10016 البرز 1400/03/27 - 13:20

سخنگوی شورای اسلامی شهر فردیس مطرح کرد:

دعوت مردم به انتخابات ربطی به نتیجه تایید صلاحیتم ندارد/ رد پای ‌کوتاهی های شهرداری کرج در کارنامه ناموفق شورای اول فردیس

سخنگوی شورای اسلامی شهر فردیس ضمن دعوت مردم برای حضور پرشور در انتخابات، کوتاهی مدیریت شهری کرج در خصوص ایجاد زیرساخت های لازم را دلیل عملکرد نامطلوب اولین دوره شورای فردیس عنوان کرد و گفت: اگر افراد متخصص و متعهد انتخاب شوند ، به سمت توسعه و پیشرفت خواهیم رفت.

مریم آقانوری/ به گزارش پایگاه خبری دیوان نیوز؛ سخنگوی شورای اسلامی شهر فردیس در گفت‌و‌گویی اختصاصی با دیوان نیوز؛ ضمن دعوت مردم برای حضور پرشور در انتخابات، کوتاهی مدیریت شهری کرج در خصوص ایجاد زیرساخت های لازم را دلیل عملکرد نامطلوب اولین دوره شورای فردیس عنوان کرد و گفت: اگر افراد متخصص و متعهد انتخاب شوند ، به سمت توسعه و پیشرفت خواهیم رفت.

حسن سعیدی باشسیز سخنگوی شورای اسلامی شهر فردیس با تاکید بر اهمیت انتخابات به عنوان اصلی ترین رکن دموکراسی در جمهوری اسلامی؛ بیان کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات، نشانه پایبندی مردم به انقلاب اسلامی است و دشمنان را از تمام توطئه ها، خباثت ها و تحریم ها ناامید می کند و با حفظ عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، امنیت کشور در منطقه را تثبیت می کند.

وی افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات یک تکلیف است و باید به آن عمل کنیم. علاوه بر این وظیفه داریم با ایجاد امیدآفرینی در جامعه، انگیزه مردم برای حضور در انتخابات را بالا ببریم. قطعا اگر در انتخابات جدید افراد متخصص، توانمند، دلسوز و متعهد انتخاب شوند مشکلات داخلی کشور برطرف می شود و به سمت پیشرفت و آبادانی خواهیم رفت.

به عنوان یک شهروند در صف اول انتخابات حضور دارم/ دعوت مردم به رای گیری ربطی به تایید یا رد صلاحیتم ندارد

سعیدی باشسیز با دعوت مردم به حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر، یادآور شد: به عنوان یک شهروند فردیسی و یک ایرانی، سرنوشت شهر و کشورم برایم اهمیت دارد و بر خودم وظیفه می دانم که در انتخابات شرکت کنم و مردم را نیز به حضور در انتخابات دعوت کنم. این امر هیچ ارتباطی به تایید یا رد صلاحیت من ندارد و به اندازه سهم مسوولیتی که به عنوان یک ایرانی دارم، تلاش خود را برای دعوت مردم به انتخابات خواهم کرد و در صف اول خواهم بود تا بتوایم طبق فرمایش رهبری به وظیفه خود عمل کنیم و انتخابات پرشورتر و با شکوهتری داشته باشیم.

هیچکس همسوی شورای اول نبود

وی در پاسخ به این سوال که شورای آینده فردیس باید چه ویژگی هایی داشته باشد که شورای اول نتوانسته این شرایط را فراهم کند؛ گفت: نظرم را به صورت شفاف بیان می کنم؛ زمانی یک شورا می تواند موفق باشد که همه دستگاه ها از جمله دستگاه های خدمات رسان، فرمانداری، استانداری، نمایندگان مجلس و غیره همراه و همسو با شورا باشند. دوره اول شورای فردیس با مشکلات بسیاری روبرو بود که موجب شد ما به آنچه که می خواستیم نرسیدیم.

فردیس زیرساخت نداشت؛ شورای اول موفق نشد

نماینده مردم فردیس در شورای اسلامی شهر، نبود زیرساخت های لازم در فردیس را از اصلی تربن موانع در مسیر موفقیت شورای اول این شهر ذکر کرد و افزود: انتزاع و انتقال اسنادی که به نام شهرداری فردیس است هنوز انجام نشده است. تعیین حریم و محدوده شهر بر اساس رای هیات وزیران هنوز اجرایی نشده است. شورای فردیس بدون هرگونه زیرساخت اداری و امکانات آغاز به کار کرد که این کمبودها تاثیر به سزایی در عملکرد شورا داشت. چارت شهرداری و واگذاری گرید و رتبه آن از سوی وزارت کشور به دلیل مشخص نبودن تفریغ بودجه هنوز انجام نشده است.

دست دولت در جیب مدیریت شهری فردیس!

وی ادامه داد: اغلب دستگاه ها به وظیفه اصلی خود برای خدمت به مردم عمل نکردند و در حالیکه تامین ساختمان مناسب برای ادارات وظیفه دولت است و باید از طریق سازمان مسکن و شهرسازی انجام شود، مدیریت شهری فردیس برای اغلب ادارات ساختمان تهیه کرده و یا مبلغ ودیعه ساختمان را به صورت قرض الحسنه پرداخت کرده است.حتی فرمانداری هم در ساختمان مربوط به شهرداری مستقر است و سایر ادارات نیز چشمشان به دست مدیریت شهری است. در حالیکه اگر این هزینه ها به مدیریت شهری تحمیل نمی شد می توانستیم این بخش مهم از بودجه را به امور عمرانی و توسعه شهری اختصاص دهیم. تا کنون شورای اسلامی شهر فردیس برای تعامل مثبت با ادارات و به منظور تسهیل در امور شهروندان و جلوگیری از ایجاد وقفه در خدمات رسانی به مردم، به ادارات کمک کرده است. شورا می توانست نسبت به این موضوعات بی تفاوت باشد!

نقشه راه نداشتیم...

سعیدی باشسیز با بیان اینکه شورای اول فردیس نقشه راه نداشت؛ گفت: بازنگری طرح تفصیلی و طرح جامع به عنوان اسناد بالادستی و نقشه راه برای اجرای پروژه های شاخص در فردیس از سال ۸۵ توسط شهرداری کرج انجام نشده که مطالعات آن توسط شهرداری فردیس در حال انجام است و این امر باعث شد برای اجرای طرح های نقشه راه نداشته باشیم همچنان در مرحله مطالعاتی است. پروژه های نیمه کاره از زمان شهرداری کرج در حوزه ترافیکی از جمله پروژه بلوار شهدای اقتدار و پارکینگ طبقاتی فلکه چهارم به دلیل اختلتف شهرداری کرج با پیمانکار هنوز تعیین تکلیف نشده است.‌

وی افزود: همچنین فرسوده بودن معابر موجب شد توان شهرداری فردیس به نوسازی و بهسازی معابر به عنوان اولین خواسته مردم، صرف شود. اگر این اقدامات در سال های گذشته و به موقع انجام می شد و شهرداری کرج در این خصوص کوتاهی نمی کرد، ما می توانستیم به اجرای پروژه های شاخص در شهر بپردازیم.

عضو شورای شهر فردیس بیان کرد: از سایر موارد اثرگذار بر عملکرد دوره اول مدیریت شهری فردیس عدم انتزاع و تعیین تکلیف نیروهای شهرداری است؛ بسیاری از نیروهای شهرداری مامور هستند و تعصب و دلسوزی لازم برای کار را ندارند.

وی در پایان گفت: امیدواریم ما و همه شهروندان با انتخاب افراد متخصص و متعهد برای شورای فردیس بتوانیم شاهد موفقیت شورای دوم باشیم.



  1. ایران مقتدرانه قهرمان رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ شد
  2. دولت آماده رفع مشکلات مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی است
  3. تداوم تحریم‌های آمریکا به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  4. کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند
  5. ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  6. دیدار معلمان برگزیده استان با مقام معظم رهبری در هفته معلم
  7. آمادگی شرکت عمران مهستان برای استقرار دستگاه‌های اجرایی در این شهر جدید
  8. بازدید رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد
  9. ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  10. پیشگامی پلیس در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  11. آغاز کنکور ۱۴۰۳ با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی»
  12. رونمایی از نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت»
  13. تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو در فروردین 1403
  14. برخوردهای سلیقه‌ای مسئولان در محیط دانشگاه، باعث ایجاد تنش خواهد شد.
  15. هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد
  16. یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه
  17. ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  18. تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا از ۴۲۷ هزار عبور کرد/ لرستان در صدر جدول تبدیل مجوزها
  19. دولت در احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد موفق عمل کرد
  20. دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  21. شمسایی بهترین گزینه هدایت تیم ملی فوتسال است
  22. زارع‌پور: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود
  23. موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال وارد ایران شد
  24. وسط این همه مشکلات هم می‌توانیم شاد باشیم
  25. دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان
  26. شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی و آوارگی ۱۷ هزار کودک بدون والدین
  27. اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با مشارکت کانون پرورش فکری البرز
  28. دوم اردیبهشت آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز
  29. تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  30. موسوی برای دومین بار از حضور در تیم ملی والیبال انصراف خواهد داد؟!
  31. برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 2024 در تهران
  32. مالیات بر ارزش افزوده دارو و شیر خشک، فقط یک درصد!
  33. «بی‌بی‌سی» اعتراف کرد: موفقیت حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  34. احداث ۱۲۲ هکتار گلخانه در البرز توسط بخش خصوصی
  35. تخریب 125 هکتار ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  36. شهیدی که محل دفن او را امام خمینی (ره) تعیین کردند.
  37. آیا می دانید چه خدماتی به مادران در مراکز بهداشتی استان ارایه می شود؟
  38. اردیبهشت پر بارشی در راه است
  39. هرجایی زالودرمانی نکنید!
  40. بعد از عملیات وعده صادق، نتانیاهو حرفی برای گفتن ندارد