441 البرز 1399/02/26 - 19:43

«امام جمعه کرج»:

ایران اسلامی زخم خورده ترورهای استکبار جهانی است

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج در واکنش به قرارگرفتن ایران در لیست سیاه آمریکا گفت: ایران اسلامی سالیان طولانی است که زخم خورده ترورهای مستقیم و نیابتی این مایه ننگ بشریت قرار گرفته است.

به گزارش «دیوان نیوز»، به نقل از ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه مکتوب این هفته نماز جمعه کرج افزود: جدیدا آمریکا اعلام کرد که ایران و چهار کشور دیگر که همکاری کامل با او جهت مبارزه با تروریسم را ندارند در لیست سیاه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: این را کشوری می‌گوید که خود تروریست و تروریست پرور است و قسمتی از هزینه‌های عملیات تروریستی در جهان توسط او پرداخت می‌شود. و مستقیما در بعضی کشورها و در بعضی دیگر نیابتی عملیات ترور انجام می‌دهد.

آیت الله حسینی همدانی گفت: سردار بزرگ مقاومت و جهان اسلام شهید قاسم سلیمانی را با اعلام رسمی به شهادت رساندند. حالا از ایران می‌خواهد با او در مبارزه با تروریسم همکاری کنیم، ای بیچاره ما سال‌هاست در حال مبارزه با تروریسم هستیم و تا دست‌پرورده کثیف تو، یعنی رژیم منحوس، تروریست و کودک کش را از صفحه جهان محو نکنیم آرام نخواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد:  مدتی است این رژیم جنایتکار در راستای طرح خیانت بار معامله قرن درصدد است تا قسمتی از کرانه غربی نهر اردن و دره اردن را به کشور مجعول خود ملحق کند تا به یکی از آرزوهای دیرین که داشتن دژ دفاعی و بالابرنده قدرت دفاعی در مقابل مقاومت است، برسد. البته این را بدانید که این فعالیت‌ها به‌سرعت از بین رفتن این موجود خبیث سرعت می‌بخشد.

 با تمام محدودیت‌ها نفرت خود را نسبت به اسراییل نشان خواهیم داد

امام جمعه کرج در ادامه گفت: روز قدس امسال با تمام محدودیتی که دارد با روش‌های اعلامی خشم و نفرت خود را نسبت به اسراییل نشان خواهیم داد. هیچ‌چیز مانع مبارزه ما تا نابودی کامل این جرثومه فساد که زمان زیادی هم باقی نمانده، نخواهد بود.

وی افزود: فقط ای‌کاش یک عده‌ای زودتر به حرف رهبر معظم انقلاب و دلسوزان که فریاد می‌زدند آمریکا قابل‌اعتماد نیست گوش می‌کردند، تا مجبور نباشند بعد از این‌همه خسارت مادی و معنوی که به کشور وارد کردند، سخن از غیرقابل ‌اعتماد بودن آمریکا بزنند. و متاسفانه هنوز عده‌ای در داخل با مذاکره و توافق، دنبال احیاء محتضر رو به موت هستند. نمی‌دانند این مرده اگر سرحال شود اول خود آنان را می‌گیرد.

سیاست‌های کلی درباره جمعیت عملیاتی و اجرا نمی‌شود

وی با اشاره به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت نیز گفت: متاسفانه مساله  جمعیت جدی گرفته نمی‌شود. سیاست‌های کلی درباره جمعیت عملیاتی و اجرا نمی‌شود. امیدواریم مجلس جدید بحث نظارتی خود را در این امر تقویت کند و دستگاه قضا با متخلفان به‌طور جد و قاطعیت برخورد کند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: اگر کسی با دقت نگاه کند به‌خوبی می‌فهمد که مساله جمعیت چقدر مهم است در همین جریان ویروس کرونا مساله کاملا مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: فرض کنید اگر وضعیت جمعیت کشور با همین روندی که دارد و هرروز پیرتر می‌شود پیش برود و خدای‌نکرده مثلا بیست سال دیگر ویروسی شبیه کرونا به جان جمعیت بیفتد و پیران و میان‌سالان را هدف قرار دهد ، چه فاجعه‌ی بزرگی رخ خواهد داد بنابراین  باید همه مردم و به نظرم امت حزب‌الله و جوانان انقلابی از این مهم غفلت نکنند.

وی اظهار داشت: مساله ازدواج آسان را ترویج کنید. اسناد مصوب شده در این زمینه را مطالبه گری کنید. فرزند آوری را ترویج کنید و بدانید که رزاق خداست و تدبیر عالم در دست اوست و شما باید خواسته او را عمل کنید تا نتیجه بگیرید.

باید از حوادث برای اصلاح عیوب، نواقص و رشد استفاده کرد

وی با تسلیت شهادت عده‌ای از جوانان برومند ارتش به خانواده‌های آنان گفت:  نکته‌ای در این رابطه لازم است بیان شود و آن اینکه دشمنان نظام اسلامی با رصد شبانه‌روزی دنبال فضاهایی می‌گردند.

امام جمعه کرج گفت: دشمنان می خواهند با استفاده از ایجاد شبهه، مخلوط کردن راست و دروغ و دروغ‌پردازی، شایعه‌سازی و آشفته کردن ذهن‌ها برای ضربه زدن به‌نظام و آرمان‌ها و نیروهای انقلاب، در بستر رسانه‌ها و فضاهای مجازی به‌سرعت ما را منفعل کرده، بهره ببرند و البته همیشه با هوشیاری مردم نقشه‌های آنان خنثی‌شده است.

وی تاکید کرد: به‌هرتقدیر بار دیگر ضمن تذکر این نکته که باید از حوادث برای اصلاح عیوب و نواقص و رشد استفاده کرد، از دلاورمردی نیروی دریایی ارتش مقتدر و سربلند ایران اسلامی تشکر و قدردانی می‌کنیم و یاد شهیدان سرافرازش به‌خصوص شهدای سانحه اخیر را گرامی داشته و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم.

تشکر امام‌جمعه کرج از مردم برای رعایت نکات بهداشتی در مراسم شب‌های قدر

وی در ادامه بیان داشت:  از مردم فهیم و بزرگوارمان که در شب‌های قدر گذشته به‌خوبی دستورات و سفارشات دستگاه‌های مربوطه را عمل کردند تا زمینه دعای دسته‌جمعی در مساجد و اماکن مذهبی فراهم شود تشکر و قدردانی می‌کنم.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز یاد آورشد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هر وقت ستاد ملی کرونا محکم چیزی را از مردم خواسته است مردم انجام داده‌اند. درباره مراسم های دیگر و مکان‌های دیگر هم اگر با قاطعیت چیزی خواسته شود همه تمکین خواهند کرد.

قدر ساعت‌ها و لحظات ماه مبارک رمضان را بدانیم

امام جمعه کرج در خطبه مکتوب این هفته خود همچنین به فضایل ماه مبارک رمضان و شب های قدر اشاره داشت و گفت: لیله ی قدر، شب عظیمی است و این جایگاه را از قرآن و روایات به‌خوبی می‌توان فهمید. شب قدر را که شب نزول قرآن است، قرآن کریم شب مبارک و برابر با هزار ماه می‌داند. در روایات هم شب غفران و بخشش و رحمت و امثال این‌ها بیان‌شده است.

وی افزود: در روایت از رسول خدا و ائمه (ع)  داریم هرکس در این شب بخشیده نشود مورد نفرین خدا واقع می‌شود. یا فرمودند: هر کس از شب قدر محروم گردد، از تمام خیرات بی‌نصیب شده است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: شب قدر شب توبه و استغفار و انابه است. اگر خطایی کرده‌ایم باید توبه کنیم و با دعا از خدا بخواهیم که با رحمتش با ما رفتار کند. بنابراین از دعا نباید غافل بود که از کارهای مهم شب قدر است. باید دعا کرد و از خدا برای سرنوشت یک سال آینده خیر خواست.

وی بیان داشت: یکی از دعاهای این شب‌ها، که می‌توان لحظات ویژه انس باخدا را با عبارات آن سپری کرد و از این خوان گسترده بهره‌ها برد، دعای افتتاح است. دعایی که روح توحید و بندگی خدا را به همراه اعتقاد به نبوت و امامت در ما تقویت و زیربناهای عقیدتی ما را محکم می‌کند. بر همه ائمه و معصومین به‌عنوان حجت خدا درود فرستاده می‌شود. و به اوصافی از امیرالمؤمنین (ع) اشاره می‌کند و به‌خوبی می‌توان فهمید که شرط قبولی توحید، اعتقاد به امامت است.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: به‌هرتقدیر شب قدر شب سرنوشت‌ساز ماست. پس باید در این شب مشغول عملی باشیم که در سرنوشت ما نقش دارد. و برای آینده‌ی ما که آخرت ماست مفید باشد. فرمودند دعا بهترین عمل شب قدر است، اما باید بدانیم تا با گناه و لغزش ارتباط داریم و تا اخلاق رذیله بر ما سلطه دارد و شیطان را اطاعت می‌کنیم، دعا تاثیری ندارد. اگر توانستیم با این بدی‌ها قطع رابطه کنیم می‌توانیم رابطه خود را باخدا اصلاح کنیم و لذا اولین کار و قدم سرنوشت‌ساز، توبه است و پشیمانی از عملکرد گذشته به‌نحوی‌که دیگر قصد رجوع و بازگشت به روش قبل را نداشته باشیم.

عدالت شاخصه حکومت امام علی (ع)

وی با اعلام اینکه امروز روز شهادت مولانا امیرالمومنین، امام علی بن ابی‌طالب (ع) است گفت: شخصیت بی‌نظیر با صفات بی‌نظیر که می‌تواند اسوه‌ی هر کمال خواهی تا رسیدن به مقصود باشد. عظمت وجودی‌اش او را آیت‌الله کبری کرده و کمالاتش انسان را به کرنش درمی‌آورد.

امام جمعه کرج بیان داشت: صداقت و عبودیت و شجاعت و رأفت و شفقت و عاطفه و عدالت و حلم و صبر و زهد و سخاوت و مناجات و مظلومیت و صدها ویژگی دیگر او را صراط مستقیمی کرده است که همه وظیفه‌داریم در آن مسیر حرکت کنیم تا اعمالمان وزن داشته باشد و روزی که عمل ما را حاضر می‌کنند تا با میزان الاعمال بسنجند سنگینی لازم را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: او که در مبارزه با ظلم و فساد هرگز عقب‌نشینی ندارد و زره اش پشت ندارد در مقابل طفل یتیم زانوانش تاب ایستادن ندارد و بر زمین می‌نشیند و لقمه‌لقمه عاطفه نثار کودکان یتیم می‌کند. خاک‌نشینی که فقیر و مستمند در کنار او که باب علم پیغمبر بود و پرنده‌های پهن بال و بلندپرواز، قدرت رسیدن به اوج معرفت او را نداشتند، احساس خودی می‌کرد و این روش او در همه زمان‌ها به‌خصوص در زمان حاکم بودنش برجهان اسلام بود و چه زیبا و بجا به او ابوتراب لقب دادند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: اما مردم بی‌بصیرت آن دوره نتوانستند امام پر خیر و پربرکتشان را حفظ کنند. عدالت‌خواهی و اجرای آن را برای از بین بردن فسادهای جامعه اصل جدانشدنی اسلام می‌دانست. و توصیه دائمی حضرت، به‌خصوص به حاکمان و مسوولان اجرای عدالت بود. و خلافت را برای اجرای سنت رسول خدا و عدالت می‌خواست.

وی بیان داشت: بیانِ فضایل او در توان ما نیست، چون باید اول خوب بشناسیم تا بتوانیم بگوییم و علی (ع) را خدا و رسولش خوب می‌شناسند ما فقط بعضی مطالب را بازگو می‌کنیم. به‌هرتقدیر کوردلان خرابه نشین تحمل نور وجود و عدالت در رفتارش را نداشتند درنتیجه محراب عبادتش را به خون حضرتش خونین کردند. 

به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید مسوولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات باهدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شده است، آیت‌الله حسینی همدانی در قالب یازدهمین خطبه مکتوب جمعه توصیه‌ها و تذکراتی را بیان فرمودند.



  1. سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  2. برای دومین بار در تاریخ، تیم کشتی فرنگی با ترکیب کامل در المپیک حاضر خواهد شد.
  3. سرکوب اعتراضات حامیان فلسطین توسط پلیس فرانسه
  4. حمله به مقر صلیب سرخ در غزه
  5. آیت الله خاتمی: بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است
  6. ایران مقتدرانه قهرمان رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ شد
  7. دولت آماده رفع مشکلات مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی است
  8. تداوم تحریم‌های آمریکا به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  9. کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند
  10. ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  11. دیدار معلمان برگزیده استان با مقام معظم رهبری در هفته معلم
  12. آمادگی شرکت عمران مهستان برای استقرار دستگاه‌های اجرایی در این شهر جدید
  13. بازدید رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد
  14. ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  15. پیشگامی پلیس در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  16. آغاز کنکور ۱۴۰۳ با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی»
  17. رونمایی از نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت»
  18. تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو در فروردین 1403
  19. برخوردهای سلیقه‌ای مسئولان در محیط دانشگاه، باعث ایجاد تنش خواهد شد.
  20. هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد
  21. یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه
  22. ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  23. تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا از ۴۲۷ هزار عبور کرد/ لرستان در صدر جدول تبدیل مجوزها
  24. دولت در احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد موفق عمل کرد
  25. دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  26. شمسایی بهترین گزینه هدایت تیم ملی فوتسال است
  27. زارع‌پور: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود
  28. موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال وارد ایران شد
  29. وسط این همه مشکلات هم می‌توانیم شاد باشیم
  30. دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان
  31. شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی و آوارگی ۱۷ هزار کودک بدون والدین
  32. اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با مشارکت کانون پرورش فکری البرز
  33. دوم اردیبهشت آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز
  34. تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  35. موسوی برای دومین بار از حضور در تیم ملی والیبال انصراف خواهد داد؟!
  36. برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 2024 در تهران
  37. مالیات بر ارزش افزوده دارو و شیر خشک، فقط یک درصد!
  38. «بی‌بی‌سی» اعتراف کرد: موفقیت حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  39. احداث ۱۲۲ هکتار گلخانه در البرز توسط بخش خصوصی
  40. تخریب 125 هکتار ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ساوجبلاغ