13941 البرز 1400/08/07 - 18:36

در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج؛

امام جمعه کرج: شهید لندی ادامه دهنده راه شهید فهمیده در درک و اقدام به موقع است

آیت الله حسینی همدانی گفت: مقاومت و ایستادگی بی نظیر مردم ایران اسلامی در مقابل توطئه های بی شمار و پی در پی آمریکای جنایتکار و متحدان اروپایی اش سرعت اضمحلال و فروپاشی استکبار و ام الفساد جهانی را دوچندان کرده است.

به گزارش دیوان نیوز؛ آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج گفت: به زودی همگان خواهند دید که نظام لیبرال دموکراسی غرب و منشا تباهی انسان‌ها چگونه فرو خواهد ریخت.

امام جمعه کرج با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده افزود: از هشتم تا سیزدهم آبان چهار واقعه مانند هشتم آبان سال ۵۹ شهادت دانش آموز شهید محمد حسین فهمیده روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، سیزدهم آبان سال ۴۳ تبعید امام خمینی (ره) از قم به ترکیه به عنوان نقطه عطف در انقلاب، سیزدهم آبان سال ۵۷ شهادت تعدادی از دانش آموزان در دانشگاه تهران و سیزدهم آبان سال ۵۸ که تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) رخ داد که هر کدام در زمانی که به وقوع پیوستند اثری مهم بر تاریخ ایران اسلامی و انقلاب داشتند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان این که علت مخالفت عده‌ای با شعار مرگ برآمریکا چیست؟، گفت: اثر منطقه‌ای و بین المللی و بلکه عمق استراتژیک ایران را می‌توانیم در همین شعار ببینیم، امروز شعار مرگ برآمریکا پرچم یک جبهه بزرگ جهانی است و مردم دنیا با این شعار به یکدیگر پیوند استراتژیک پیدا کرده و با ایران گره خورده اند.

او افزود: در واقع هدف یک عده این بود تا این شعار را از زبان مردم بیاندازند تا بتوانند مسیر را منحرف سازند، این در حالی است که این شعار تاکتیکی نبوده بلکه راهبرد است و نفوذ و اقتدار بین المللی ما را زیاد می‌کند، چرا که وقتی مردم یکپارچه و با صلابت این شعار را می‌دهند خارجی‌ها و ایادی داخلی شان به خوبی خواهند فهمید که هنوز مردم، آمریکا را شیطان بزرگ دانسته و در روحیه استکبار ستیزی آن‌ها خللی بوجود نیازمده است.

امام جمعه کرج با بیان این که استکبار ستیزی شکل‌های مختلفی دارد، گفت: تغییر محل مذاکرات هسته‌ای از وین به بروکسل یک نوع مبارزه و اعلام موضع است که به آمریکا می‌فهماند که نمی‌تواند زور گفته و در این مذاکرات نقشی داشته باشد، ایران با این اقدام به صورت روشن و با صلابت به آمریکا نشان داد که «ای بی کرک و پر بفهم که عضو توافق نیستی و نمی‌توانی تکلیف تعیین کنی».

آیت الله حسینی همدانی افزود: همانگونه که مسئولان کشور اعلام کرده اند ایران تضمین می‌خواهد که بدعهدی‌ها تکرار نشده و در توافق‌ها خواسته ایران تامین شود، از سوی دیگر تحریم‌ها لغو و روابط تجاری با ایران به صورت عادی در بیاید، در واقع این مسیر خوبی است که دستگاه دیپلماسی ما در حال طی کردن است.

او در ادامه به فرارسیدن هشتم آبان سالروز شهادت شهید فهمیده و سیزدهم آبان روز دانش آموز اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت برنامه‌هایی در سطح استان البرز تدارک دیده شده که با کمک دستگاه‌های ذیربط و خود نوجوانان انجام خواهد شد تا همه بدانند که نسل چهارم انقلاب مصمم، باهوش و با بصیرت تمام با توان و انگیزه بالا در گام دوم نقش آفرینی خواهند کرد.

امام جمعه کرج در ادامه با بیان این که شهید لندی نوجوان خوزستانی که برای نجات جان دیگران به شهادت رسید امروز ادامه راه شهید فهمیده در درک و اقدام به موقع است افزود: امسال مراسم ۱۳ آبان پررنگ‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود چرا که قدرت نرم نظام اسلامی حضور نوجوان، جوان و تمام اقشار مختلف مردم در کنار مسوولان خواهد بود.

آیت الله حسینی همدانی گفت: با برگزاری باشکوه این مراسم ضد استکباری دستگاه دیپلماسی کشور خواهد توانست با قدرت بیشتری با کشور‌های جهان مواجه شود و از سوی دیگر آمریکا در روز سیزدهم آبان امسال منتظر سیلی دیگری از مردم ایران باشد.

او در بخش دیگر‌ی از سخنان خود به صحبت‌های مقام معظم رهبری در روز هفدهم ربیع الاول اشاره و افزود: معظم له نکات دقیقی را از جمله اینکه تمدن اسلامی بدون وحدت مسلمانان محقق نمی‌شود را بیان کردند، اینکه اگر به دنبال تمدن اسلامی هستیم بایستی مسلمانان با یکدیگر وحدت داشته باشند.

امام جمعه کرج گفت: تذکر بعدی رهبری به همگان به خصوص مسئولان این بود که تمام کار‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد بایستی پیوست عدالت داشته باشد که یکی از محور‌های سخنان ایشان بود که بسیار مهم است.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن هشتم آبان روز پدافند غیر عامل اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص تعبیراتی زیبا و مهم دارند، از جمله اینکه پدافند غیر عامل مانند مصونیت سازی بدن انسان بوده و از درون ما را مصون می‌سازد، در واقع پدافند غیر عامل موضوع فراگیری دارد و عرصه‌های مختلف اقتصادی، تولیدی، صنایع، مخابرات، انرژی، آب، محیط زیست، سایبری، نفت را شامل می‌شود.

او گفت: ماموریت پدافند غیر عامل این است که با اقداماتی که انجام می‌دهد تهدیداتی را که متوجه زیر ساخت‌های کشور است را خنثی کرده و یا کاهش داده و از آسیب‌های احتمالی به نیروی انسانی و تجهیزات حیاتی و حساس جلوگیری نماید.

امام جمعه کرج با اشاره به حمله سایبری هفته گذشته به سامانه سوخت کشور،افزود: دیدید که اگر نتوانیم زیرساخت‌ها را محکم نماییم دشمن از هر نقطه ضعفی برای ضربه زدن استفاده می‌کند، بنابراین بایستی در مقابل دشمنی که با تمام قوا به مبارزه با اسلام و انقلاب اقدام و با ایران اسلامی کینه توزی و عناد داشته و هدفی جز نابودی حاکمیت و استقلال ما ندارد قوی شده و پدافند غیر عامل قدرت بازدارندگی پایدار کشور را بالا می‌برد.

آیت الله حسینی همدانی گفت: مردم نیز در این موضوع به خوبی موضوع را با وجود شیطنت‌هایی که دشمنان داشتند فهمیده و وارد این بازی دشمن نشدند و از سوی دیگر نیز مسئولان با جدیت در تلاش هستند تا این مشکل به صورت کامل برطرف و قیمت بنزین نیز همانگونه که بیان کردند گران نخواهد شد.

او در ادامه به دیگر سخنان مقام معظم ر هبری در خصوص پدافند غیر عامل اشاره و به نقل از معظم له فرمودند: «اگر مدیران کشور اهمیت مساله پدافند غیر عامل را درک نکنند و پدافند غیر عامل به طور شایسته توسعه پیدا نکند کشور در معرض تهدید‌های بعضا غیر قابل جبران قرار خواهد گرفت».



  1. ایران مقتدرانه قهرمان رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ شد
  2. دولت آماده رفع مشکلات مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی است
  3. تداوم تحریم‌های آمریکا به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  4. کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند
  5. ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  6. دیدار معلمان برگزیده استان با مقام معظم رهبری در هفته معلم
  7. آمادگی شرکت عمران مهستان برای استقرار دستگاه‌های اجرایی در این شهر جدید
  8. بازدید رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد
  9. ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  10. پیشگامی پلیس در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  11. آغاز کنکور ۱۴۰۳ با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی»
  12. رونمایی از نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت»
  13. تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو در فروردین 1403
  14. برخوردهای سلیقه‌ای مسئولان در محیط دانشگاه، باعث ایجاد تنش خواهد شد.
  15. هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد
  16. یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه
  17. ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  18. تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا از ۴۲۷ هزار عبور کرد/ لرستان در صدر جدول تبدیل مجوزها
  19. دولت در احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد موفق عمل کرد
  20. دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  21. شمسایی بهترین گزینه هدایت تیم ملی فوتسال است
  22. زارع‌پور: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود
  23. موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال وارد ایران شد
  24. وسط این همه مشکلات هم می‌توانیم شاد باشیم
  25. دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان
  26. شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی و آوارگی ۱۷ هزار کودک بدون والدین
  27. اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با مشارکت کانون پرورش فکری البرز
  28. دوم اردیبهشت آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز
  29. تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  30. موسوی برای دومین بار از حضور در تیم ملی والیبال انصراف خواهد داد؟!
  31. برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 2024 در تهران
  32. مالیات بر ارزش افزوده دارو و شیر خشک، فقط یک درصد!
  33. «بی‌بی‌سی» اعتراف کرد: موفقیت حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  34. احداث ۱۲۲ هکتار گلخانه در البرز توسط بخش خصوصی
  35. تخریب 125 هکتار ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  36. شهیدی که محل دفن او را امام خمینی (ره) تعیین کردند.
  37. آیا می دانید چه خدماتی به مادران در مراکز بهداشتی استان ارایه می شود؟
  38. اردیبهشت پر بارشی در راه است
  39. هرجایی زالودرمانی نکنید!
  40. بعد از عملیات وعده صادق، نتانیاهو حرفی برای گفتن ندارد