25602 اجتماعی 1401/11/05 - 20:50

کسورات «حقوق» بازنشستگان کشوری پرداخت شد

بنابر اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، بررسی آمار مرکز پاسخگویی تلفنی ۲۵۰۰ در ماه‌های آبان، آذر و دی ۱۴۰۱ حاکی از کاهش تعداد تماس‌های تلفنی در این ماه‌هاست که علت عمده کاهش این آمار «پرداخت به موقع کسور حقوق و به‌روز شدن این بخش از پرداختی‌ها» و همچنین «پرداخت مطالبات مربوط به طرح جبران هزینه خسارت درمان» بوده است.

به گزارش دیوان نیوز؛ بر اساس گزارش سه ماهه مرکز پاسخگویی تلفنی ۲۵۰۰ تعداد تماس‌های پاسخ داده شده به بازنشستگان کشوری و سایر مخاطبان در ماه آبان ۵۷ هزار و ۷۹۳ تماس، در ماه آذر ۵۴ هزار و ۳۶۱ تماس و در دی ماه نیز ۳۳ هزار و ۵۸۲ تماس بوده است.

بر اساس گزارش صندوق بازنشستگی کشوری، بررسی مقایسه ای آمار پاسخگویی تلفنی این مرکز در ماه های آبان، آذر و دی ۱۴۰۱ نشان می دهد که درصد تغییر تعداد تماس های تلفنی در آذرماه ۱۴۰۱ درمقایسه با آبان ماه امسال ۵.۹۴ درصد کاهش و در دی ماه نیز در مقایسه با ماه قبل از آن معادل ۳۸.۲۲ درصد کاهش را نشان می دهد؛ که علت عمده کاهش این آمار «پرداخت به موقع کسور حقوق و بروز شدن این بخش از پرداختی ها» و همچنین «پرداخت مطالبات مربوط به طرح جبران هزینه خسارت درمان» بوده است.

بر اساس این گزارش، پرسش‌های مربوط به «میزان افزایش حقوق»، از ۱۹ هزار و ۳۱۳ مورد در آبان به ۳ هزار و ۶۸۵ مورد در آذر و ۵۹۲ مورد در دی ماه رسیده است.

همچنین پرسش درباره پرداخت «کسورات حقوق» در آبان ماه ۱۵۰۷ مورد بوده که به ۶۶۴ مورد در آذر و ۳۸۰ مورد در دی ماه رسیده است. پرسش‌های بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری از مرکز تماس ۲۵۰۰ درباره «زمان واریز حواله های طرح جبران خسارت درمان» نیز از ۸ هزار و ۲۸۹ پرسش در آبان، به ۶هزار و ۳۰۱ پرسش در آذرماه و یک هزار و ۷۵۱ پرسش در دی ماه رسیده است.

این گزارش حاکی است که کسب اطلاع درباره زمان واریز حقوق، اطلاع از جزئیات حکم، حکم ترمیم ۱۴۰۱، وام ضروری، افزایش حقوق بازنشستگان علوم پزشکی، فیش حقوقی، شیوه بهره مندی از طرح بیمه عمر و حادثه صبا، گواهی کسر از حقوق و متناسب سازی حقوق بیشترین موضوعات مورد سوال بازنشستگان در تماس با این مرکز بوده که به طور میانگین در طول سه ماه اخیر کاهش یافته است.

از سوی دیگر، موضوع «بیمه اکمل درمان» که در آبان ماه ۴۰۴ بار مورد سوال تماس گیرندگان بوده است، در آذرماه یک هزارو ۶۰۴ بار و در دی ماه نیز ۸۷۵ بار پرسیده شده است.

همچنین پرسش های مربوط به «بیمه سلامت» که در آبان ماه ۳۸۴ مورد بوده، در آذرماه به ۳۵۵ مورد رسیده و با طی روندی افزایشی در دی ماه به ۴۵۶ مورد تماس تلفنی رسیده است.

در این گزارش همچنین تاکید شده است که به منظور توسعه خدمات پاسخگویی و ارتباط با ذینفعان، مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری می توانند درخواست خود را از طریق رسانه های مختلف این صندوق از جمله تماس تلفنی با مرکز ۲۵۰۰ یا ارسال پیام صوتی به این مرکز به ویژه در زمان های خارج از ساعات اداری یا ارسال درخواست کتبی از طریق نرم افزار صبااپ و سایت صندوق (بخش ارتباط با ذینفعان) برای کارشناسان ارسال کنند که دریافت پاسخ آن از طریق «کد رهگیری» قابل پیگیری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، همچنین هنگامی که اپراتور مرکز پاسخگویی اطلاع کافی از پرسش تماس گیرنده نداشته باشد، پرسش به صورت پیام متنی در سامانه ثبت شده و در قالب یک تیکت به لایه دوم که شامل کارشناسان واحدهای مختلف صندوق بازنشستگی است ارجاع می شود؛ پس از ثبت پاسخ توسط کارشناسان لایه دوم، پاسخ مربوطه به صورت پیامک برای به شماره همراه تماس گیرنده ارسال می شود.

برهمین اساس، پاسخگویی به درخواست خدمت از طریق “پیام صوتی مرکز ۲۵۰۰، ثبت درخواست در نرم افزار صبااپ و درگاه خدمات الکترونیک” در آبان ماه دوهزار و ۸۴۳ مورد ثبت درخواست (دوهزار و ۵۸۰ پاسخ)، در آذرماه سه هزار و ۲۲۰ درخواست ثبت شده (پاسخ به تمام موارد) و در دی ماه دوهزار و ۷۲۷ مورد درخواست ثبت شده (با دوهزار و ۵۸۰ پاسخ) انجام شده است.

تلاش مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری بر آن است که با اطلاع رسانی هرچه دقیق تر و با استفاده از روش ها و ابزار مختلف، پاسخگویی غیرحضوری و برخط به پرسش های بازنشستگان و ذینفعان عزیز را افزایش و مراجعه حضوری این عزیزان به مدیریت های استانی را کاهش دهد.



  1. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  2. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  3. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  4. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  5. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  6. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  7. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  8. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  9. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  10. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  11. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  12. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  13. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  14. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  15. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  16. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی
  17. افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در نوروز
  18. شناگر اصفهانی رکورد ملی خود را جابه‌جا کرد
  19. برگزاری اولین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌ها، انجمن‌های ورزشی و  مسئولان کمیته‌های پارکور کشور
  20. درهای نمایشگاه رسانه های ایران باز شد
  21. افزایش دو و نیم برابری بودجه فرهنگی شهرداری کرج
  22. آیین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات البرز برگزار شد
  23. گرم‌ترین آذر ۳۳ سال اخیر کشور ثبت شد
  24. خواص بسترساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند
  25.  روایت تکراری اختلاف و التهاب
  26. یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا؛مشابه ولی متفاوت
  27. نقش «اقتصاد مقاومتی» در عبور از تنگنای تحریم
  28. ابراز شادی و خوشحالی بعد از پیروزی، جُرم محسوب می‌شود ؟!
  29. به بهانه آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران
  30. زمین چمن مصنوعی روستای خورچان افتتاح شد
  31. «حمل و نقل» پیش شرط بهبود وضعیت صادرات و واردات در کشور
  32. تاج منتسب به سپاه است؟
  33. توافق با عراق برای تامین ۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در روز
  34. بیست و یکمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی با حضور مقامات کشور
  35. افزایش قیمت خودسرانه قالیشویی و خشکشویی ممنوع است
  36. سهمیه جدید وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن ابلاغ شد
  37. ۵۰۰ میلیون مسدوی خودروهای وارداتی آزاد شد
  38. انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان ۴ کمیسیون گردشگری اتاق‌های بازرگانی ایران، البرز، اصفهان و قم
  39. زمان واریز عیدی کارمندان اعلام شد
  40. زمان واریز اعتبار تشویقی کالابرگ به حساب‌ها