645 اقتصادی 1399/03/31 - 19:27

شریعتمداری پیشنهاد داد

تبدیل پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به سازمان ملی اطلاعات رفاهی ایرانیان

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن بیان اینکه شناسایی اقشار کم درآمد، اختصاص یارانه معیشتی به آنان، شناسایی ۸۸ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) که یارانه معیشتی دریافت نمی‌کردند، شناسایی خانه‌های استیجاری و افراد فاقد خودرو  با تشکیل پایگاه رفاه ایرانیان، میسر شد گفت: می‌توان پیشنهاد تبدیل پایگاه رفاه ایرانیان به سازمان ملی اطلاعات رفاهی ایرانیان را مطرح کرد.

به گزارش دیوان نیوز، محمد شریعتمداری درنشست شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: ۴۰ عنوان مجوز با معرفی کامل  شرایط و فرآیندهای اخذ آن به صورت شفاف در دسترس عموم قرار گرفته و بیش از ۶۰ درصد مجوزها دست کم در یک مرحله الکترونیکی شده است و بقیه  نیز با برنامه ریزیهای انجام شده  ظرف ۳ ماه آینده الکترونیکی  میشود.

وی با بیان اینکه ایجاد پنجره واحد مجوز ها ، نقش مهمی در بهبود شاخصهای فضای کسب و کار دارد، افزود: برای تبادل داده بین دستگاهها، تمامی سرویسهای موجود در GSB( درگاه تبادل داده بین دستگاهی) بدون محدودیت در چارچوب مقررات مربوطه در اختیار همه دستگاهها  قرار خواهد گرفت و کمیته تبادل داده این وزارتخانه مسئولیت روانسازی، تسهیل و تسریع تبادل بین دستگاهها را عهده دار خواهد بود. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: یکی ازمهمترین اقداماتی که دولت و رئیس‌جمهوری  بر آن تاکید دارند توسعه دولت الکترونیک تا پایان سال جاری است به گونه‌ای که باید با تامین و تجهیز زیرساختها، دولت الکترونیک به بلوغ  کامل برسد.

شریعتمداری گفت: تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم گرفت به گونهای که با تکمیل و نهایی شدن دولت الکترونیک، ارائه خدمات به  مخاطبان و جامعه هدف با رشد قابل توجهی روبرو شود.

 

کاهش مراجعه حضوری ۳۷ میلیون نفر به سازمان تامین اجتماعی 

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی به اقدامات سازمان تامین اجتماعی در حوزه خدمات الکترونیک به جامعه هدف اشاره کرد و افزود: با توجه به گستردگی مخاطبان  این سازمان،  با ارائه خدمات الکترونیکی مراجعه حضوری  ۳۷ میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه خدمات الکترونیک باید با قوت بیشتری پیگیری شود ، تصریح کرد: با راه اندازی سامانههای الکترونیکی در معاونتهای این وزارتخانه از جمله روابط کار، بسیاری از خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

شریعتمداری بر ضرورت تحول دیجیتال در واحدهای زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید و اظهار کرد: می‌توان از نهاد های دارای منابع مالی این وزارتخانه با رعایت مسئولیت اجتماعی در جهت الکترونیکی کردن خدمات در سازمان های زیرمجموعه این وزارتخانه استفاده کرد.

 

پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان یک دستاورد بزرگ ملی است

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی  از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به عنوان یک دستاورد بزرگ ملی یاد  کرد و افزود: راه اندازی این پایگاه موجب جبران خلاء فقر اطلاعات و جلوگیری از هدر رفتن هزینهها می شود.

وی بر ضرورت حمایت مادی و معنوی از این پروژه ملی تاکید کرد و افزود: تامین همه نیازهای این پایگاه اعم از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یک  ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

شریعتمداری تصریح کرد: با نگاه کلان به این موضوع می‌توان پیشنهاد تبدیل پایگاه رفاه ایرانیان به سازمان ملی اطلاعات رفاهی ایرانیان را مطرح کرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص اهمیت پایگاه رفاه ایرانیان  اظهارکرد: شناسایی اقشار کم درآمد، اختصاص یارانه معیشتی به آنان، شناسایی ۸۸ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) که یارانه معیشتی دریافت نمی‌کردند، شناسایی خانههای استیجاری و افراد فاقد خودرو  با تشکیل پایگاه رفاه ایرانیان، میسر شد.

 وی تصریح ‌کرد:  آگاهی از وضعیت اقتصادی و جغرافیایی جمعیت کشور،  دارایی بسیار با ارزشی است که در این پایگاه وجود دارد.

 شریعتمداری صیانت از این پایگاه را مهم ارزیابی کرد و افزود: حفظ نیروی انسانی و تامین امنیت شغلی مورد نیاز برای این پایگاه لازم و ضروری است.

در ادامه،" نصرالله جهانگرد" عضو شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور دولت اللکترونیک نیز با بیان اینکه  با توجه به شرایط کرونا در کشور، توسعه خدمات الکترونیک در تمامی حوزهها ضروری به نظر میرسد افزود:  امروز در کشور جلسات با توجه به شرایط کرونا به صورت ویدئو کنفرانس و غیر حضوری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تحول بزرگی در حوزه الکترونیکی کردن امور ایجاد شده است افزود: سرعت بخشی به دسترسی الکترونیکی جزء الزامات توسعه است.

جهانگرد تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله دستگاه‌هایی است که تحول دیجیتال را  به صورت واقعی در حال اجرا دارد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور دولت الکترونیک، تعامل میان سازمانها را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و افزود: با اراده و عزم جدی میتوان پایگاههای اطلاعاتی یکپارچه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و زیر مجموعههای آن ایجاد کرد.

وی بر ضرورت تغییر تفکر و نگاه در حوزه خدمات دیجیتال و الکترونیک تاکید کرد و افزود: با الکترونیکی کردن امور و به کارگیری تکنولوژیهای نوین، پیشرفت و تسریع در کارها  به سهولت انجام می شود.

"سیدجوادرضوی "، دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات  و  رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و  تحول اداری  وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز گزارشی  از اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات شورای راهبردی  فناوری اطلاعات و ار تباطات ارائه کرد و افزود: در اولین روز کاری در سال جدید، اولین بخشنامه صادره از سوی  وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی که به نام سال جهش تولید نام گذاری شده است، شفاف سازی مجوزها و ایجاد تکمیل اطلاعات درگاه ملی مجوزها بود. 

 به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی ادامه داد: متناظر با درگاه ملی مجوز ها در پرتال این وزارتخانه و با نشانی mojavez.mcls.gov. Ir  تمامی شناسنامه مجوزهای وزارتخانه شامل شرایط و مراحل اخذ، درگاه درخواست، راهنمای کاربری و کلیه اطلاعات مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات،ارتباطات و تحول اداری، با اشاره به اقدامات انجام شده ، مصوبات اولین  نشست شورای  راهبردی  اطلاعات و ارتباطات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مبنی بر تجمیع و تکمیل در سطح وزارتخانه و سازمانهای زیر مجموعه را تشریح کرد.

رضوی  گفت: بهینه سازی فرآیند واگذاری داده و اطلاعات بر بستر شبکه ملی اطلاعات و ایجاد ساز و کار الکترونیکی درخواست وب سرویسهای اطلاعات این وزارتخانه از از جمله این اقدامات است.

وی بسترسازی ایجاد دیتا کاتالوگ اطلاعاتی، تهیه شناسنامه وب سرویسها و سرویس کاتالوگ خدمات و سرویسهای این وزارتخانه ، شکل دهی خوشه رفاه و تامین اجتماعی و طراحی، پیاده سازی  گذرگاه  ارتباطی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتصال آن به شبکه ملی اطلاعات سازمان فنآوری اطلاعات ایران را از دیگر اقدامات مهم  برنامهریزی شده در سال جاری برشمرد.

رضوی ادامه داد: به زودی خبر تکمیلی رونمایی از سامانه api.mcls.gov.ir جهت بهره برداری به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. 

انتهای پیام/ ایسنا



  1. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  2. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  3. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  4. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  5. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  6. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  7. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  8. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  9. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  10. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  11. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  12. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  13. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  14. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!
  15. وار تا 20 روز آتی به ایران می‌آید
  16. آب، منبع استراتژیک کلیدی تهدیدات امنیت جهانی
  17. افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه‌های سوخت در نوروز
  18. شناگر اصفهانی رکورد ملی خود را جابه‌جا کرد
  19. برگزاری اولین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌ها، انجمن‌های ورزشی و  مسئولان کمیته‌های پارکور کشور
  20. درهای نمایشگاه رسانه های ایران باز شد
  21. افزایش دو و نیم برابری بودجه فرهنگی شهرداری کرج
  22. آیین تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات البرز برگزار شد
  23. گرم‌ترین آذر ۳۳ سال اخیر کشور ثبت شد
  24. خواص بسترساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند
  25.  روایت تکراری اختلاف و التهاب
  26. یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا؛مشابه ولی متفاوت
  27. نقش «اقتصاد مقاومتی» در عبور از تنگنای تحریم
  28. ابراز شادی و خوشحالی بعد از پیروزی، جُرم محسوب می‌شود ؟!
  29. به بهانه آغاز دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران
  30. زمین چمن مصنوعی روستای خورچان افتتاح شد
  31. «حمل و نقل» پیش شرط بهبود وضعیت صادرات و واردات در کشور
  32. تاج منتسب به سپاه است؟
  33. توافق با عراق برای تامین ۵۰ میلیون متر مکعبی گاز در روز
  34. بیست و یکمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی با حضور مقامات کشور
  35. افزایش قیمت خودسرانه قالیشویی و خشکشویی ممنوع است
  36. سهمیه جدید وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن ابلاغ شد
  37. ۵۰۰ میلیون مسدوی خودروهای وارداتی آزاد شد
  38. انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان ۴ کمیسیون گردشگری اتاق‌های بازرگانی ایران، البرز، اصفهان و قم
  39. زمان واریز عیدی کارمندان اعلام شد
  40. زمان واریز اعتبار تشویقی کالابرگ به حساب‌ها