چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403 17:08
67 اقتصادی 1398/07/07 - 10:03

رازهای برندسازی دیجیتال با کمترین بودجه

برای این که شرکت یا استارتاپ شما روی پلتفرم‌های گوناگون، برندسازی دیجیتالی استوار و منسجمی داشته باشد، ارتباط با مشتریان، سادگی یافتن شما در فضای آنلاین و ایجاد اعتبار بسیار مهم است؛ اما خلق و ایجاد چنین برندی می‌تواند بسیار گران‌قیمت باشد. اگر منابعی که در اختیار دارید محدود باشند، مخصوصا در شرایطی که کار خود را تازه شروع کرده باشید، فرایند فوق می‌تواند منحصرا تهدیدآمیز و چالش‌برانگیز باشد.

  دکتر علی قوامی- Juntae DeLane، بنیانگذار مؤسسه دیجیتال برندینگ می گوید:
هر شرکتی می‌تواند صرف‌نظر از میزان بودجه‌ای که در اختیار دارد، برندسازی دیجیتال خود را آغاز کند. DBI یا همان مؤسسه برندینگ دیجیتال، به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کند تا هویت دیجیتالی، رؤیت‌پذیری و اعتبار خود را بالا ببرند.
جونتای، برخی از بهترین و موثرترین ترفندهای خود را برای کارآفرینان، صاحبان کسب و کارهای کوچک، فری لنسرها و هرکس که می‌خواهد بدون صرف هزینه زیاد، برندسازی دیجیتال معتبری برای خود ایجاد کند، به اشتراک گذاشته است.

رازهای برندسازی دیجیتال

1 یک شریک برای تولید محتوا پیدا کنید
کسی که با شما مخاطب و منافع مشترک دارد و مایل است که با شما در بخشی از تولید محتوای شرکت شریک شود را پیدا کنید. محتوای مشترک مدنظر می‌تواند پست‌های متنی، اینفوگرافیک یا ویدیو و... باشد. جونتای می‌گوید:«با کار کردن در کنار کسی که از قبل پلتفرمی برای این کار داشته، قادر خواهید بود برند و تخصص خود را در برابر مخاطبان آماده قرار داده و پرورش دهید. با افراد همفکر خود در آن زمینه ارتباطات مفیدی برقرار کرده و آن را حفظ کنید.»

2 پادکست ها را دریابید
تجدید حیات پادکست و محتوای صوتی در سال های اخیر به آن معناست که مطمعنا در حوزه ی کاری شما نیز پادکست وجود دارد. با تولیدکنندگان پادکست هایی که در حوزه ی فعالیت شما هستند، ارتباط برقرار کنید و برای آنان توضیح دهید که چگونه با دانش و تجربه خود می توانید برای مخاطبانشان ارزش بیافرینید. اگر آن ها نیز شما را برای مصاحبه انتخاب کنند، می توانید از این طریق با بسیاری از مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید و داستان خود را برایشان بگویید. علاوه بر این، گزیده ی مناسبی از تخصص خود را داشته باشید تا به عنوان نمونه به آنان نشان دهید.

3 بهترین منابع حوزه کاری خود را به کار برید
اگر هنوز بودجۀ لازم برای تولید محتوای اصیل را در اختیار ندارید، می‌توانید به سراغ معتبر ترین منابع حوزۀ فعالیت خود بروید و محتوای آنان را به اشتراک بگذارید. جونتای می‌گوید:«این کار نشان می‌دهد که اطلاعاتتان در حوزۀ کاری مورد نظر، به‌روز است، و هم چنین برای دنبال‌کنندگان و مخاطبانتان ارزشمند خواهد بود.»
می‌توانید از Google Alerts برای شناسایی کلمات کلیدی که می‌خواهید، استفاده کنید و در زمان انتخابتان صرفه‌جویی کنید و یا اکانت‌های مرتبط در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید تا به سرعت از محتوایی که در زمینۀ تخصصی‌تان منتشر می‌شود آگاهی یابید. حتما منابع مورد استفاده در پست‌هایتان را تگ کنید؛ چون اگر مخاطبانتان پست‌های شما را برای تغییر شکل انتخاب کنند باید به طور کامل برای مخاطبان جدید، منبع افشا شود.

4 در گفتگوهای مجازی شرکت کنید
حتی اگر شما هنوز بودجه برای شرکت در کنفرانس‌های صنعت خود را ندارید یا اعتبار کافی برای رفتن به روی صحنه را کسب نکرده‌اید، می‌توانید در گفتگوهای آنلاینی که دربارۀ حوزه کاری شما است، شرکت کنید. جونتای پیشنهاد می‌کند برای آنکه از دور رویدادهای حوزه کاری خود را پیگیری کنید، از هشتگ استفاده کنید، لیستی از افراد تأثیرگذار و سخنرانان شرکت کننده را ایجاد کرده و برای بقیه منتشر کنید، با الهام از موضوعات و سخنرانی‌های رویداد مورد نظر، تولید محتوا کنید و به صورت زنده در طول کنفرانس پست کنید تا از راه دور شرکت داشته باشید.

5 محتوای گرافیکی ایجاد کنید
مطمئنا تعداد زیادی از افراد و سازمان‌ها در صنعت شما وجود دارند که تحقیقاتی انجام می‌دهند. شما می‌توانید از اطلاعات حاصل از این تحقیقات برای تولید اینفوگرافیک‌های قابل اشتراک‌گذاری و نمودارهای گرافیکی که برند شما روی آن‌ها قرار دارد، استفاده کنید. حتی اگر شما طراح حرفه‌ای نیستید، ابزارهای متعددی وجود دارند که به شما این اجازه را می‌دهند که فورا بتوانید اینفوگرافیک‌ها را ایجاد کنید. این محتواهای گرافیکی را می توانید در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر، پینترست یا هر چیز دیگر به اشتراک بگذارید تا توجه کاربران اینترنت را به خود جلب کند و کاربران جدیدی برای وبسایت یا وبلاگ خود به دست آورید.

6 برای محتوای خود، بارها و بارها هدف گذاری کنید
جونتای می گوید: «وقتی منابعتان محدود باشند، باید از آنچه که در اختیار دارید بیشترین استفاده را ببرید». از هر دارایی دیجیتال خود به هر روشی که امکان آن وجود دارد استفاده کنید: مثلا برای برندسازی دیجیتال می‌توانید پست وبلاگی خود را تبدیل به اینفوگرافیک کنید، و سپس هر یک از آمار های موجود در آن را به صورت یک پست در توییتر منتشر کنید. مصاحبۀ پادکستی خود را به عنوان یک پست متنی بنویسید و به عنوان یک پست وبلاگی منتشر کنید. همچنین به صورت نقل قول از صحبت‌های افراد در پست‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. از این که همان محتوا را در چندین لینک بارها در شبکه‌های اجتماعی مختلف، در روزهای مختلف و در دفعات مختلف به اشتراک بگذارید، نترسید. این به شما شانس بیشتری برای دیده شدن خواهد داد.



  1. دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  2. شمسایی بهترین گزینه هدایت تیم ملی فوتسال است
  3. زارع‌پور: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود
  4. موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال وارد ایران شد
  5. وسط این همه مشکلات هم می‌توانیم شاد باشیم
  6. دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان
  7. شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی و آوارگی ۱۷ هزار کودک بدون والدین
  8. اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با مشارکت کانون پرورش فکری البرز
  9. دوم اردیبهشت آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز
  10. تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  11. موسوی برای دومین بار از حضور در تیم ملی والیبال انصراف خواهد داد؟!
  12. برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 2024 در تهران
  13. مالیات بر ارزش افزوده دارو و شیر خشک، فقط یک درصد!
  14. «بی‌بی‌سی» اعتراف کرد: موفقیت حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  15. احداث ۱۲۲ هکتار گلخانه در البرز توسط بخش خصوصی
  16. تخریب 125 هکتار ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  17. شهیدی که محل دفن او را امام خمینی (ره) تعیین کردند.
  18. آیا می دانید چه خدماتی به مادران در مراکز بهداشتی استان ارایه می شود؟
  19. اردیبهشت پر بارشی در راه است
  20. هرجایی زالودرمانی نکنید!
  21. بعد از عملیات وعده صادق، نتانیاهو حرفی برای گفتن ندارد
  22. در ۲ نقطه از تهران آرامستان جدید احداث خواهد شد
  23. بازی دوستانه فوتبال به یاد مرحوم آب پرور
  24. عملیات وعده صادق معادلات نظامی جهان را تغییر داد.
  25. افزایش شمار دریافت کنندگان حق پرستاری در استان البرز
  26. انهدام ریزپرنده‌ها عامل اصلی صدای انفجار در اصفهان
  27. تانژانت زاويۀ تغييرات قلعه‌نویی صفر است / فرصت‌سوزی یکسالۀ تیم‌ملی!
  28. واحد سوم گازی نیروگاه ‌گهران به شبکه برق کشور متصل شد
  29. مدیریت تغییر اقلیم و گسترش اقتصاد سبز، راهبرد اصلی دولت
  30. بیش از ۵۷ هزار بازدید از شروع طرح سلامت نوروزی انجام شد
  31. دستگاه‌های امدادی البرز در آماده‌باش
  32. تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری کرج
  33. ارائه ۲۸ هزار خدمت امدادی توسط هلال احمر البرز
  34. کاهش ۶۷ درصدی شعب نامتعارف
  35. نظامی‌گرایی اقتصادهای اروپایی
  36. وزیر دفاع پاکستان برای طالبان افغانستان خط و نشان کشید
  37. کلیت مجلس دوازدهم انقلابی است
  38. کاهش رکود تورمی مسکن با اقدامات دولت سیزدهم
  39. کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات درون شهری در البرز
  40. روبینیو 9 سال به زندان خواهد رفت!