23901 البرز 1401/08/28 - 17:00

موفقیت البرز در كنترل بیماری كووید ۱۹ دستاورد دولت سیزدهم است

صبح روز جمعه ۲۷ ابان ماه، دکتر صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز پیش از خطبه های نماز جمعه با محوریت سلامت استان، واکسن، انفولانزا و کرونا سخنرانی کرد

به گزارش دیوان نیوز؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه این استان در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم از لحاظ انجام واکسیناسیون عنوان دومین استان در پایین جدول را داشتیم، گفت: با تاکید دولت سیزدهم بر انجام واکسیناسیون در تمام جامعه واجد شرایط توانستیم رتبه سوم کشوری را از آن خود کنیم. دولت سیزدهم زمانی شروع به کار کرد که مشکل عمده و اصلی وخانمانسوز جامعه بیماری کووید۱۹ بود. نخستین اقدام دولت سیزدهم در ابتدای امر واکسیناسیون جامع و کشوری برای تمام آحاد و جامعه واجد شرایط بود که انجام شود که خوشبختانه علیرغم آنچه که در بدو ورود این بیماری در کشور شرایط استان شرایط نامطلوبی بود و از نظر واکسیناسیون به دلیل بعضی از باورهای غلط در جامعه شرایط خوبی نداشتیم به طوریکه به عنوان دومین استان در پایین جدول بودیم، توانستیم موفقیت خوبی کسب کنیم.

وی گفت: از طرفی دیگر عدم باور بیماری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باعث شده بود در میزان مرگ و میر البرز جزو سه استان اول کشور باشد که با تلاش همکاران حوزه سلامت در حوزه واکسیناسیون سطح خود را بالا آورده و به عنوان سومین استان در حوزه واکسیناسیون مطرح شدیم و منجر شد که مرگ و میر در اثر این بیماری در البرز هم تغییر زیادی پیدا کند.

دکتر صیادی با بیان اینکه تا پیش از دولت سیزدهم در استان ۱۱ شهید در حوزه سلامت تقدیم کردیم، افزود: بعد از اجرای طرح همگانی واکسیناسیون آمار تلفات در حوزه سلامت به صفر رسید.  بعد از بررسی های انجام شده از مرگ و میری که بعد از واکسیناسیون بود ۱۴ درصد از افرادی که در اثر بیماری فوت کردند کسانی بودند که واکسن زده بودند و ۸۶ درصد افرادی بودند که واکسیناسیون انجام نداده بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص مرگ و میر ۱۴ درصدی افراد واکسینه شده، بیان داشت: در بررسی های انجام شده مشخص شد این افراد بیماری های زمینه ای کنترل نشده داشتند.

وی به اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره کرد که منجر به کنترل این بیماری در سطح استان شد و افزود: در اجرای این طرح جزو استان های برتر بودیم به طوریکه قبل از اینکه بیمار مبتلا به مراکز بهداشتی مراجعه کند همکاران بسیج با حضور خانه به خانه آن ها را شناسایی می کردند و به مراکز درمانی ارجاع می دادند.

وی از جمله اقدامات در دوران شیوع بیماری کرونا در استان را افزایش تخت های بیمارستانی، افزایش ونتیلاتورها و دستگاه اکسیژن ساز دانست و اظهار داشت: همچنین توانستیم توزیع دارو را افزایش دهیم.

دکتر صیادی همچنین با اشاره به تعداد بیماران و مرگ و میر ناشی از این بیماری، گفت: تاکنون در استان البرز ۹۴ هزار و ۱۴۰ نفر در ۱۱ بیمارستان دولتی البرز در اثر کرونا بستری شده و ۶ هزار و ۹۹۴ نفر نیز در اثر این بیماری فوت کرده اند.

وی آزمایشات انجام شده برای تشخیص این بیماری را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تشخیص بیماری عنوان کرد و افزود: از جمعیت استان البرز ۹۹.۲ درصد دز اول واکسن، ۹۰.۱۵ درصد دز دوم و متاسفانه فقط ۴۵.۰۷ درصد دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

دکتر صیادی در ادامه به موضوع تحقق عدالت و تعالی سلامت و دغدغه خاطر مقام معظم رهبری در بحث صیانت از جمعیت اشاره کرد و اظهار داشت: سعی کردیم شاخص های مرگ و میر مادران و نوزادان را ارتقا و مرگ و میر را کاهش دهیم که یک مرکز ناباروری در بیمارستان کمالی که پیش از این با تعرفه خصوصی خدمات ارایه می داد، پس گیری شد و موفق شدیم تا با تعرفه های دولتی ارایه خدمات دهیم . در حوزه صیانت از جمعیت در بررسی کشوری عملکرد بسیار خوبی داریم، همچنین در رضایتمندی بیماران تلاش زیادی کردیم بطوریکه هزینه سرانه سلامت متناسب با تعداد جمعیت استان نبود که با بضاعتمان توانستیم این رضایتمندی را افزایش دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز یکی دیگر از اقدامات در جمعیت را بعضی از تصمیمات ناصحیح در گذشته دانست و افزود: در تصویربرداری، آزمایشگاه، داروخانه ها سعی شد برون سپاری را پس گرفته و ارایه خدمات را خودمان انجام دهیم. همچنین در حوزه بهداشت در قالب شاخص ها توانستیم ارتقاء یابیم ولی یک مشکل که در استان داریم بحث درمان و بیمارستان ها است که استان البرز سرانه تخت بیمارستانی ۵۰ درصد کمتر از میانگین کشوری دارد.

دکتر صیادی با تاکید بر اینکه بایستی سرانه تخت بیمارستانی در این استان به حد نصاب و میانگین کشوری برسد، گفت: ساخت بیمارستان سیدالشهدا (ع) و بیمارستان فردیس در حال انجام بود که سعی شد سرعت اجرا و انجام پروژه ها را بیشتر کنیم. بیمارستان سیدالشهدا(ع) قرار بود تا سال ۱۴۰۵ به بهره برداری برسد که با تخصیص مناسب اعتبارات تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید ضمن اینکه بیمارستان فردیس نیز تا یکی دوماه آینده فعالیتش آغاز می شود به طوریکه دو بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی به تخت های بیمارستانی البرز اضافه می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص بیمارستان شهرستان طالقان نیز بیان داشت: این بیمارستان از سال ۱۳۸۰ کلنگ زنی شد که در همان حد باقی ماند ولی اکنون در مصوبات سفر رییس جمهور مقرر شد هر چه سریعتر این بیمارستان نیز تکمیل شود که سفت کاری آن تا ۳۰ آذر ماه سال جاری تمام می شود.

وی در خصوص ساخت بیمارستانی در کمالشهر نیز گفت: فعالیت برای ساخت و تکمیل این بیمارستان آغاز شد که سرعت خوبی هم دارد و در آینده نزدیک این بیمارستان استفاده خواهد شد تا خودمان را به میانگین کشوری نزدیک کنیم.

دکتر صیادی با بیان اینکه در حوزه تعداد تخت های بیمارستانی ۲ هزار و ۷۸ تخت دولتی داریم، ادامه داد:در حوزه آموزش استان البرز به دلیل نزدیک بودن به تهران تقریبا در بین دانشجویان انتخاب چهارم تا هفتم است که سطح علمی دانشگاه و دانشکده ها را بالا می برد.  در این مدت در راستای گسترش رشته های دانشگاه و گرفتن دانشجو در رشته تحصیلات تکمیلی دستیار قلب و کارشناس اتاق عمل اقدام کنیم که در سال ۱۴۰۲ سه رشته تحصیلات تکمیلی راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان این دانشگاه موفق شدند که در المپیادهای کشوری دیپلم افتخار کسب کنند، افزود: همچنین یک خیری اقدام به احداث بزرگترین دانشکده پزشکی در سطح کشور و خاورمیانه کرده است.

 



  1. هرجایی زالودرمانی نکنید!
  2. بعد از عملیات وعده صادق، نتانیاهو حرفی برای گفتن ندارد
  3. در ۲ نقطه از تهران آرامستان جدید احداث خواهد شد
  4. بازی دوستانه فوتبال به یاد مرحوم آب پرور
  5. عملیات وعده صادق معادلات نظامی جهان را تغییر داد.
  6. افزایش شمار دریافت کنندگان حق پرستاری در استان البرز
  7. انهدام ریزپرنده‌ها عامل اصلی صدای انفجار در اصفهان
  8. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  9. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  10. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  11. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  12. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  13. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  14. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  15. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  16. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  17. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  18. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  19. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  20. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  21. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  22. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  23. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی
  24. افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در نوروز
  25. شناگر اصفهانی رکورد ملی خود را جابه‌جا کرد
  26. برگزاری اولین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌ها، انجمن‌های ورزشی و  مسئولان کمیته‌های پارکور کشور
  27. درهای نمایشگاه رسانه های ایران باز شد
  28. افزایش دو و نیم برابری بودجه فرهنگی شهرداری کرج
  29. آیین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات البرز برگزار شد
  30. گرم‌ترین آذر ۳۳ سال اخیر کشور ثبت شد
  31. خواص بسترساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند
  32.  روایت تکراری اختلاف و التهاب
  33. یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا؛مشابه ولی متفاوت
  34. نقش «اقتصاد مقاومتی» در عبور از تنگنای تحریم
  35. ابراز شادی و خوشحالی بعد از پیروزی، جُرم محسوب می‌شود ؟!
  36. به بهانه آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران
  37. زمین چمن مصنوعی روستای خورچان افتتاح شد
  38. «حمل و نقل» پیش شرط بهبود وضعیت صادرات و واردات در کشور
  39. تاج منتسب به سپاه است؟
  40. توافق با عراق برای تامین ۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در روز