سه‌شنبه، 04 اردیبهشت 1403 19:13
449 اقتصادی 1399/02/28 - 16:33

«دیوان نیوز» بررسی می کند؛

جایگاه تبلیغات در علم بازاریابی کجاست؟

تبلیغات در علم بازاریابی یکی از جذاب ترین مباحثی است که هر فردی که در رشته مدیریت تحصیل کرده باشد و یا هر بازاریابی علاقه دارد با آن آشنا گردد.

دیوان نیوز، دکتر علی قوامی- تبلیغات یکی از فعالیت هایی است که هیچگاه حوصله یک بازاریاب را سر نمی برد. برای یک بازاریاب  تبلیغات هیچ گاه کسل کننده نمی باشد. وقتی بازاریابی بر روی محصول ها و یا خدمات شرکت ها و کارخانه های مختلفی برای تبلیغات فعالیت می کند به عبارتی با کار های مختلفی آشنا می گردد، با تبلیغات اهداف کاری یک تولید کننده قطعی تر خواهد شد، و پولی که برای تبلیغات مصرف می شود نام محصول را در ذهن خریدار ها جاودانه خواهد کرد اما، مهمترین نکته ایی که یک بازاریاب باید بداند این است که یک تبلیغ هر چه قدر هم خوب باشد هیچ گاه نمی تواند یک محصول و یا خدمات بد را از نابودی نجات دهد.

تبلیغات مناسب در کنار کیفیت خوب محصول ها و خدمات می تواند مانند یک چوب جادویی هر تجارتی را رونق بخشد. تا به حال پیش آمده که در یک بزرگراه رانندگی کرده باشید و با بیلبورد های تبلیغاتی مختلفی هم روبه رو شده باشید اما، یکی از این بیلبورد های تبلیغاتی برای شما ممکن است از بقیه جذاب تر باشد به طوری که همان گونه که تلاش می کنید کنترل ماشین را از دست ندهید علاقه مند هستید با چشم هایتان آن تبلیغ را دنبال کنید البته به این مسئله کاری نداریم که این بیلبورد ها چه اندازه می توانند باعث سوانح رانندگی گردد اما، می توانید با این مثال که قطعاً یک بار یا بیشتر برای شما به شکل های گوناگونی پیش آمده است به عمق اثر گزاری تبلیغات در علم بازاریابی پی ببرید.

تبلیغات برای هر محصولی قطعاً نشان دهنده رشد نظام سرمایه داری بدون مرز نیست، بلکه تبلیغات به جامعه بشری این پیام را می دهد که سطح زندگی مردم جامعه رشد کرده است؛  بنابراین برای علاقمند کردن آن ها به خرید نیاز داریم تا از تبلیغات بهره ببریم زیرا، با رشد استاندارد های زندگی نمی توان با روش های سنتی افراد را به خرید علاقمند کرد. درست در همین جا تبلیغات چوب جادوی یک بازاریاب می شود و مانند قصه های علی بابا و چهل دزد بغداد که در آن مارها افراد اطراف خود را هیپنوتیزم می کردند، تبلیغات نیز مردم دنیای کنونی را هیپنوتیزم می کنند. تبلیغات خریدار را جادو می کند و وقتی در فروشگاه چشم خریدار به محصولی می افتد که تبلیغ جذابی داشته است بدون توجه به سایر محصول ها به سمت آن محصول حرکت می کند. بسیاری از بازاریاب های فعال در صنایع مختلف از جمله صنعت نوشیدنی ها و یا صنعت عینک سازی به شکل موثری از تبلیغات بهره می برند. امروزه بازاریاب ها تلاش می کنند تا برای باغ وحش ها نیز تبلیغات جالب توجه ایی را انجام دهند.

بازاریاب های موفق می توانند با تبلیغات موثر و مناسب در کنار یک محصول و خدمات با کیفیت در هر صنعتی اقتصاد یک کشور را متحول کنند. یک بازاریاب باید به تبلیغاتی که طراحی می کند باور داشته باشد تا زمانی که شما به عنوان بازاریاب تبلیغاتی را که طراحی کرده اید باور نکنید خریدار ها نیز تبلیغات شما را باور نمی کنند، بنابر این اگر به عنوان یک بازاریاب فکر می کنید که مردم به تبلیغات شما گوش نمی دهند به این علت است که شما هنوز تبلیغات خود را متوجه نشده اید. تبلیغات برای هیچ صنعتی هزینه نیست بلکه تبلیغات عصای جادویی درآمد زایی یک صنعت است که باید در دستان توانگر یک بازاریاب خلاق قرار گیرد.



  1. شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی و آوارگی ۱۷ هزار کودک بدون والدین
  2. اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با مشارکت کانون پرورش فکری البرز
  3. دوم اردیبهشت آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز
  4. تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  5. موسوی برای دومین بار از حضور در تیم ملی والیبال انصراف خواهد داد؟!
  6. برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 2024 در تهران
  7. مالیات بر ارزش افزوده دارو و شیر خشک، فقط یک درصد!
  8. «بی‌بی‌سی» اعتراف کرد: موفقیت حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  9. احداث ۱۲۲ هکتار گلخانه در البرز توسط بخش خصوصی
  10. تخریب 125 هکتار ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  11. شهیدی که محل دفن او را امام خمینی (ره) تعیین کردند.
  12. آیا می دانید چه خدماتی به مادران در مراکز بهداشتی استان ارایه می شود؟
  13. اردیبهشت پر بارشی در راه است
  14. هرجایی زالودرمانی نکنید!
  15. بعد از عملیات وعده صادق، نتانیاهو حرفی برای گفتن ندارد
  16. در ۲ نقطه از تهران آرامستان جدید احداث خواهد شد
  17. بازی دوستانه فوتبال به یاد مرحوم آب پرور
  18. عملیات وعده صادق معادلات نظامی جهان را تغییر داد.
  19. افزایش شمار دریافت کنندگان حق پرستاری در استان البرز
  20. انهدام ریزپرنده‌ها عامل اصلی صدای انفجار در اصفهان
  21. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  22. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  23. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  24. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  25. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  26. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  27. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  28. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  29. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  30. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  31. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  32. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  33. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  34. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  35. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  36. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی
  37. افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در نوروز
  38. شناگر اصفهانی رکورد ملی خود را جابه‌جا کرد
  39. برگزاری اولین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌ها، انجمن‌های ورزشی و  مسئولان کمیته‌های پارکور کشور
  40. درهای نمایشگاه رسانه های ایران باز شد