افزود: با توجه به تاکید استاندار البرز مبنی بر عملیاتی شدن فاز به فاز این پروژه و کاهش بار ترافیکی در محدوده چهارراه طالقانی تا ۴۵ متری گلشهر مقرر شد فاز یک خط دو قطار شهری کرج در ایام الله دهه مبارک فجر به بهره‌برداری برسد.

* ۱8 کیلومتر از آزادراه شمالی کرج زیربار ترافیک می‌رود

بخش دیگری از سخنان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز به اقدامات صورت گرفته در خصوص آزاد راه شمالی کرج اختصاص داشت.

افضلی در این رابطه با اشاره به اینکه این پروژه در سه فاز تعریف شده است، خاطر نشان کرد: فاز اول، ادامه همت تا خط چهار حصار و پلی به ارتفاع ۱۰۰ متر از رودخانه تا عرشه است که وارد جاده چالوس شده و بخش مهمی از پروژه را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه 6/18 کیلومتر از آزادراه شمالی کرج از انتهای همت تا تقاطع اتوبان نیز بزودی زیربار ترافیک می‌رود، گفت: در حال حاضر این پروژه ۷۳ درصد پیشرفت داشته است که از ضلع شمال شهر کرج (انتهای خط چهار حصار) از روی پل بیلقان که ورودی و خروجی کرج را بهم وصل می‌کند آغاز شده و پس از عبور از داخل عظیمیه به سمت انرژی اتمی رفته و در انتها پس از باغستان به سمت بهشت سکینه رفته و وارد اتوبان می‌شود.

به گفته سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، راه‌های مواصلاتی استان به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های استاندار البرز و مسئولان در راستای کاهش بار ترافیکی نقاط پرتردد مورد توجه بوده و ‌هست بطوری‌که در سفر ریاست محترم جمهوری و اعضای محترم هیئت دولت به استان موضوع دو طبقه شدن اتوبان کرج_قزوین به منظور کاهش ترافیک پل فردیس مورد موافقت قرار گرفته است که امید می‌رود با تخصیص اعتبارات ملی به حوزه راههای استان شاهد تامین زیرساخت های مورد نیاز در این خصوص باشیم.

* بیمارستان ۲۶۰ تخت خوابی فردیس در دهه فجر افتتاح می‌شود

افضلی در ادامه سخنان خود در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان نیز تاکید کرد: بر اساس آخرین آمار موجود، سالانه جمعیتی در حدود ۱۰۰ الی ۱۲۰ هزار نفر به این استان مهاجرت می‌کنند که خود باعث می‌شود اقدامات و تلاش‌های دولت به پای مهاجرت‌های بی رویه به این استان نرسد.

وی افزود: در این راستا حوزه بهداشت و درمان همواره به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم مطرح می‌شود.

واگذاری ببمارستان تخصصی امام خمینی به بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور ارائه خدمات تخصصی به مردم و رسیدگی به امور کارکنان بیمارستان، تسریع در روند احداث بیمارستان 100 تخت خوابی کمالشهر، بیمارستان ۲۶۰ تخت خوابی فردیس، افتتاح بیمارستان خصوصی 260 تخت خوابی به آفرین فردیس، افتتاح بیمارستان 100 تخت خوابی آرام کرج، بیمارستان ۲۶۰ تخت خوابی سیدالشهداء، احداث بیمارستان 60 تخت خوابی شهر جدید مهستان(هشتگرد) و همچنین بیمارستان 32 تخت خوابی طالقان از جمله پروژه‌های درمانی است که در دستور کار معاونت عمرانی قرار داشته و جلسات آن به ریاست استاندار البرز بصورت مرتب در حال برگزاری است.

گازرسانی به روستاهای استان بویژه بخش آسارا و طالقان پایان بخش سخنان سرپرست معاونت عمرانی استانداری البرز در این بخش خبری بود.

افضلی در این رابطه تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد از روستاهای شهرستان طالقان گازرسانی شده و خط اصلی گاز نیز در محور چالوس به رغم کم عرض بودن معبر و رعایت حرائم آب و راه کشیده شده است. ذکر این نکته ضروری است که برخی روستاهایی که از نعمت گاز برخوردار نیستند ناشی از صعب‌العبور بودن مسیرها است که روند عملیات گازرسانی را با کندی مواجه کرده است.

افضلی در پایان سخنان خود تاکید کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز استان در کنار پدیده افسار گسیخته مهاجرت‌های بی‌رویه نیازمند نگاه ویژه دولت به استان نوپای البرز، همت و تلاش مضاعف مسئولان و صعه صدر شهروندان است که امید می‌رود با رویکرد دولت مردمی سیزدهم به منصه ظهور و بروز برسد.



  1. هرجایی زالودرمانی نکنید!
  2. بعد از عملیات وعده صادق، نتانیاهو حرفی برای گفتن ندارد
  3. در ۲ نقطه از تهران آرامستان جدید احداث خواهد شد
  4. بازی دوستانه فوتبال به یاد مرحوم آب پرور
  5. عملیات وعده صادق معادلات نظامی جهان را تغییر داد.
  6. افزایش شمار دریافت کنندگان حق پرستاری در استان البرز
  7. انهدام ریزپرنده‌ها عامل اصلی صدای انفجار در اصفهان
  8. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  9. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  10. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  11. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  12. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  13. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  14. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  15. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  16. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  17. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  18. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  19. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  20. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  21. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  22. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  23. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی
  24. افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در نوروز
  25. شناگر اصفهانی رکورد ملی خود را جابه‌جا کرد
  26. برگزاری اولین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌ها، انجمن‌های ورزشی و  مسئولان کمیته‌های پارکور کشور
  27. درهای نمایشگاه رسانه های ایران باز شد
  28. افزایش دو و نیم برابری بودجه فرهنگی شهرداری کرج
  29. آیین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات البرز برگزار شد
  30. گرم‌ترین آذر ۳۳ سال اخیر کشور ثبت شد
  31. خواص بسترساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند
  32.  روایت تکراری اختلاف و التهاب
  33. یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا؛مشابه ولی متفاوت
  34. نقش «اقتصاد مقاومتی» در عبور از تنگنای تحریم
  35. ابراز شادی و خوشحالی بعد از پیروزی، جُرم محسوب می‌شود ؟!
  36. به بهانه آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران
  37. زمین چمن مصنوعی روستای خورچان افتتاح شد
  38. «حمل و نقل» پیش شرط بهبود وضعیت صادرات و واردات در کشور
  39. تاج منتسب به سپاه است؟
  40. توافق با عراق برای تامین ۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در روز