11298 ورزشی 1400/05/08 - 18:59

در چهارمین روز از بازی های والیبال المپیک توکیو؛

ایتالیا ۳-۱ ایران؛صعود به اما و اگر کشید!

تیم ملی والیبال ایران پس از شکست ناباورانه سه بر صفر مقابل کانادا برای صعود احتیاج به پیروزی در مقابل لاجوردی پوشان ایتالیا داشت که در نهایت با نتیجه سه بر یک شکست تلخی را تجربه کرد.

به گزارش اختصاصی دیوان نیوز؛ تیم ملی والیبال ایران پس از دو پیروزی در دو دیدار نخست، در سومین دیدار خود در بازی‌های المپیک توکیو بسیار ضعیف و دور از انتظار ظاهر شد و با نتیجه ۳ بر صفر مقابل شاگردان گلن هوک شکست سختی را تجربه کرد تا برای رسیدن به دور بعد چشم به دیدار با دوتیم قدرتمند ایتالیا و ژاپن میزبان المپیک۲۰۲۰ داشته باشد.
تجربه تلخی که هرگز از ذهن سروقامتان والیبال ایران و آقاي ولادیمیر آلکنو پاک نخواهد شد، که در یک روز بد با نتیجه ۳ بر صفر مقابل تیم ملی کانادا ناکام ماندند، تیم ملی ایران که در مقایسه با دو بازی نخست، عملکردی ضعیف‌ داشت.
تیم ملی والیبال ایران برای اینکه از گروه‌ A به مرحله یک‌چهارم نهایی المپیک راه پیدا کند، بایستی از سد تیم ایتالیا و یا ژاپن می‌گذشت تا جزو یکی از ۴ تیم برتر از بین ۶ تیم در جدول این گروه قرار گیرد.
پیش از دیدار با ایتالیا، تیم ملی ایران با ۵ امتیاز، پس از تیم ۶ امتیازی ژاپن، در رتبه سوم جدول ایستاده بود و با توجه به باخت سه بر صفر سامورای‌ های میزبان خود را برای یک پیروزی قاطع و بسیار حساس و ارزشمند در مصاف با تیم‌ ملی والیبال ایتالیا آماده کرده بود زیرا به خوبی می دانست، که در بازی پایانی می بایستی با تیم ژاپن مبارزه کند که از آوانتاژ میزبانی برخوردار است.
با این مقدمه نگاهی داریم به چهارمین دیدار تیم ملی ایران در برابر تیم‌ ملی ایتالیا که از ساعت  ۱۵ و۱۰ دقیقه روز جمعه ۸ مرداد در سالن آریاکه آرونای توکیو آغاز گردید.
ناگفته نماند که سبک بازی ایتالیایی‌ها نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو هم برخلاف سیستم بازی کانادا با شیوه بازی بچه های پر انرژی و با انگیزه تیم ملی والیبال کشورمان تقریباً مشابه است و شرایطی مساوی باتیم ایتالیا داشتیم، به شرطی که توپ‌های اول به سعید معروف برسد و کاپیتان باتجربه ما هم از تمرکز فکری خوبی برخوردار می‌بود تا مقتدرانه در این بازی حیاتی  به نتیجه ۳ برصفر برسد که کار خیلی سختی بود.
با این مقدمه نگاهی داریم به دیدار دو تیم ملی ایتالیا و جمهوری اسلامی ایران؛
آقای برنجینی سرمربی تیم ایتالیا برای بازی با تیم ملی کشورمان با ترکیب سیمونه جیانلی( پاسور)، ایوان زایتسف کاپیتان با تجربه پشت خط زن، عثمانی خوانتورینا، الکساندر میشیلیتو و گالاسی دریافتی قدرتی، سیمونه انزانی یار سرعتی زن و ماسیمو کولاچی(لیبرو) به میدان آمد.
ترکیب اصلی تیم ایران را کاپیتان سعید معروف( پاسور ) سیدمحمد موسوی و علی‌اصغر مجرد سرعتی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی یاران قدرتی، امیر غفور قطر پاسور و پشت خط زن و سیامک مرندی (لیبرو ) تشکیل می دادند.
ست اول دیدار دو تیم ملی ایتالیا و ایران با سوت آقای ولادیمیر سوونیچ داور اول این دیدار آغاز شد و اولین امتیاز به نام تیم ایران به ثبت رسید و دو تیم در جدالی تماشایی و ارائه یک بازی دلچسب و در سطح بالا به طور مساوی پیش رفتند و قرمز پوشان تیم ملی ایران علی رغم شایستگی بارها پس از تساوی در امتیاز ۲۴ با تک دفاع مجرد از لاجوردی پوشان ایتالیا پیش افتادند،  اما زایتسف از منطقه دو بار دیگر دو تیم را به تساوی کشاند.
با جابجایی شریفی با غفور، یکبار دیگر تیم ایران پیش افتاد ولی در امتیاز ۲۸ دو تیم مساوی شدند، در نهایت صالحی در منطقه دو اسیر دفاع بلند شاگردان برنجینی شد و متعاقب آن کسب امتیاز مستقیم از سرویس الکساندر میشیلیتو یار چپ دست و بلند قامت ایتالیا با دو متر و ۵ سانتی متر قد، ست اول با نتیجه ۳۰/۲۸ به سود ایتالیا به پایان رسید، در این ست برنجینی از برتولی و یوری کوار هم استفاده کرد.
ست دوم بابرتری نسبی ایتالیا پیگیری شد، تلاش مضاعف شاگردان ولادیمیرآلکنو و جاگیری عالی میلاد عبادی‌پور نشان از انگیزه‌های بالای بروبچه خوب تیم ملی ایران برای کسب پیروزی در این بازی حیاتی داشت.
هماهنگی تیمی لاجوردی پوشان به ویژه در توپ‌های برگشتی چشم نواز بود و همین امر به شکل مطلوبی در تیم ایتالیا دیده می شد تا برتر از یاران ما ست دوم را دنبال کنند.
دفاع موفق روی تور میلاد و مجرد در برابر زایتسف کاپیتان ایتالیا تحسین برانگیز بود اما بازهم علی رغم بازی خوب یاران ما، با اشتباه در زدن سرویس ۳ امتیاز از ایتالیا عقب افتادند تا آلکنو شریفی را جایگزین میثم، صابر کاظمی را به جای غفور و جواد کریمی را بجای معروف در ترکیب تیم ایران قرار دهد، ولی خطای سرویس که همواره به آن تاُکید داشتیم باعث شد تا ست دوم را هم ۲۵/۲۱ به حریف ایتالیایی که در المپیک ۲۰۱۶ ریو نایب قهرمانی را تصاحب کرده بود واگذار کنیم.
ست سوم تک دفاع هوشیارانه میلاد در مقابل ایوان زایتسف از شناسایی مهاجمان حقیقی تیم ایتالیا خبر می داد، در روی تور زمین ایتالیا میشیلیتو با قد بلندی که دارد با دفاع های بی نقصی همراه می شد، استفاده از گالاسی برای زدن پاس‌های سرعتی در منطقه ۳ سبب شده بود تاموسوی مدافع میانی جا بماند.
با قرار گرفتن جواد کریمی و صابر کاظمی با کسب امتیاز سرویس فاصله اختلاف ۳ امتیازی با ایتالیا، به تساوی کشانده شد و با آبشار پشت خط همین بازیکن، تیم ملی ایران پیشتاز شد و روند بازی به طور محسوسی به نفع تیم ایران تغییر کرد و عملکرد خوب بازیکنان ما در تمام  پست ها سبب گردید تا برتری ۱۵/۱۳ برای یاران ما را رقم بخورد تا برنجینی مربی ایتالیا، دنیله لاویا را هم بخدمت بگیرد و زایتسف به استراحت بپردازد.
ریکاردو سبرتولی هم به ترکیب ایتالیا اضافه شد اما سرویس خوب صابر کاظمی و دفاع عالی موسوی تیم ایران را به امتیاز ۱۸/۱۵ رساند، تیم ایتالیا که تحت فشار بازی خوب یاران ما قرار گرفته بودبا اشتباهات  مکرر  به ویژه در زدن سرویس زمینه  را برای پیروزی تیم ایران مهیا کرده بود تا با چهار امتیاز اختلاف پیشتاز دراین ست باشد و ست سوم را با حساب ۲۵/ ۲۱ به سود خود خاتمه دهد.
ای کاش از صابر کاظمی در انتهای ست اول مورد استفاده قرار می گرفت! این بازیکن چپ دست و با اخلاق آق‌قلائی با انگیزه بالایی، تشنه خودنمایی است، اما ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان، متاسفانه دیر به این حقیقت پی برد!
در ست چهارم صابر کاظمی از ابتدا بجای امیر غفور در ترکیب اصلی جای گرفت و در شرایطی که ایوان زایتسف بیرون از بازی به استراحت می پرداخت ایتالیا برتر از تیم ایران آغازگر بازی شد و ۴/۲ پیش افتاد، جواد کریمی که با صابر کاظمی و علی اصغر مجرد اُخت بود با روی آوری به بازی سرعتی مدافعان بلند قامت ایتالیا را بارها ناکام گذاشت.
ملی پوشان جنگنده کشورمان که در پی باخت در دو ست اول و دوم چیزی برای از دست دادن نداشتند روی درخشش صابر کاظمی پس از پیروزی در ست سوم  در ست چهارم هم کم نگذاشتند و پایاپای شاگردان برنجینی کسب امتیاز می کردند که اشتباهات فردی و اعتراض موسوی که در غیاب سعید معروف کاپیتان داخل زمین بود و بعد از دریافت کارت زرد برای داور اول شروع به کف زدن کرد که در روحیه بازیکنان ما اثر نامطلوبی داشت  ۱۴/۹ از ایتالیایی‌ها عقب افتادیم.
دریافت‌های اول تیم ملی ایران در این بازی به مراتب نسبت به بازی.های قبلی بهتر شده بود، کسب امتیاز مستقیم از سرویس های میلاد عبادی‌پور اختلاف را به حداقل رساند تا برنجینی تقاضای وقت استراحت کند.
پوئن سرویس میشیلیتو که با ریسک بالا زده شد بار دیگر اختلاف امتیاز به ۳ رسید، سبرتولی که دراین بازی در زدن سرویس بارها مرتکب اشتباه شد ه بود کمک می کرد یاران ملی پوش ما حد اکثر استفاده را برای کسب پیروزی در ست چهارم به عمل آوردند.
امیر غفور بجای مجرد برای زدن سرویس با ریسک بالا به زمین فراخوانده شد اما دریافت خوب کولاچی با آبشار خوانتورینا بیست و پنجمین امتیاز را برای تیم ایتالیا در پی داشت تا فاتح این ست با نتیجه ۲۵/۲۱ و در نهایت برنده سه بریک این دیدار شوند!
با این باخت متاُسفانه تیم ملی والیبال کشورمان از رسیدن به مرحله یک‌چهارم را به اما و  اگر کشاند و کار برای صعود تیم ملی والیبال کشورمان به مرحله بعد بسیار سخت تر شد!
روی هم رفته  باید اذعان کنیم بازیکنان ما خیلی خوب ظاهر شدند و برخلاف بازی‌های قبل تعویض ها به خوبی صورت گرفت و بچه‌های ما در تمام زمینه ها خوب بازی کردند، اما تیم والیبال ایتالیا که از میانگین قدی خوبی برخوردار است و برای هر تیمی مشکل ساز قوی تر از تیم ما و با عملکرد بهتر به پیروزی رسید.
حال باید ببینیم تیم ملی والیبال کشورمان در آخرین بازی گروهی برابر تیم‌ ژاپن که در روز یکشنبه (۱۰مرداد) از ساعت 15:10 به مورد اجرا نهاده می شود، چه نتیجه ای به دست خواهد آورد.

نویسنده: اصغر قلندری



  1. رهبر انقلاب: «جامعه کُردی» جزو ما هستند
  2. سازمان ملل پاره کردن منشور توسط نماینده اسرائیل را نمایشی خواند
  3. مدارس استان شنبه ۲۲ اردیبهشت تعطیل نیست
  4. آغاز شمارش آرا در برخی حوزه‌های انتخابیه
  5. مجمع عمومی سازمان ملل به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای مثبت داد
  6. غبارروبی مزار نام آوران اهدای عضو در البرز
  7. ایرانی‌ها امروز کار ناتمام خود را تمام می‌کنند
  8. بیش از ۶۰ درصد صندوق‌ها تمام الکترونیکی هستند
  9. اهمیت شرکت در دور دوم انتخابات کمتر از دور اول نیست
  10. ادارات ثبت احوال البرز آماده خدمت رسانی تا پایان زمان انتخابات
  11. پاسدار البرزی به فیض عظمای شهادت نائل آمد
  12. دور دوم انتخابات مجلس در کرج ، فردیس و اشتهارد کلید خورد
  13. اهمیت مرحله دوم انتخابات کمتر از مرحله اول نیست
  14. پلیس تمهیدات انتخاباتی را در استان پیش بینی کرده است
  15. مردم البرز با حضور پرشور خود نماینده سوم استان را انتخاب کنند
  16. دعوت‌ وزارت ورزش از جامعه «ورزش و جوانان» برای حضور در دور دوم انتخابات مجلس
  17. تعداد وام‌های پرداخت‌شده برای ازدواج و فرزندآوری رکورد زد
  18. جمعی از قاریان قرآن عازم حج تمتع با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند
  19. گروگانگیری آتشین در مقابل مجتمع تجاری پالادیوم تهران
  20. تاکید رئیس‌جمهور بر ایجاد ۷.۵ میلیون «پوشش» فیبرنوری بود نه «اتصال»
  21. وحشت اسرائیل از تهدید بایدن مبنی بر تعلیق ارسال برخی تسلیحات نظامی
  22. رئیسی: افتخار دولت حرکت در مسیر موازین اسلامی است
  23. ساخت زائرسرای البرز در مشهد مقدس سرعت گرفت
  24. رأی دهندگان در روز انتخابات دشمنان را رسوا می‌کنند
  25. آسفالت ۲۱۰ هزار مترمربع از معابر کمالشهر
  26. شهرداری از پاکبانان و سبزبانان قدردانی کند.
  27. خود کرده را تدبیر نیست!!
  28. دیدار اعضای تیم ملی فوتسال با رهبر انقلاب
  29. هوشمندسازی در دستورکار هلال احمر
  30. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم
  31. تندر طوفان با سرعت ۱۱۰ کیلومتر سبزوار را درنوردید
  32. بیش از ۱۰۰ رشته بدون داوطلب در دانشگاه فنی و حرفه ای حذف شد
  33. از دغدغه معیشت مردم تا عقلانیت انقلابی برای دورکردن سایه جنگ
  34. نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است
  35. با اضافه شدن قم، آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور می‌رسد
  36. زمینه برای آتش‌بس پایدار و حل مساله در غزه فراهم است
  37. تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس صبح پنجشنبه به پایان می‌رسد
  38. آماده گره گشایی از مشکلات تعاونی ها هستیم
  39. پرسپولیس-سپاهان فصل آتی فقط با تماشاگران زن
  40. واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری