سرویس: فرهنگی
  1. انتخاب محل مصرف مالیات توسط مالیات‌دهندگان عملیاتی شد

    رئیس سازمان امور مالیاتی از عملیاتی شدن انتخاب محل مصرف مالیات توسط مالیات‌دهندگان در دولت سیزدهم خبر داد.

  2. چرا باید در وضعیت خطرناک اشعه ماورای بنفش در خانه ماند؟

    این روزها شاخص تابش اشعه UV در ساعات ظهر در وضعیت بحرانی و قرمز است؛ اشعه‌ خطرناکی که عامل اصلی سرطان پوست، آب مروارید و پیرپوستی است. بسیاری از مردم نام این اشعه را شنیده‌اند اما هیچ کس آسیب‌های جبران ناپذیر این نور نامرئی را جدی نمی‌گیرد.

  3. قالیباف: سعید راد، استادی هنرآفرین، پرتلاش و اخلاق‌مدار بود

    رئیس مجلس عنوان داشت: سعید راد به‌عنوان استاد هنرآفرین، پرتلاش و اخلاق‌مدار، از چهره‌های وفادار به ارزش‌های اجتماعی و علاقه‌مند به ایران و مردم این سرزمین‌ بود.

  4. از خاطرات شیرین «دوئل» تا حاشیه‌هایی که با اسم فردین و وثوقی درست شد

    «یادم می آید در اولین نمایش جشنواره‌ای فیلم «دوئل» در سینما سپیده، زمانی که اسم من در اول فیلم آمد مردم با خوشحالی دست می‌زدند و من از خوشحالی اشک می‌ریختم. بعد از سال‌ها دوباره با مردم فیلم می‌دیدم.» 

  5. ثبت نام ۶ هزار متقاضی زیارت اربعین در البرز

    مدیر حج و زیارت البرز از ثبت نام ۶ هزار و ۷۲۶ متقاضی زیارت اربعین از طریق سامانه سماح در این استان خبرداد.

  6. حامد بهداد و سارا بهرامی بهترین بازیگران سال آکادمی افسانه زندگی شدند

    رییس هفتمین دوره مراسم آکادمی افسانه زندگی ، هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران را به همراه بهترین بازیگران و بهترین فیلمبردار این دوره را معرفی کرد؛ حامد بهداد و سارا بهرامی به عنوان بهترین بازیگران سال بزرگترین رویداد مستقل سینمای ایران معرفی شدند.

  7. دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست:

    «زائر پست»، سیستمی برای رساندن وسایل مفقودی زائران به دست آنان

    دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست گفت: نیروهای شرکت ملی پست با سیستم «زائر پست» که سال گذشته تحت عنوان «پست یافته» ارائه خدمات می‌داد، امسال در هشت موکب و کنسولگری در مسیر اربعین مستقر خواهند شد تا اسناد، مدارک، کوله‌پشتی و تلفن همراه مفقود شده زائران را در خاک عراق یا ایران به دست زائران برسانند.

  8. رضا عطاران با «قیف» به سینماها می‌آید

    با ثبت قرارداد فیلم «قیف» به کارگردانی محسن امیریوسفی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان، اکران این فیلم از ۱۵ شهریور در سینماها آغاز می‌کند.

  9. «فرهاد مشیری» هنرمند نقاش درگذشت

    «فرهاد مشیری» هنرمند نقاش پیشکسوت و سرشناس ایرانی و خالق مجموعه‌های «هیبرید» و «دختران ایران» درگذشت.

  10. آسیب رخنه موسیقی پاپ در آیین‌های محرم تا تغییر رفتار عزاداران

    ورود موسیقی‌های پاپ به‌جای تم‌ها و نواهای مذهبی اصیل منجر به تغییر رفتار همراهان و عزاداران در آیین‌های سنتی عزاداری در غرب استان سمنان شده است که اصلاح آن نیازمند اقدامی تدریجی و کارشناسی است.

  11. «آلفونسو کوآران» از لوکارنو جایزه دستاورد سینمایی می‌گیرد

    جشنواره بین المللی فیلم «لوکارنو» از «آلفونسو کوارون» کارگردان سرشناس مکزیکی با اعطای جایزه یک عمر دستاورد سینمایی تقدیر می‌کند.

  12. شام‌ غریبان امام حسین (ع) در شهرهای مختلف ایران چگونه برگزار می‌شود؟

    غروبِ عاشورا که می‌شود از هر سو عده‌ای را می‌بینید که شمع به دست به سمت سقاخانه‌ها، مساجد، تکایا و سایر اماکن مذهبی می‌روند تا رسمی که بخشی از عزاداری مرتبط با ایام محرم است را به جا بیاورند. رسمی که بر خلاف عزاداری‌های ۱۰ شبِ نخست ماه محرم یا در سکوت و یا با همخوانی نوحه‌ها و اشعاری آرام و جانسوز به جا آورده می‌شود.

  13. طنین لبیک یا حسین (ع) در استان البرز

    ماه محرم به روز دهم رسید ، جوش و خروش نهضت عاشورایی امروز در استان البرز سرزمین اقوام ایرانی با طنین فریادهای یا حسین (ع) به اوج خود رسید.

  14. اقامه نماز ظهر عاشورا در استان البرز/ نمادی دیگر از وحدت

    عزاداران حسینی استان البرز پس از برگزاری آیین های سوگواری همزمان با سراسر کشور با اجتماع در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و میادین اصلی شهر این استان نماز ظهر عاشورا اقامه کردند.

  15. سوگواره‌های حسینی در دیار سربداران

    عزاداری ماه محرم و سوگواری در غم عالمگیر شهادت امام حسین (ع)، همچون سراسر کشور در مناطق غربی خراسان رضوی و دیار سربداران با شور و حال ویژه ای برگزار می شود که این آیین‌ها در روز عاشورا به اوج می‌رسد.

  16. نقش زنان در شکل‌گیری و جاودانگی حماسه عاشورا

    نتایج برخی از مطالعات حاکی از این است که زنان در ادوار مختلف تاریخ برابر با مردان در عرصه‌های مختلف مانند واقعه عاشورا حماسه آفریدند و با رساندن پیام عاشورا در راه شناسایی حق از باطل کوشش کردند.

  17. عزاداری تاسوعا در بازار تهران

    به گزارش دیوان نیوز، مراسم عزاداری روز تاسوعای حسینی، امروز دوشنبه (۲۵ تیر ۱۴۰۲) با حضور دسته‌های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و کسبه بازار تهران و عاشقان و شیفتگان دلسوخته سرور و سالار شهیدان، حضرت سید الشهدا (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت، در بازار تهران برگزار شد.

  18. تاسوعای حسینی در قم

    به گزارش دیوان نیوز، زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) صبح دوشنبه (۲۵ تیر ۱۴۰۳) در تاسوعای حسینی، با برگزاری آیین‌های گوناگون عزاداری به یاد مظلومیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در واقعه کربلا سوگواری کردند.

  19. آیین سنتی علم گردانی درسجین- زنجان

    با آغاز ماه محرم و ایام عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع)، مردم در ایران اسلامی با سنت‌ها و رسوم مختلف به سوگ سالار شهیدان و اصحاب عاشورایی امام عشق می‌نشینند.

  20. در نیروگاه رامین اهواز رخ داد؛

    فداکاری جوانان خوزستانی برای جلوگیری از یک فاجعه

    نشتی کندانسور نیروگاه رامین که می‌توانست به خاموشی در بخشی از کشور در تیرماه و گرم‌ترین روزهای سال ختم شود، توسط متخصصان داخلی طی کمتر از ۱۸ ساعت در حالت آماده‌ به کاری نیروگاه تعمیر شد.

  21. دریاچه شهیون دزفول، کشف قطعه‌ای از بهشت در طبیعت سبز

    دریاچه شهیون که نام دیگر آن دریاچه سد دز است، یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران و از جاهای دیدنی دزفول محسوب می‌شود که در شمال غربی این شهر و در ۲۳ کیلومتری شمال شرق اندیمشک و پشت دو کوه شاداب و تنگوان، کنار روستای پامنار قرار دارد.

  22. خوشنویسی تجلی خیال هنرمند است

    رییس اسبق دانشگاه هنر در سوگواره عاشورایی قلم نینوا گفت: فصل مشترک همه هنرها خیال‌پردازی است که در آرایه‌های ادبی ظهور می‌کند و شاهد تجلی آن در خوشنویسی هستیم.

  23. دبیرکل گردشگری ملل متحد: به روابط خوب خود با ایران ادامه می‌دهیم

    دبیرکل گردشگری ملل متحد در پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

  24. دهمین جشنواره «علم برای همه» در بخش نقاشی، فراخوان داد

    دهمین جشنوارۀ «علم برای همه» موزه ملی علوم و فناوری ایران برای دریافت آثار علاقه‌مندان به این جشنواره در بخش نقاشی با عنوان «زندگی محلی در سال ۱۴۵۰» در همه رده‌های سنی فراخوان داد.

  25. «تنهاتر از مسیح» روی صحنه می‌رود/ نمایش مصور از عاشورا

    نمایش بزرگ میدانی «تنهاتر از مسیح» برای پنجمین سال متوالی از پنجشنبه- ۲۸ تیرماه- در بوستان ولایت پایتخت روی صحنه خواهد رفت.

  26. گفت‌وگو با کارگردان «تفنگ برادرم» در شبکه مستند/ مروری بر عکس و فیلم‌هایی با موضوع عاشورا

    جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان» حال و هوای عاشورایی داشته و روایت دو فیلمساز و عکاس خارجی از مراسم عزاداری امام حسین را بیان کرده است.

  27. «سیاه سنگ» در مسیر آکادمی اسکار

    فیلم کوتاه «سیاه سنگ» با دریافت جایزه ویژه جشنواره بلغارستان، دومین جایزه اسکار کوآلیفای را برای راه‌یابی به اسکار از آن خود کرد.

  28. رقابت داوطلبان هنر و زبان‌های خارجی در دومین نوبت کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد

    رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در دومین نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در حوزه‌های امتحانی ۴۰۸ شهرستان کشور و ۱۵ کشور خارجی آغاز شد.

  29. دفترچه­ سوالات ریاضی و علوم انسانی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد

    سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش اعلام کرد که دفترچه­ سوالات نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی روی سایت این سازمان قرار گرفت.

  30. استاد دانشگاه: کم خواب‌ها کم حافظه می‌شوند

    عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مسوول بخش علوم اعصاب بالینی بیمارستان امام رضا(ع) گفت: خستگی، خواب آلودگی و کم خوابی باعث کاهش حافظه و افزایش خطا در فعالیت‌های نیازمند تمرکز و هوشیاری متکی بر توان حافظه می‌شود.

  31. آزمون «سامفا»، ۳۰ شهریور برگزار می‌شود

    سیزدهمین دوره آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) ۳۰ شهریور پیش‌رو در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.

  32. رکوردشکنی ترانزیت خارجی

    براساس آمار سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، عملکرد ترانزیت ایران در سال ۱۴۰۲ به ۱۴.۷۵ میلیون تن رسیده که یک حد نصاب جدیدی را به ثبت رسانده است. همچنین ترانزیت خارجی از مسیر ایران در سال ۱۴۰۲ با ۳۶.۵۲ درصد افزایش به رقم ۱۷ میلیون و ۷۹۰ هزار تن رسید.

  33. راه اندازی ۴ رشته تحصیلی جدید در دانشگاه علوم پزشکی البرز

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از راه اندازی ۴ رشته تحصیلی جدید در دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد.

  34. روادید ایران برای زوار اربعین در پاکستان رایگان شد

    سفارت و نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان برای دومین سال متوالی با هدف آسان‌سازی فرایند سفر زائران پاکستانی به ایران و عراق در ایام اربعین حسینی (ع)، صدور روادید برای کاروان‌های زیارتی را رایگان اعلام کرد.

  35. تابستان رنگی «دخترونه» آغاز شد

    زنگ اوقات فراغت تابستان با افتتاح طرح تابستان رنگی دخترونه، ویژه دختران عضو کانون نوجوانان محلات منطقه یک به صدا درآمد.

  36. رضا ایرانمنش ممنوع الملاقات است/ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه

    رضا ایرانمنش بازیگر شناخته شده که چندی پیش در بیمارستان بستری شد همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارد.

  37. مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی:

    زائران اربعین گذرنامه‌های خود را تمدید کنند

    مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی با بیان اینکه ثبت نام زائران پیاده روی اربعین از ۱۷ تیرماه سال جاری آغاز شده است گفت: مسافران اربعین درصورت پایان اعتبار گذرنامه‌های خود نسبت به تمدید مدت زمان آنها اقدام کنند.

  38. حجت‌الاسلام فاطمی‌پور:

    رونق کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ضروری است

    معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بر ضرورت رونق کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

  39. وزیر آموزش و پرورش :

    دانشگاه فرهنگیان به دنبال جذب دانشجومعلمان تمام‌ساحتی است

    وزیر آموزش و پرورش از جذب دانشجومعلمان تمام‌ساحتی در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت دانشجومعلمان باید پیرو سند تحول بنیادین، پرورش یابند.

  40. بزرگداشت آهنگساز «زیر گنبد کبود» برگزار شد/ احترام به پیشکسوتان موسیقی

    آیین بزرگداشت بهرام دهقانیار آهنگساز مجموعه تلویزیونی «زیر گنبد کبود» (آقای حکایتی) با حضور جمعی از هنرمندان در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

  41. هیات‌های دهه اول محرم کجا برگزار می‌شود؟

    برنامه‌های هیات‌های عزاداری در تهران از امشب که اولین شب ماه محرم و عزای امام حسین (ع) است، آغاز می‌شود تا عزاداران با اقامه عزای سیدالشهدا(ع) به سوگواری بپردازند.

  42. احمد معظمی «دروازه بهشت» را می‌سازد

    کارگردان مجموعه‌هایی چون «خانه امن» و «سرجوخه» از ساخت مجموعه جدید خود با عنوان «دروازه بهشت» خبر داد و گفت: این سریال درباره تاریخ اسلام است و ساخت آن به زودی شروع می‌شود.

  43. پیام‌های تبریک مسئولان فرهنگی و هنری به پزشکیان/ جلوه‌های مردم‌سالاری دینی

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان حوزه فرهنگی و هنری کشور در پیام‌های جداگانه به «مسعود پزشکیان» منتخب مردم در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفتند.

  44. اسماعیلی: بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۶ برابر شد

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام افزایش چند برابری بودجه این وزارتخانه گفت: مجموع بودجه وزارتخانه در سال ۱۴۰۰، ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود، امسال در لایحه بودجه به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و در همه بخش‌ها این اتفاق‌ها افتاده است.

  45. نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد

    رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ به صورت کارنامه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

  46. نمایش سه مستند مهم تاریخ سینمای ایران در موزه سینما

    سه مستند مهم تاریخ سینمای مستند با نام‌های «یا ضامن آهو»، «تپه های قیطریه»،«پ مثل پلیکان» از ساخته‌های پرویز کیمیاوی در موزه سینما نمایش داده می‌شود.

  47. پنج شب در تابستان ۱۴۰۳؛

    «علیرضا قربانی» نام ایران را در تخت‌جمشید طنین انداخت

    کنسرت «علیرضا قربانی» بعد از پنج شب در میراث جهانی تخت جمشید با نوای ای ایران به پایان رسید.

  48. «هفت بهارنارنج» به‌زودی اکران می‌شود/ کارگردان: ترجیح می‌دهم فیلمم قاچاق شود

    کارگردان «هفت بهار نارنج» گفت: تا به حال مساله فیلم، پخش‌کننده خارجی بود که حل شد و به زودی فیلم را اکران می‌کنیم. در صورت اکران آنلاین هم احتمال قاچاق فیلم بالاست اما ترجیح می‌دهم فیلم قاچاق شود تا همه بازی خوب علی نصیریان را ببینند، نمی‌خواهم آخرین اثر استاد زیر بار فیلم‌های کمدی نابود شود.

  49. رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران:

    مردم آگاهانه در انتخابات شرکت کنند/ قهر با صندوق راه حل نیست

    رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آگاهانه و فارغ از مسایل احساسی و بر اساس منطق شرکت کنند تا بالاترین مقام اجرایی کشور بر اساس توانمندی و تخصص انتخاب شود.

  50. ۳۰ درصد پرونده طلاق های توافقی البرز منجر به سازش شد

    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل البرز گفت که با ورود این معاونت ۳۰ درصد از طلاق های توافقی و یک طرفه دراین استان در سال گذشته منجر به سازش شد.

مشاهده آرشیو
  1. محرابیان: گروه‌های واکنش سریع صنعت برق در آماده‌باش کامل قرار دارند
  2. وخامت اوضاع غزه؛روسیه از ریختن ۵۰ هزار بمب بر سر فلسطینیان گفت؛آمریکا از اسرائیل حمایت کرد
  3. فردا تمام ادارات کشور از ساعت ۶ تا ۱۰ فعال هستند
  4. درگیری شدید رزمندگان «سرایا القدس» با اشغالگران در خان یونس
  5. سرنگونی ۲۸ هزار پهپاد اوکراینی از آغاز جنگ با روسیه
  6. اتهامات صهیونیست‌ها علیه ایران در مورد المپیک برای منحرف کردن افکار عمومی است
  7. مجوزی برای افزایش قیمت محصولات ایران خودرو صادر نشده است
  8. احیای ۸۷۷۰ واحد اقتصادی؛ میراث ماندگار دولت سیزدهم برای تحقق «جهش تولید»
  9. بانک‌ها شنبه و یکشنبه تا ساعت ۱۱ فعال هستند
  10. کاهش ساعت کاری ادارات استان تهران در روز شنبه
  11. اختلال موقت در سرویس دهی خط مترو پرند
  12. فعالیت فرودگاه «بازل-مولوز» فرانسه از سر گرفته شد
  13. سرعت توفان در زابل به ۹۷ کیلومتر بر ساعت رسید
  14. ضرورت همراهی مردم برای گذر از روزهای گرم پیش‌رو
  15. انتخاب محل مصرف مالیات یک اقدام سازنده است/ در مسیر بازگشت اعتماد به نظام مالیاتی هستیم
  16. ۹۴ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی در دولت سیزدهم تعیین تکلیف شد
  17. بازگشت ۶ واحد نیروگاهی به چرخه تولید/ درخواست از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف برق
  18. انتخاب محل مصرف مالیات توسط مالیات‌دهندگان عملیاتی شد
  19. مردم به شایعات درباره اشعه فرابنفش توجه نکنند/ رکورد دمایی در پایتخت زده نمی‌شود
  20. تداوم هوای گرم در کشور طی سه روز آینده/ دمای تهران به ۴۱ درجه می‌رسد
  21. درخواست آبفا البرز از مردم برای صرفه جویی در مصرف آب
  22. امام جمعه کرج : حمایت جبهه کفر از صهیونیست ها محکوم به شکست است
  23. برداشت سالانه ۸۱۱ میلیون متر مکعب آب از چاهها و قنوات البرز
  24. نفرات برتر مسابقه‌های «آکوا اتلون» ترکیبی از شنای ۵۰۰ متر و دوی ۲۵۰۰متری استان اصفهان مشخص شدند.
  25. تسهیلات بسیج سازندگی همزمان با تجهیز کارگاه به افزایش سرعت تولید منجر شد
  26. پویش «بنای همدلی» با همت گروه های جهادی در البرز اجرایی شد
  27. اعلام وضعیت تعطیلی و تغییر ساعت شنبه
  28. مارسلو سوارز بولیویایی در راه پرسپولیس
  29. مراسم تقدیر و تشکر از اعضای باشگاه بازرگانی محمدی کاشمر
  30. مناف هاشمی: اکثر کشورها به میزبانی پاریس معترض هستند/الفتی پرچمدار کاروان ایران خواهد بود
  31. حضور سرزده پزشکیان در کمپ تیم ملی کشتی اعزامی به المپیک
  32. تکاپوی مکرون برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در بحبوحه آشوب سیاسی و المپیک
  33. دیدار نمایندگان مردم اردبیل در مجلس با رئیس جمهور منتخب
  34. چرا باید در وضعیت خطرناک اشعه ماورای بنفش در خانه ماند؟
  35. نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس: ۹۱۱ هزار دانش آموز در کشور از تحصیل بازمانده‌اند
  36. میزبانی ضعیف، نقطه‌ پررنگ پیش از افتتاحیه/پاریس حال‌وهوای المپیکی ندارد!
  37. نبرد کارکنان تعمیرات نیروگاهی ایران در گرم‌ترین روز سال
  38. ادامه حملات به نوار غزه و شهادت شماری دیگر از فلسطینیان
  39. نیروی زمینی ارتش فاتح لیگ برتر بوکس شد
  40. تداوم تامین آب شرب با همراهی مشترکان