یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 19:01
32464 سیاسی 1403/02/18 - 08:48

کشف استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان مناطق محروم البرز

مسوول دفتر هنر مردمی در حوزه هنری استان البرز از کشف استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان مناطق محروم استان و ارایه آموزش‌های لازم و مهارت افزایی آنها خبر داد.

به گزارش دیوان نیوز به نقل از مهر، بهنام تاج نسایی با اشاره به وجود معضلات اجتماعی همچون حاشیه نشینی ناشی از مهاجرت‌های بی رویه به این استان گفت: ما تصمیم گرفته ایم طی برقراری ارتباط با اقشار مختلف مردم که در نواحی کم برخوردار یا حاشیه نشین سکونت دارند، به ویژه جوانان و نوجوانان، استعدادهای هنری آنها را کشف کنیم و آموزش‌های لازم را به آنها ارائه دهیم.

وی با اشاره به هدایت علاقه مندان و مستعدان حوزه فرهنگ و هنر به سمت هنر انقلاب اسلامی با ارائه آموزش‌های تخصصی و بکارگیری آنها در زمینه‌های مورد علاقه آنها به منظور کسب درآمد بیان کرد: این اقدام در حوزه‌های تئاتر و سرود در ۶ محله تحت نظر یعنی کلاک نو، خط چهار حصار، اسلام آباد، سهرابیه، اخترآباد و ملک آباد انجام شده است.

تاج نسایی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در دور جدید تعداد این محلات به ۱۰ تا ۱۲ محله افزایش پیدا کند، به فعالیت گروهی متشکل از ۱۰۰ نفر دانش آموز دختر و پسر در زمینه‌های سرود و تئاتر در محلات مذکور اشاره و مطرح کرد: در این راستا هم محلات و هم مساجد واقع در آنها مد نظر قرار دارند و در کنار بحث سرود، امور مربوط به تئاتر بچه‌های مسجد را نیز پیش می بریم.

به گفته وی، اکنون ۴۵ گروه تئاتر مسجدی و محلاتی شناسایی و ارتباط لازم با سرگروه‌های آنها برقرار شده و ۶ گروه سرود در محلات مشغول فعالیت هستند و درصدد تولید نماهنگ‌های درجه یک و مؤثر با بهره گیری از ظرفیت‌های آنها هستیم. باید مربی‌هایی را شناسایی و انتخاب کنیم که به این محلات دوردست اعزام شوند که در زمینه هزینه‌های ایاب و ذهاب با چالش مواجهیم.

تاج نسایی با اشاره به اینکه چنین مشکلاتی قابل حل هستند و اکنون در حال بررسی آنها هستیم، از اجرای نمایش الاقصی با استفاده از ظرفیت‌های بچه‌های محلات در مسجد، تولید شده توسط دفتر هنر مردمی حوزه هنری در سال گذشته خبر داد و افزود: در زمینه سرود نیز ۶ نماهنگ باید تولید شود که این امر از سال گذشته آغاز شده و تا پایان بهار باید به سرانجام برسد و بالا بودن کیفیت و استفاده از ظرفیت محلات مدنظر است.

مسؤول دفتر هنر مردمی در حوزه هنری استان البرز با اشاره به اینکه موضوع نماهنگ‌ها باید مربوط به محلات باشد، عنوان کرد: در این محلات به دلیل دارا بودن شرایط بعضاً نامناسب، شاهد افسردگی یا رخوت و گوشه نشینی هستیم، بنابراین ما با تمرکز و پژوهش در خصوص یکسری از شاخصه‌های خوب این محلات، تلاش کردیم آنها را برجسته کنیم و یک هویت به محله بدهیم.

وی افزود: در این زمینه از ظرفیت‌های شاعران درجه یک استان البرز که در سطح کشوری نیز فعالیت می‌کنند، استفاده می‌شود. تیم تولید این آثار هم عوامل گروه رسانه و هنرمندان حوزه هنری البرز هستند و با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود این آثار را با تمام ظرفیت داخلی و بومی تولید کنیم. تاکید بر آن است که نماهنگ‌هایی که تولید می‌شوند، درجه یک و الف باشند که از صداوسیما و فضای مجازی پخش شوند.

تاج نسایی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان محروم مناطق مذکور علیرغم اینکه امکانات و بودجه لازم را در اختیار ندارند که در یک آموزشگاه حرفه‌ای آموزش ببینند، سرشار از استعداد و سرمایه‌های خوبی هستند، مشروط بر اینکه بتوانیم آنها را هدایت کنیم و به سطح و مرحله مد نظر برسانیم. من به آینده این افراد خوش بین هستم به شرطی که تلاش و فعالیت جهادی و میدانی ما استمرار داشته باشد.

وی این امر را مستلزم تمرکز بیشتر بر محلات دانست و بیان کرد: دفتر هنر مردمی حوزه هنری البرز نوپاست و باید خود را ثابت کند که باید توجه بیشتری به آن صورت گیرد و برنامه ریزی خوبی انجام شود. در سال جدید احتمالاً بحث لیگ سرود و تئاتر را داشته باشیم و برنامه‌های متنوع فرهنگی نیز برای نوجوانان در نظر گرفته و مقرر شده پس از تولید نماهنگ‌های مذکور، به صورت جدی تر به محلات توجه شود.

مسؤول دفتر هنر مردمی در حوزه هنری استان البرز عنوان کرد: در هر محله یک رابط تعیین شده و با مردم ارتباط دارد. این کار در قالب شبکه سازی انجام می‌شود یعنی ما در حوزه هنری یک رأس هستیم و رابط‌ها در محلات زیر مجموعه ما هستند و با مردم، هیأت‌های مذهبی، پایگاه‌های مساجد و … ارتباط برقرار می‌کنند و در واقع یک محل ارتباطی هستند. طرح راه اندازی دفاتر شهرستانی نیز مد نظر است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته این امر در شهرستان فردیس پیگیری شد اما با یکسری مشکلات و در حوزه مدیریت شهری با چالش‌هایی برخورد کردیم که پیگیری‌های لازم برای رفع آنها در حال انجام است تا این دفاتر در شهرستان‌ها راه اندازی شوند. اما در حال حاضر رابطان در محلات مشغول فعالیت هستند و مردم می‌توانند از طریق پایگاه‌های بسیج محلات با ما که در دفتر هنر مردمی هستیم در ارتباط باشند.



  1. سد قیز قلعه سی با حضور روسای جمهور ایران و آذربایجان افتتاح شد
  2. ۱۶ استان درگیر سیل و آبگرفتگی
  3. سازمان ملل: قحطی در شمال غزه نزدیک است
  4. ماموریت رییس‌جمهور به معاونت علمی برای حمایت از فعالین مجازی
  5. فهرست خودروهای سامانه برقی ها اعلام شد
  6. سی و پنجمین نمایشگاه کتاب در ایستگاه پایانی
  7. مجلس حادثه سیل مشهد را پیگیری کند
  8. حضور ۲ تیم از البرز در رویداد ملی جام رسانه امید
  9. اتخاذ تمهیدات ترافیکی برای برگزاری مسابقه دوچرخه سواری در البرز
  10. تکلیف اصلی جهاد تبیین بر عهده دستگاه‌ها و مسؤولان است
  11. توقیف رنجرور ۱۵ میلیاردی در جاده چالوس
  12. نوجوان ۱۵ ساله اطلاعات بانکی ۱۳۰۰ نفر را دزدید!
  13. سیل درکمین تهرانی‌ها
  14. کرج مرکز توانبخشی آلزایمر ندارد
  15. احیای ظرفیت‌های گردشگری در دولت سیزدهم
  16. بازدید رئیسی از پروژه ترانزیتی جاده‌ای و ریلی ارس به‌عنوان بخشی از کریدور شرق-غرب
  17. تکواندوی ایران بعد از 8 سال آسیا را فتح کرد
  18. کشورهای زیادی از آمریکای لاتین خواهان پیوستن به «بریکس» هستند
  19. آمریکا و غرب ابایی از زیر پا گذاشتن حقوق بین‌الملل ندارند
  20. جزئیات پذیرش دانشجو در موسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم
  21. بی اطلاعی از محل امتحانات نهایی دانش آموزان
  22. اقدام تروریستی علیه گردشگران خارجی در افغانستان محکوم است
  23. مذاکرات آتش‌بس در غزه تعلیق شده است
  24. آیا در تابستان سال جاری خاموشی خواهیم داشت؟
  25. ضرورت توجه به استانداردها و سویه‌های بومی در تولید محصولات پروبیوتیکی
  26. ترویج فرهنگ مصرف درست آب در اجتماع امام رضایی‌های کرج
  27. دریافت وجه برای ثبت‌نام در مدارس ممنوع است
  28. نظر وزیر کشور درباره تقسیم استان سیستان و بلوچستان
  29. فروش ۴۲۵ میلیاردتومانی نمایشگاه کتاب/ انجام ۸۰۰ هزار تراکنش مالی
  30. آبادسازی سواحل به شهرداری‌ها ابلاغ شد
  31. دستور برای رفع موانع خودکفایی برنج و دغدغه برنج‌کاران
  32. بازدید امیر سرتیپ واحدی از پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی
  33. زائران ایرانی از فردا به مکه می‌روند
  34. همگام با کاهش نرخ ارز، سکه و طلا دوباره ارزان شد
  35. جاده «هراز» تا ۲۰ شهریور، دوشنبه‌ها مسدود می‌شود
  36. حضور پرشور مردم پایتخت در جشن بزرگ امام رضایی‌ها
  37. مخالفت آیت الله سبحانی با تعطیلی شنبه
  38. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم
  39. چگونگی درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  40. بازدید رئیس جمهور از سامانه شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی