458 اقتصادی 1399/02/30 - 15:44

«دیوان نیوز» بررسی می کند؛

چگونه با کمترین هزینه برندسازی دیجیتال داشته باشیم؟

برای این که شرکت یا استارتاپ شما روی پلتفرم های گوناگون، برندسازی دیجیتالی استوار و منسجمی داشته باشد، ارتباط با مشتریان، سادگی یافتن شما در فضای آنلاین، و ایجاد اعتبار بسیار مهم است. اما خلق و ایجاد چنین برندی می تواند بسیار گران قیمت باشد. اگر منابعی که در اختیار دارید محدود باشند، مخصوصا در شرایطی که کار خود را تازه شروع کرده باشید، فرایند فوق می تواند منحصرا تهدیدآمیز و چالش برانگیز باشد.

دیوان نیوز، دکتر علی قوامی- 

رازهای برندسازی دیجیتال با کمترین هزینه

  • در جستجوی شریک برای تولید محتوا

کسی که با شما مخاطب و منافع مشترک دارد و مایل است که با شما در بخشی از تولید محتوای شرکت شریک شود را پیدا کنید. محتوای مشترک مد نظر می تواند پست های متنی، اینفوگرافیک یا ویدیو و... باشد. جونتای می گوید:«با کار کردن در کنار کسی که از قبل پلتفرمی برای این کار داشته، قادر خواهید بود برند و تخصص خود را در برابر مخاطبان آماده قرار داده و پرورش دهید. با افراد همفکر خود در آن زمینه ارتباطات مفیدی برقرار کرده و آن را حفظ کنید.»

  • توجه ویژه به «پادکست ها»

تجدید حیات پادکست و محتوای صوتی در سال های اخیر به آن معناست که مطمعنا در حوزه ی کاری شما نیز پادکست وجود دارد. با تولیدکنندگان پادکست هایی که در حوزه ی فعالیت شما هستند، ارتباط برقرار کنید و برای آنان توضیح دهید که چگونه با دانش و تجربه خود می توانید برای مخاطبانشان ارزش بیافرینید. اگر آن ها نیز شما را برای مصاحبه انتخاب کنند، می توانید از این طریق با بسیاری از مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید و داستان خود را برایشان بگویید. علاوه بر این، گزیده ی مناسبی از تخصص خود را داشته باشید تا به عنوان نمونه به آنان نشان دهید.

  • انتخاب بهترین منابع در حوزه کاری

اگر هنوز بودجه لازم برای تولید محتوای اصیل را در اختیار ندارید، می توانید به سراغ معتبر ترین منابع حوزه ی فعالیت خود بروید و محتوای آنان را به اشتراک بگذارید. جونتای می گوید:«این کار نشان می دهد که اطلاعاتتان در حوزه کاری مورد نظر، به روز است، و هم چنین برای دنبال کنندگان و مخاطبانتان ارزشمند خواهد بود.»

می توانید از Google Alerts برای شناسایی کلمات کلیدی که می خواهید، استفاده کنید و در زمان انتخابتان صرفه جویی کنید و یا اکانت های مرتبط در شبکه های اجتماعی را دنبال کنید تا به سرعت از محتوایی که در زمینه ی تخصصی تان منتشر می شود آگاهی یابید. حتماً منابع مورد استفاده در پست هایتان را تگ کنید؛ چون اگر مخاطبانتان پشت های شما را برای تغییر شکل انتخاب کنند باید به طور کامل برای مخاطبان جدید، منبع افشا شود.

  • شرکت در گفت و گوهای مجازی

حتی اگر شما هنوز بودجه برای شرکت در کنفرانس های صنعت خود را ندارید یا اعتبار کافی برای رفتن به روی صحنه را کسب نکرده اید، می توانید در گفتگو های آنلاینی که درباره حوزه کاری شما است، شرکت کنید. جونتای پیشنهاد می کند برای آنکه از دور رویداد های حوزه کاری خود را پیگیری کنید، از هشتگ استفاده کنید، لیستی از افراد تأثیرگذار و سخنرانان شرکت کننده را ایجاد کرده و برای بقیه منتشر کنید، با الهام از موضوعات و سخنرانی های رویداد مورد نظر، تولید محتوا کنید و به صورت زنده در طول کنفرانس پست کنید تا از راه دور شرکت داشته باشید.

  • تولید محتوای گرافیکی

مطمئنا تعداد زیادی از افراد و سازمان ها در صنعت شما وجود دارند که تحقیقاتی انجام می دهند. شما می توانید از اطلاعات حاصل از این تحقیقات برای تولید اینفوگرافیک های قابل اشتراک گذاری و نمودار های گرافیکی که برند شما روی آن ها قرار دارد، استفاده کنید. حتی اگر شما طراح حرفه ای نیستید، ابزار های متعددی وجود دارند که به شما این اجازه را می دهند که فورا بتوانید اینفوگرافیک ها را ایجاد کنید. این محتواهای گرافیکی را می توانید در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر، پینترست یا هر چیز دیگر به اشتراک بگذارید تا توجه کاربران اینترنت را به خود جلب کند و کاربران جدیدی برای وب سایت یا وبلاگ خود به دست آورید.

  • برای محتوای خود، بارها و بارها هدف گذاری کنید

جونتای می گوید:«وقتی منابعتان محدود باشند، باید از آنچه که در اختیار دارید بیشترین استفاده را ببرید». از هر دارایی دیجیتال خود به هر روشی که امکان آن وجود دارد استفاده کنید: مثلا برای برندسازی دیجیتال می توانید پست وبلاگی خود را تبدیل به اینفوگرافیک کنید، و سپس هر یک از آمار های موجود در آن را به صورت یک پست در توییتر منتشر کنید. مصاحبه ی پادکستی خود را به عنوان یک پست متنی بنویسید و به عنوان یک پست وبلاگی منتشر کنید. هم چنین به صورت نقل قول از صحبت های افراد در پست های شبکه های اجتماعی استفاده کنید. از این که همان محتوا را در چندین لینک بارها در شبکه های اجتماعی مختلف، در روزهای مختلف، و در دفعات مختلف به اشتراک بگذارید، نترسید. این به شما شانس بیشتری برای دیده شدن خواهد داد.



  1. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  2. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  3. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  4. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  5. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  6. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  7. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  8. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  9. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  10. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  11. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  12. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  13. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  14. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  15. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  16. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی
  17. افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در نوروز
  18. شناگر اصفهانی رکورد ملی خود را جابه‌جا کرد
  19. برگزاری اولین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌ها، انجمن‌های ورزشی و  مسئولان کمیته‌های پارکور کشور
  20. درهای نمایشگاه رسانه های ایران باز شد
  21. افزایش دو و نیم برابری بودجه فرهنگی شهرداری کرج
  22. آیین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات البرز برگزار شد
  23. گرم‌ترین آذر ۳۳ سال اخیر کشور ثبت شد
  24. خواص بسترساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند
  25.  روایت تکراری اختلاف و التهاب
  26. یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا؛مشابه ولی متفاوت
  27. نقش «اقتصاد مقاومتی» در عبور از تنگنای تحریم
  28. ابراز شادی و خوشحالی بعد از پیروزی، جُرم محسوب می‌شود ؟!
  29. به بهانه آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران
  30. زمین چمن مصنوعی روستای خورچان افتتاح شد
  31. «حمل و نقل» پیش شرط بهبود وضعیت صادرات و واردات در کشور
  32. تاج منتسب به سپاه است؟
  33. توافق با عراق برای تامین ۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در روز
  34. بیست و یکمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی با حضور مقامات کشور
  35. افزایش قیمت خودسرانه قالیشویی و خشکشویی ممنوع است
  36. سهمیه جدید وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن ابلاغ شد
  37. ۵۰۰ میلیون مسدوی خودروهای وارداتی آزاد شد
  38. انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان ۴ کمیسیون گردشگری اتاق‌های بازرگانی ایران، البرز، اصفهان و قم
  39. زمان واریز عیدی کارمندان اعلام شد
  40. زمان واریز اعتبار تشویقی کالابرگ به حساب‌ها