32262 ورزشی 1402/11/28 - 22:13

یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا؛مشابه ولی متفاوت

تیم‌های فوتبال سپاهان ایران و الهلال عربستان در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم ۱۰ نفره سپاهان در دقایق پایانی تن به شکست ۳ بر ۱ داد.

به گزارش دیوان نیوز؛ سپاهان  با ترکیب پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، رامین رضائیان، سیاوش یزدانی، برایان دابو، فرشاد احمدزاده (ازدقیقه ۷۰ رضا اسدی)، (در دقیقه ۸۰ امید نورافکن ) محمد قربانی، رضا شکاری (دقیقه ۶۰ علی اصغر اعرابی) شهریارمغانلو ( از دقیقه۷۰ عیسی عباس ) و با سرمربیگری ژوزه مورایس در برابر تیم الهلال عربستان که با ترکیب یاسین بونو، السعودعبدالحمید، حسن التمبکتی، علی البلبهی، یاسر الشحرانی ( از دقیقه ۷۱ محمد البورایک)، محمد کاتو ( از دقیقه ۷۱  عبداله الحمدان) میلینکوویچ ساویچ، روبن نوس، الدوساری، مالکوم و الکساندر میتروویچ ؛ توسط جورج حسوس پرتقالی هدایت می شد صف‌آرایی کرده بود.

 داور: احمد الالی، کمک داور اول عبدُلهادی الانزی کمک داور دوم احمد عباس ، داورچهارم عمار اشکانی همگی از کشور کویت.

گل‌ها: دقیقه ۳۷ رامین رضائیان برای سپاهان.

دقیقه ۵۷ مالکوم  دقیقه ۳+۹۰ الکساندر میتروویچ، دقیقه ۵ + ۹۰ عبداله الحمدان برای الهلال عربستان.

در چارچوب رقابت‌های یک هشتم نهائی لیگ قهرمانان آسیا، دو تیم سپاهان ایران و الهلال عربستان از ساعت 30/19پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ در  ورزشگاه ۷۵ هزار نفری نقش‌جهان به مصاف یکدیگر رفتند.

سپاهانی‌ها که از سوی نزدیک به ۶۰ هزار هوادار وعلاقه‌مند به فوتبال حمایت می‌شدند در نیمه نخست با ارائه یک بازی تاکتیکی و حساب شده‌ و دفاع من تو من،  از ضد حملات حریف قدرتمند سود بُردند و در یک موقعیت استثنایی توسط رامین رضائیان دروازه الهلال را گشودند تا نیمه اول را با برتری به رختکن بروند. اما نیمه دوم را شاگردان حسوس توپ و میدان را در اختیار گرفتند و فشار زیادی را روی دروازه سپاهان داشتند که با واکنش‌های دیدنی پیام نیازمند دفع می‌شد ولی با  اخراج محمد دانشگر که مهره کارسازی بود،  تیم ۱۰ نفره سپاهان دچار نوعی مشکل روحی روانی؛ بازی را دنبال کرد و ۳ بار دروازه‌اش گشوده شد تا این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به سود الهلال به پایان برسد.

بزرگترین مشکل سپاهان علاوه بَر بی‌دقتی مهاجمان در استفاده از موقعیت‌های طلایی بود که فرصت‌سوزی کردند و ضعف دفاعی که دچار آشفتگی شده و فرصت گلزنی به مهاجمان الهلال دادند تا مکمل این باخت سپاهان گردد.

البته تیم سپاهان هم با تمام مهره‌هایش در برابر تیم جنگنده و دونده الهلال با دو چهره متفاوت ظاهر شد! گاهی با حرکات ماهرانه رامین رضاییان که پا به توپ وارد محوطه جریمه حریف شد و با شوتی سرکش تنها گل سپاهان را به ثبت رساند و با ارسال‌های عمقی این بازیکن خوش تکنیک که یکپارچه حمله بود؛ بارها در محوطه جریمه الهلال مهاجمان سپاهان را در موقعیت‌های استثنایی برای گلزنی قرار داد که ضربات نهایی بی‌دقت و با بد اقبالی در چارچوب نبود و در بَرخی  مواقع نیز مدافعان پُرتعداد الهلال مانع از گلزنی طلایی‌ پوشان ایران می‌شدند. یا اینکه در برابر بازیکنان دونده و سرعتی جا می‌ماندند و اجازه رسیدن توب به محوطه جریمه می‌دادند.

البته پیش از بازی گفته  شده بود که تیم الهلال در غیاب ۳ بازیکن کلیدی و کارساز خود به اصفهان سفر کرده است! با این حال باید اذعان کنیم که در نیمه دوم ابتکار عمل وتوپ و میدان بیشتر در اختیار الهلالی‌ها بود که در پایان وقت قانونی و در شرایطی که بازی می‌رفت با نتیجه یک بر یک به اتمام برسد؛ در فاصله دو دقیقه از وقت اضافی به دو گل دست پیدا کردند که مؤید این حقیقت  است که مدافعان سپاهان در لحظات پایانی دچار سردرگمی شده بودند و اجازه سر زنی به میلینکوویچ ساویچ دادند که به خارج فرستاد اما ضربه سر الکساندر میتروویچ در دقیقه ۳+۹۰ درون دروازه سپاهان جای گرفت  که در واقع آب سردی بود که در هوای سرد و بارانی ورزشگاه نقش‌جهان بَرسر ژوزه مورایس و تماشاگران مشتاق و متعصب سپاهان ریخته شد! متعاقب آن فرصت گلزنی به عبداله الحمدان یار تیز پای الهلال داده شد که با پیام نیازمند تک به تک گردید و گل سوم الهلال را به ثمر رساند! تا آه از نهاد کادر مربیگری و قریب به ۶۰ هزار تماشاگر این بازی پُر برخورد بَرآید! دو کارت زرد ابتدا در دقیقه ۲۹ برای محمد کریمی و دقیقه ۸۶ برای رضائیان و یک کارت قرمز برای محمد دانشگر و اخراج این بازیکن تأثیرگذار در دقیقه ۷۶ نیز ‌باعث تضعیف روحیه شاگردان مورایس شد تا این بازی  با حساب ۳ بَر یک به سود تیم الهلال عربستان به پایان برسد. از تیم الهلال تنها مالکوم با کارت زرد جریمه شد.

در پایان این مسابقه ژوزه مورایس سرمربی تیم سپاهان در نشست خبری اظهار داشت: به رفتار بازیکنانم افتخار می‌کنم و به بازی بعدی فکر می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: ما مقابل یک تیم خوب بازی داشتیم؛ با یک بازیکن کمتر بازی کردیم و در زمین زجر کشیدیم؛ تا زمانی که ۱۱ در مقابل ۱۱ بودیم، عملکرد خوبی داشتیم اما روی اشتباهات کوچک و جزئی گل خوردیم؛ در کل به رفتار بازیکنانم افتخار می‌کنم و به فکر بازی بعدی هستم.

به نقل از روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پس از دیدار با الهلال عربستان اظهار کرد: من معمولاً به همه سؤالات جواب می‌دهم ولی دوست دارم  فقط در مورد دیدار امشب سؤال کنید.

وی ادامه داد: در تیم ما ضعف وجود دارد و اولین ضعف مربوط به خط دفاعی و کارت قرمزی بود که گرفتیم، ضعف دیگری در خط دفاع نمی‌بینم؛ گلی که دریافت کردیم به دلیل اشتباه در سازماندهی دفاعی بود و کاری به خط دفاعی نداشت، گل دومی که دریافت کردیم خیلی تعجب برانگیز بود.

مورایس تصریح کرد: تکل زدن یک تصمیم لحظه‌ای است، برخی تکل‌ها کارت دارد، تکل دانشگر زیاد سنگین نبود ولی کارت قرمز داشت و بهانه را به داور داد تا به بازیکن ما کارت قرمز بدهد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: مقابل یک تیم خوب بازی داشتیم، با یک بازیکن کم‌تر مسلماً تیم با برخی از چالش‌ها رو به رو می‌شود، باید حفظ توپ می‌کردیم؛ جنگیدیم ولی سازماندهی را از دست دادیم، متأسفانه تصمیم درستی نگرفتیم؛ زمانی که ۱۱ نفره بودیم، عملکرد خوبی داشتیم، با یک بازیکن کم‌تر مقابل بهترین تیم آسیا بازی کردیم، به رفتار بازیکنان افتخار می‌کنم، بازی تمام شده و اشتباهات کوچک در جزئیات داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از جزئیاتی که من با بازیکنان درباره آن صحبت می‌کنم، می‌توان گفت آن‌ها به اندازه کافی تجربه داشتند که توانستند در این بازی، از اشتباهات ما استفاده کنند.

مورایس همچنین بیان داشت: همانطور که می‌دانید در این مرحله گل خارج از خانه حساب نیست و مثل قبل به حساب نمی‌آید و شما می‌توانید ببینید که بازی به یک باره عوض شد؛ بهترین بازیکن زمین از تیم ما بود و در لحظات آخر ناظر بازی، بهترین بازیکن زمین را عوض کرد و شماره ۱۴ الهلال را انتخاب نمود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان یادآور شد: حیف شد و می‌شود گفت اگر آن کارت قرمز نبود که شانس ما را کمتر کرد، بلکه ما موقعیت‌های زیادی داشتیم که از آنها استفاده نکردیم، حتی قبل از گل اولی که خوردیم می‌توانستیم یک گل دیگر بزنیم؛ هیچ چیز تمام نشده و اگر نتیجه ۲-۱ یا ۱-۱ بود، فرق می‌کرد اما اکنون ۳-۱ تمام شده است.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم حدس بزنیم چه اتفاقاتی در زمین رخ می‌دهد؛ در تیم ما ۴ بازیکن ملی‌پوش نیمکت‌نشین بودند؛ در سمت مخالف، دو مدافع وسط ملی‌پوش بازی می‌کردند؛ دو مدافع کنار ملی‌پوش، یک وینگر ملی‌پوش در تیم ملی عربستان بازی می‌کردند؛ همچنین در خط هافبک نیز بازیکنان ملی‌پوش دیگری بازی می‌کردند همچون ساویچ ۱۱ ملی‌پوشی که بازی می‌کردند مقابل ما بودند و الهلال یک تیم بسیار خوب به شمار می‌رود.

مورایس در مورد داوری گفت: درباره داور زیاد نمی‌خواهم صحبت کنم اما دانشگر قصدی درباره خطا نداشت و در لحظه آخر می‌خواست، پای خود را جمع کند، نمی‌گویم کارت قرمز اشتباه بود اما دانشگر برای مصدوم‌ کردن بازیکن نرفت، نمی‌خواهم‌ راجع به قدرت‌ها صحبت کنم زیرا هنوز اعتقاد دارم فوتبال عادلانه است.

نویسنده: اصغر قلندری



  1. قهر پسران دهه هشتادی با کنکور/ ثروت برتر از علم شده است
  2. پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز به مناسبت روز روانشناس و مشاور
  3. محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  4. رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  5. آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»
  6. کیفیت هوای پایتخت قابل قبول است
  7. همه چیز درباره پابندهای الکترونیکی
  8. فعالیت ۵۰۰ مددجوی باستانی کار در مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج
  9. آزادراه تهران - کرج -قزوین و ترافیک سنگین همیشگی!
  10. کاهش ۱.۵درصدی نرخ بیکاری در کشور
  11. مشخصات ۸۵۰ قلم کالای مسروقه البرز در سامانه نما منتشر شد
  12. ژوزه مورایس مسلمان شد.
  13. عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند
  14. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم
  15. آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  16. کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ سه‌شنبه منتشر می‌شود
  17. ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم!
  18. اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  19. حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  20. عزم جدی دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن
  21. حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  22. سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  23. برای دومین بار در تاریخ، تیم کشتی فرنگی با ترکیب کامل در المپیک حاضر خواهد شد.
  24. سرکوب اعتراضات حامیان فلسطین توسط پلیس فرانسه
  25. حمله به مقر صلیب سرخ در غزه
  26. آیت الله خاتمی: بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است
  27. ایران مقتدرانه قهرمان رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ شد
  28. دولت آماده رفع مشکلات مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی است
  29. تداوم تحریم‌های آمریکا به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  30. کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند
  31. ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  32. دیدار معلمان برگزیده استان با مقام معظم رهبری در هفته معلم
  33. آمادگی شرکت عمران مهستان برای استقرار دستگاه‌های اجرایی در این شهر جدید
  34. بازدید رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد
  35. ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  36. پیشگامی پلیس در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  37. آغاز کنکور ۱۴۰۳ با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی»
  38. رونمایی از نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت»
  39. تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو در فروردین 1403
  40. برخوردهای سلیقه‌ای مسئولان در محیط دانشگاه، باعث ایجاد تنش خواهد شد.