سرویس: اجتماعی
  1. در مرکز بررسی‌های استراتژیک مطرح شد؛

    چرا رئیس جمهور در کاپ ۲۰۲۴ شرکت می‌کند

    دبیر کارگروه محیط زیست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: حضور رئیس جمهور در اجلاس کاپ ٢٩ زمینه را برای عضویت ایران در نشست اقلیمی پاریس را هموارتر می‌کند.

  2. رییس پلیس فتا پایتخت:

    مجرمان سایبری همچنان در کمین حساب‌های بانکی مردم

    رییس پلیس فتا پایتخت درباره پیشگیری از جرایم سایبری توصیه‌هایی به مردم داشت و گفت: با توجه به اینکه مجرمان سایبری همچنان در کمین حساب‌های بانکی برای خالی کردن این حساب‌ها هسند، بنابراین مردم باید در این زمینه بسیار هوشیار بوده تا در دام مجرمان نیفتند.

  3. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

    مصوبه کنکور اصلاح می‌شود / تاثیر معدل قطعی است

    دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بخشی از مصوبه کنکور اصلاح می‌شود اما تأثیر معدل قطعی است و لغو نمی‌شود.

  4. سمفونی علم و هنر در بزرگداشت حافظ؛ از اجرای زند وکیلی تا هفت سخنرانی علمی

    ۲۰ مهرماه در تقویم رسمی ایران، به نام یادروز حافظ مزین شده و امسال بیست و هشمین سال هفته گرامیداشت این غزلسرای بلند آوازه شیرازی است؛ برنامه‌هایی که اعلام شده نوعی هم‌آهنگی هنر و علم برای معرفی و بزرگداشت یاد لسان‌الغیب به شمار می‌رود.

  5. دانشگاه علامه میزبان همایش بین‌المللی اربعین می‌شود

    هفتمین همایش بین‌المللی اربعین با شعار «اربعین؛ نقشه راه جهانی شدن فرهنگ حسینی» به همت دانشگاه علامه‌طباطبائی و با همکاری کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی برگزار می‌شود.

  6. رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست؛

    تبدیل شدن تالاب‌های کشور به کانون‌های گردوغبار نباید بیش از این ادامه داشته باشد

    معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه تبدیل شدن تالاب‌های کشور به کانون‌های گردوغبار نباید بیش از این ادامه داشته باشد، از لزوم جلوگیری از روند تبدیل شدن این عرصه‌ها به کانون‌های گردوغبار خبر داد.

  7. انتقال مصدومان لبنانی به مراکز درمانی پایتخت

    براساس اعلام سازمان اورژانس استان تهران، دومین انتقال مصدومان لبنانی توسط کارشناسان این اورژانس‌ به مراکز درمانی پایتخت انجام شد.

  8. وزیر آموزش و پرورش

    هر مدرسه یک گروه تئاتر داشته باشد

    وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر برنامه‌ریزی کنیم تا هر مدرسه یک گروه تئاتر داشته باشد، اتفاق‌های خوبی رقم خواهد خورد. چراکه تئاتر ریشه همه هنرهاست.

  9. مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست:

    دیر بجنبیم دروازه‌های صادرات به رویمان بسته می‌شود

    مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، اگر بندهای بودجه‌ای با هدف رفع مشکلات زیست محیطی تقویت نشود، تا پنج سال آینده شاهد عدم تحقق اهداف برنامه هفتم و منفی شدن رشد صادرات و رشد اقتصادی خواهیم بود.

  10. تدوین چارچوب الزامات مواجهه با اتباع خارجی در شورای عالی انقلاب فرهنگی

    چارچوب کلی الزامات و اولویت‌های راهبردی مواجهه با مساله اتباع خارجی مقیم کشور، در نشست هیات اندیشه‌ورزی میز مهاجرت ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین و تدوین شد.

  11. پژوهشگران دریافتند؛

    عفونت کووید ۱۹؛ عامل ابتلای افراد به دیابت

    یافته‌های یک پژوهش نشان می‌دهد عفونت کووید ۱۹ ممکن است باعث ابتلای افراد به دیابت شود یا دیابت آن‌ها را تشدید کند.

  12. رئیس بیست و چهارمین کنگره تازه های قلب و عروق خبر داد:

    موفقیت پزشکان کشور در بازکردن رگ‌های قلب بدون نیاز به عمل جراحی

    رئیس بیست و چهارمین کنگره تازه‌های قلب و عروق از موفقیت پزشکی کشور به روش نوین در بازکردن رگ‌های مسدود شده قلب با رسوب کلسیم بدون نیاز به عمل جراحی خبر داد.

  13. سارا دلدار هنگام ورود به زندان و آزادی هیچگونه بیماری یا آسیب جسمی نداشته است

    سارا دلدار نه تنها در زمان ورود و خروج از زندان هیچ‌گونه مشکل پزشکی و جسمی نداشته، بلکه در طول دوران محکومیت نیز حتی یک بار به بهداری مستقر در زندان مراجعه نکرده بود، وی متاسفانه به دلیل مشکلات کبدی و ۸ ماه بعد از آزادی از زندان از دنیا رفته است.

  14. فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا:

    کشف ۱۹۵۶ شی تاریخی متعلق به دوره‌های مختلف

    فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف تعداد یک هزار و ۹۵۶ قلم شی در تهران مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی خبر داد.

  15. وزیر بهداشت اعلام کرد:

    تزریق ۵ همت نقدینگی به حوزه دارو

    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشکل نقدینگی حوزه دارو از تزریق پنج همت (پنج هزار میلیارد تومان) اعتبار به صنعت داروسازی کشور خبر داد.

  16. برترین‌های کنکور ۱۴۰۳ معرفی شدند

    سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور،‌ اسامی نفرات برتر کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه را معرفی کرد.

  17. نتایج کنکور ۱۴۰۳ امشب منتشر می‌شود/ آغاز انتخاب رشته از ۱۴ شهریور

    سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، از انتشار کارنامه اعلام رتبه (کارنامه ملاک انتخاب رشته) داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از امشب و حداکثر دقایق اولیه بامداد فردا، ۱۰ شهریورماه خبر داد.

  18. بهروز آذر: مطالبه گری برای کاستن از انواع تبعیض در دستور کار است

    معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همه ما با تبعیض‌های بی‌شماری پیش‌روی زنان مواجه بوده‌ایم، اما با وجود آن مسائل، مطالبه‌گری برای کم کردن انواع تبعیض، از برنامه‌های جدی این معاونت است.

  19. بهروز آذر: مطالبه گری برای کاستن از انواع تبعیض در دستور کار است

    معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: همه ما با تبعیض‌های بی‌شماری پیش‌روی زنان مواجه بوده‌ایم، اما با وجود آن مسائل، مطالبه‌گری برای کم کردن انواع تبعیض، از برنامه‌های جدی این معاونت است.

  20. رئیس جمهور و اعضای هیات دولت چهاردهم با رهبر انقلاب دیدار کردند

    همزمان با هفته دولت، رئیس جمهور و اعضای هیات دولت چهاردهم برای نخستین بار با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

  21. شرایط آب در کشور همچنان نیازمند مدیریت مصرف است

    سخنگوی صنعت آب کشور گفت: در مناطقی از کشور ذخایر سدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته و دوره بلندمدت، آب کمتری در اختیار دارد و از مردم درخواست داریم قناعت و مدیریت مصرف را رعایت کنند.

  22. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور خبرداد:

    بهره‌مندی بیش از ۳۷ هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر در اربعین

    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: بیش از ۳۷ هزار نفر از خدمات امدادی نیروهای هلال احمر در عملیات امداد ونجات اربعین حسینی بهره‌مند شدند.

  23. معاون وزیر آموزش و پرورش:

    کمبود معلم از طریق نیروهای حق‌التدریس و بازنشسته جبران می‌شود

    معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پیش‌بینی می‌شود کمبود معلم از طریق نیروهای حق‌التدریس و نیروهای بازنشسته جبران شود.

  24. مشکلات داروخانه‌ها با آئین نامه ۱۴۰۰/ مناطق محروم آسیب دیدند

    دبیر انجمن علمی داروسازان ایران گفت: فشار نهادهای غیر مرتبط بر سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، باعث شد آئین نامه ۱۴۰۰ به تصویب برسد که معایب زیادی برای داروخانه ها داشته است.

  25. نخستین واکسن سرطان ریه تزریق شد

    نخستین آزمایش جهانی واکسن سرطان ریه در انگلیس آغاز شده است. یانوش راش، بیمار ۶۷ ساله مبتلا به سرطان ریه نخستین فردی است که این واکسن نوآورانه را دریافت کرده است.

  26. فرمانده راهور خبر داد:

    بیش از یک میلیون و ۳۵۷ هزار زائر اربعین هنوز به کشور بازنگشته‌اند

    رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه حدود ۶۱ درصد زائران اربعین به کشور بازگشته اند، گفت: یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۱۵۹ نفر از زائران ایرانی همچنان در خاک عراق حضور دارند که باید تا پنجم شهریور به کشور بازگردند.

  27. رئیس بیمارستان کودکان مفید تشریح کرد:

    نحوه اهدای شیر مادر به بانک شیر

    رئیس بیمارستان کودکان مفید با اشاره به راه‌اندازی بانک شیر در این بیمارستان، نحوه دریافت شیر اهدایی و آزمایش سلامت آن را تشریح کرد.

  28. کاظمی: چالش‌های مزمن آموزش و پرورش دغدغه ملی است

    وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: با وجود تلاش های صورت گرفته از ابتدای انقلاب تاکنون چالش‌های مزمن در نظام آموزش و پرورش همچنان بر دوش ما سنگینی می‌کند که به فرد یا گروه خاصی تعلق ندارد و یک دغدغه ملی است.

  29. وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

    ارتقای آموزش در گرو حفظ منزلت معلم است/ پیام جامعه فرهنگیان را دریافت کردم

    وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتقای آموزش را در گرو حفظ منزلت معلم دانست و گفت: پیام جامعه فرهنگیان را از زبان نمایندگانشان کاملاً دریافت کردم که در کف آموزش و پرورش چه اتفاقاتی می‌افتد.

  30. تبعیض، تبعیض و تبعیض؛

    مجوز کیلویی برای خواص سختگیری برای مردم!

    در پی صدور مجوزهای جنجالی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتقادات شدیدی به روند اعطای مجوزها به برخی از نزدیکان وزیر وارد شده است.

  31. مدیر کمپین معلولان:

    دولت چهاردهم طلسم اجرای قانون معلولان را بشکند

    مدیر کمپین معلولان گفت: امید است که دولت چهاردهم طلسم عدم اجرای درست و کامل قانون حمایت از معلولان را بشکند و بتواند نقطه عطفی در تاریخ معلولان ایجاد کند و نامش در تاریخ به عنوان رئیس جمهوری که برای ارتقای کیفیت زندگی معلولان و قانون را اجرایی کرده، جاودانه بماند.

  32. چالش انتخاب رئیس سازمان محیط زیست

    استاد دانشگاه تهران، شاخصه‌های انتخاب رئیس مطلوب سازمان حفاظت محیط زیست را تشریح کرد.

  33. اتباع مقیم از شلمچه و غیر‌مقیم از چذابه تردد خواهند کرد

    وزیر کشور گفت: طبق توافق به عمل آمده، تردد اتباع خارجی مقیم از مرز شلمچه و اتباع خارجی غیر‌مقیم از مرز چذابه انجام خواهد شد.

  34. ایستایی ۴ ثانیه‌ای زائران اربعین در مرزها

    فرمانده کل انتظامی کشور از اعزام ۲۰ هزار نیروی کمکی به ماموریت اربعین خبر داد و گفت: ایستایی زائران در عبور از مرز به ۴ ثانیه رسیده است.

  35. مدال‌آوران المپیک بدون کنکور در دانشگاه پذیرفته می‌شوند

    سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اعلام کرد: تمامی قهرمانان ورزشی دارای مدال طلا، نقره و برنز مسابقات المپیک می‌توانند بدون شرکت در آزمون در رشته علوم ورزشی ادامه تحصیل دهند.

  36. خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف راه‌اندازی شد

    در آستانه سفرهای اربعین حسینی، خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف راه‌اندازی شد. نرخ تعیین شده برای اعزام زائران از طریق خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

  37. رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

    برخورد با ۲ خانم مورد تایید نیست/ موضوع به صورت ویژه در حال پیگیری است

    رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه برخورد با ۲ خانم از سوی ماموران نیروی انتظامی مورد تایید نیست گفت: برای این موضوع پرونده‌ای تشکیل شده و این پرونده به صورت ویژه در حال بررسی است.

  38. دُردانه ایرانی در کویرهای خراسان جنوبی

    زاغ بور تنها پرنده بومی ایرانی است که در کویرهای خراسان جنوبی زیستگاه دارد و سالانه گردشگران و پرنده‌نگران زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.

  39. گردشگری سلامت چهار هزار میلیارد ریال برای مشهد درآمد داشت

    مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه در سه ماهه نخست امسال مبلغ چهار هزار میلیارد ریال از گردشگری سلامت درآمد حاصل کرده است.

  40. نمایشگاه گل و گیاه در زنجان آغاز به کار کرد

    مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان گفت:نمایشگاه گل و گیاه در استان به منظور آشنایی مردم با گیاهان مناطق مختلف کشور و خرید ارزان انواع گونه‌های گیاهی آغاز به کار کرد.

  41. تشدید مراقبت حشره شناسی آئدس مهاجم در اربعین توسط بهداشت خوزستان

    مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت خوزستان گفت: تقویت مراقبت حشره‌شناسی آئدس مهاجم در شهرستان‌های مسیر زائران خارجی و در پایانه مرزی چذابه یکی از مهمترین اولویت‌ها در اربعین حسینی ۱۴۰۳ است.

  42. یک میلیون و ۱۴۲ هزار زائر راهی عتبات شدند/مرز مهران بیشترین استقبال

    مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود از ابتدای ماه محرم تاکنون یک میلیون ۱۴۲ هزار زائر حسینی راهی عتبات عالیات شدند.

  43. کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور:

    محور کندوان تا پایان مرداد مسدود است

    کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور با اعلام ترافیک سنگین و نیمه سنگین در برخی از محورهای مواصلاتی کشور، از مسدود بودن محور کندوان به دلیل انجام عملیات راهداری تا پایان مردادماه خبر داد.

  44. خلیج فارس متلاطم و مواج می‌شود

    معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اوایل وقت فردا با تداوم وزش بادهای شمالی، سواحل این استان متلاطم خواهد بود.

  45. معاون شهردار: تراموا به خیابان‌های تهران می‌آید

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تراموایی که پیش تر وعده داده شده بود با واگن‌هایی به طول ۴۲ متر، تا پایان شهریور امسال در خیابان‌های پایتخت تردد خواهد کرد و در ناوگان حمل و نقل عمومی بکار گرفته می‌شود.

  46. لباس؛ بهترین مانع در برابر نور خورشید

    کارشناس بهداشت پرتوها مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه لباس بهترین مانع را در برابر نور خورشید ایجاد می‌کند، گفت: باید بین بهار و اوایل پاییز که پرتوهای خورشید در حالت شدید هستند، مراقبت ها را افزایش داد.

  47. تامین برق پنج کارخانه سیمان در گرو مدیریت مصرف بانک‌ها

    مدیرعامل توانیر گفت: مصرف برق همچنان در مدار صعود قرار دارد و در شرایط فعلی نیازمند مدیریت مصرف هستیم و در این شرایط لازم است بانک‌ها سیستم‌های سرمایشی خود را روی ۲۴ درجه تنظیم کنند چراکه این اقدام موجب کاهش ۲۰درصدی مصرف برق می‌شود و این عدد معادل مصرف ۵ کارخانه سیمان است.

  48. دستور دادستان کل کشور به دادستان تهران برای دستگیری، محاکمه و مجازات عوامل ترور اسماعیل هنیه

    دادستان کل کشور با صدور پیامی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و همراهش را تسلیت گفت.

  49. اقامه نماز رهبر انقلاب اسلامی بر پیکر شهید اسماعیل هنیه

    رهبر انقلاب اسلامی بر پیکر شهید اسماعیل هنیه اقامه نماز خواهند کرد.

  50. چراغ‌های برج میلاد، به‌مناسبت شهادت اسماعیل هنیه قرمز شد

    روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد که چراغ‌های برج میلاد، به‌مناسبت شهادت اسماعیل هنیه قرمز شد.

مشاهده آرشیو
  1. رشد ۱۲ درصدی حجم آب موجود در سدهای کشور
  2. تولید قدرتمندترین آهن‌ربای مقاومتی جهان در چین
  3. بازپرداخت بهای بلیت پرواز مسیرهای باطل شده حداکثر یک ماهه است
  4. ایران میزبان مسابقات دواتلون قهرمانی آسیا شد
  5. اخذ مدارک معتبر فیفا توسط داوران ایرانی
  6. ترکیب احتمالی استقلال مقابل النصر؛ تغییرات آبی‌پوشان برای مهار رونالدو
  7. غذای یک سوم ایرانیان دور ریخته می‌شود
  8. نامه سرگشاده زنان فوتبالیست به فیفا برای قطع شراکت تجاری با «آرامکو»
  9. هشدار نارنجی هواشناسی در پی تشدید سامانه بارشی و کاهش دما
  10. موجرانی که قرارداد اجاره سه ساله منعقد کنند از مالیات معاف هستند
  11. شبکه آموزش سیما مرجع هوش مصنوعی می‌شود
  12. ۸۰ اثر تاریخی کشور به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واگذار شد
  13. تنفس مصنوعی اتحادیه اروپا به طرح غیرقانونی غرب علیه سپاه پاسداران
  14. باد شدید و بارش باران میهمان پایتخت‌نشینان تا پایان هفته
  15. تداوم حملات حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی
  16. راهداران البرز به حالت آماده باش در آمدند
  17. بانوی جهادگر البرزی جواهرات خود را به جبهه مقاومت اهدا کرد
  18. دستگیری باند سارقان وسایل داخل خودرو با ۲۰ فقره سرقت در کرج‎ ‎
  19. گردهمایی مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کرج برگزار شد
  20. تاکید معاون استاندار البرز بر تشکیل کمیته ناظر بر صنایع آب بر در اشتهارد
  21. یک هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به نیازمندان البرز اعطا شد
  22. کشف ٢ تن آرد یارانه ای خارج از شبکه در شهرستان ساوجبلاغ
  23. افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه خیر ساز در فردیس
  24. دستگیری باند ۱۴ نفره حفاری غیر مجاز محوطه های تاریخی در کرج
  25. مدیرکل صنعت : البرز در تولید و صادرات دارو پیشرو است
  26. ۴۰ درصد هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی از هرمزگان محقق شد
  27. تقویت همکاری سازمان راهداری و «تراسیکا» برای ارتقای نقش‌آفرینی راهگذر شرقی- غربی
  28. مشاور وزیر ارتباطات منصوب شد
  29. انتصاب‌های جدید در سازمان برنامه و بودجه کشور
  30. نقشه ملی ژئومکانیک توده سنگ‌های کشور در دست تهیه است
  31. تایید استعفای سرمربی شمس‌آذر؛ دقیقی در راه رفسنجان یا خرم‌آباد؟
  32. گروه‌بندی والیبال باشگاه‌های جهان مشخص شد؛ مصاف شاگردان عطایی و محمدی‌راد با بزرگان
  33. چهره ویژه دیدار السد و پرسپولیس؛‌ بازگشت به خانه بعد از ۲۳۵۱ روز
  34. مسئولیت جدید سلیمی؛ بنویسید ناظر بخوانید جانشین پانزوان
  35. انصارالله: سکوت شرم آور سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را به ادامه جنایت ترغیب می‌کند
  36. درخشش متخصصان صنعت نفت و گاز ایران در ارائه خدمات به کشورهای CIS
  37. حمایت تمام‌قد رئیس‌جمهور از تولید/تشویق بی امانِ وزیر صمت در روز ملیِ صادرات
  38. افسردگی، دیابت و سکته مغزی؛ عاقبت ولع به خوردن شیرینی
  39. هشدار نارنجی تشدید سامانه بارشی در ۴ استان و خطر طغیان رودخانه‌ها
  40. دو سوم کشور با کاهش دما مواجه می‌شود