14467 البرز 1400/08/25 - 22:15

در روز نکو داشت شهرخورزوق، درمسجد الزهرا؛

تحولات بزرگ خوبی برای شهرک سیمرغ در راه است

باحضور دادستان وفرمانده نیروی انتظامی شهرستان برخوار،مشکلات شهرک سیمرغ مورد بررسی قرار گرفت.

اصغر قلندری/ به گزارش دیوان نیوز؛ در این روز مهم که بی سابقه در دیار شهید پرور شهر خورزوق بود و پس از سالیان سال، برای اولین بار با نام نکوداشت شهر خورزوق توسط شورای اسلامی این شهر، در مراسم باشکوهی رقم خورد که در تاریخ ثبت شد ، به دنبال پیگیری معتمدین شهرک سیمرغ، آقای امیر تدبیری دادستان جدید شهرستان برخوار و جناب سرهنگ خلیلی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان برخوار با حضور در مسجد الزهرای شهرک سیمرغ ، مشکلات این شهرک را مورد بحث و بررسیی قرار دادند.
در ابتدا آقای گیوه چیان یکی از اعضای پایگاه بسیج شهید صیاد شیرازی شهرک آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد، سپس آقای فریدون حسن نژاد به نمایندگی از سوی اهالی شهرک سیمرغ مشکلات عدیده ای که سال‌های زیادی است دامنگیر مردم مظلوم این شهرک شده را یک به یک برشمرد و خطاب به دادستان گفت: شهرک سیمرغ پس از گذشت حدود ۳۰سال وبا داشتن قریب به ۲۷ هزارنفر جمعیت فاقد مدرسه دولتی، درمانگاه، وسائط حمل ونقل عمومی،
پاسگاه نیروی انتظامی، آسفالت برخی از خیابان ها ومعابر عمومی، فضاهای فرهنگی، ورزشی ، تفریحی، فضای سبز، دوربین وچراغ های راهنمایی رانندگی، کتابخانه و‌‌.. است .
وی با این اشاره که ۹۵ درصد درآمد شهرداری خورزوق از شهرک سیمرغ است گفت دریغ از یک در صد این درآمدها که صرف آبادانی این شهرک شود!
خانم ها باقری وتقی زاده وآقای حمید رضا اصلانی به نمایندگی از طرف اهالی شهرک سیمرغ ، به پاره ای از مشکلات وبی توجهی مسئولان به این شهرک سخنانی ایراد کردند.
بحث تعطیلی شهر بازی شهرک سیمرغ که صرف هزینه های میلیاردی توسط آقای کریمی احداث شده که نگین منطقه برخوار نامیده می شد، در سایه بی تدبیری وعدم همکاری شهرداری به حالت تعطیل وبلا استفاده درآمده است از دیگر مسائلی بود که توسط مالک شهر بازی مطرح گردید.

پس از استماع سخنان نماینده های مردم شهرک سیمرغ ابتدا جناب سرهنگ خلیلی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان برخوار طی سخنانی با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای جنگ تحمیلی ، مدافعان حرم، حوزه سلامت و نیروهای جان برکف، سپاه، بسیج ونیروی انتظامی ، در روز پاسداشت سپاه ولادت باسعادت امام حسن عسگری (ع) را تبریک گفت ویادی کرد از علامه طباطبایی که خدمات ارزشمند و شایسته ای به دین مبین اسلام و ائمه اطهار داشت.
ایشان با تشکر از آقای تدبیری دادستان جدید و انقلابی شهرستان برخوار که در کمتر از دو هفته از انتصابشان از ایشان خواستند تا در جمع مردم شهرک سیمرغ که در مسجد الزهر گرد هم آمده اند، حضور بهمرساند تا از مشکلات آنان مطلع شویم تشکر کرد وگفت: حدود یک سال ونیم است که افتخار خدمتگزاری در شهرستان برخوار رادارم ودر این مدت درچهار جلسه مردمی شهرک سیمرغ حضور پیدا کردم وبا مشکلات مردم این شهرک که حق مسلم آنهاست کاملاً آشنایی دارم ودر مورد مسائل امنیتی تذکرات لازم داده شده که وظیفه و تکلیف مان است.
سرهنگ خلیلی افزود متأسفانه در جلسه اخیر که در همین مسجد داشتیم تا پیرامون مسائل پیش آمده در روزهای اخیر مذاکره ای داشته باشیم اندک مردم شهرک حضور پیدا کردند.
وی تصریح کرد: چرا مردم کمتری شرکت می کنند؟ ما خدمتگزار و سرباز مردم هستیم، سرباز امام زمان (عج) مقام معظم رهبری، رئیس جمهور محترم هستیم ودر خدمت مردم عزیز.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان برخوار از مردم خواست صبور باشند زیرا صبر ومتانت باعث پیشرفت می باشد وپیگیری از طریق قانون و مقامات قضایی با صبر و طماُنینه محقق می شود .
وی افزود: تحولاتی ایجاد شده اما برخی از افراد از اعتماد مردم سوء استفاده می کنند برای مقاصد شوم خودشان، ولی الحمدلله درکل کشور امنیت برقرار است و مردم محسنات نظام مقدس جمهوری اسلامی را درک می کنند ، پاسداشت شهدا را می فهمند و گرامی می‌دارند.
سرهنگ خلیلی تصریح کرد: مردم پیرو فرامین مقام معظم رهبری هستند، نسبت به قانون آشنا هستند، دستگاه های امنیتی را از خودشان می دانند وبرای خودشان، نگاه ما هم به آسایش وامنیت مردم است.
ایشان اظهار کردند:پاره ای مشکلات هم وجود دارد که شامل حال همه آحاد مردم است ، باصبر و حوصله باید مشکلات را از پیش رو برداریم، مطالبات مردم شهرک سیمرغ را پیگیری کردیم ، آقای فرماندار وهمه مسئولین و اعضای هیئت امنا شرکت تعاونی مسکن هوانیروز و اعضای شورای شهر خورزوق در جلسه فرمانداری حضور داشتند، مسائل مربوط به آسفالت خیابان ها و معابر عمومی، برق و غیره مطرح شد، باید از محل فروش پلاک های واگذاری و فروش زمین ها، برای رفع مشکلات شهرک هزینه شود.
سرهنگ خلیلی اضافه نمود: حل این مشکلات، اتحاد و توافق وتشریک مساعی طرفین یعنی شورا، شهرداری و شرکت تعاونی مسکن هوانیروز را طلب می کند، شورا وشهرداری در جهت رفاه مردم تشکیل شده اند.
وی در مورد موتور سواران خاطر نشان کرد: ما راه های غیر ضروری را بستیم ولی با اعتراضات مردمی مواجه شدیم.، شورا ، بسیج، نیروی انتظامی وجهاد کشاورزی باید جلسه مشترکی تشکیل دهند ومسئله مراسلات را حل نمایند.
سرهنگ خلیلی تصریح کرد: هرکدام از این نهادها به هر دلیل صحبت های خودشان را مطرح می کنند ودر نهایت باعث گردیده تا به اجماع و نتیجه نهایی نرسیم.
وی در مورد سرقت ها اظهار داشت : حفاظت از اموال در وحله اول با صاحب مال است، نیروی انتظامی در ابتدا پیشگیری و در مرحله بعد پیگیری ودستگیری سارقین را برعهده دارد‌، مضاف براینکه شورای تاُمین شهر واستان در رابطه با دوربین معابر عمومی مشارکت دارد، مالکین منازل باید دوربین منزلشان رانصب کنند.
البته لازم به ذکر است برای رضایتمندی اهالی برای خرید دوربین اقدام شده و قرار است با 1برخورداری از اعتبارات شهرداری کار دوربین گذاری انجام شود ضمن اینکه دوربین ها هم خریداری شده است وماهم داریم کمک می کنیم تا به زودی نصب شوند، در مورد پاسگاه نیروی انتظامی در شهرک هم شورای تاُمین مکاتباتی را انجام داده و با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هماهنگی به عمل آمده با صبر و بردباری انشاالله مجوز که صادر شود اقدامات لازم را به عمل خواهیم آورد ولی تا آن موقع ماُموران کلانتری شهر خورزوق که از نیروهای مخلص وفعال هستند کار گشت زنی را در طول شبانه روز انجام می دهند.

آقای تدبیری دادستان جوان که با مدیریت میدانی از هفته آغازین به دنبال رفع مشکلات مردمی است و با صبر وحوصله تمام نکاتی که از سوی نماینده ومعتمدین شهر مطرح شد را یادداشت کردند خطاب به اهالی شریف شهرک سیمرغ اظهار داشتند: هریک از مواردی که اشاره کردید به ارگان های مختلفی مربوط می شود ، مثلاُ مشکلات آسفالت با شورای شهر و شهرداری است، برق به اداره برق، حمل ونقل عمومی با اداره حمل ونقل وسازمان اتوبوس رانی و سایر موارد نیز به همین ترتیب، اما ما هم برحسب وظیفه پیگیر این مشکلات ودر صدد رفع آنها هستیم و انشاءالله با کمک شما مردم خوب وصبور وهمت مقامات مسئول هرچه زودتر شاهد تحولات نوید بخشی در این راستا خواهیم بود.
این مراسم باحضور جناب سرهنگ شیری مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن هوانیروز وآقای مهدی یارعلی نماینده محترم مردم در شورای شهر خورزوق برگزار گردید.
در برگزاری این مراسم آقای بهرامی فرمانده بسیج شهید صیاد شیرازی و بسیجیان مخلص وپرتلاش شهرک سیمرغ، پرتلاش خدمات رسانی کردند تا این مراسم به نحو شایسته ای برگزار شود.



  1. عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند
  2. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم
  3. آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  4. کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ سه‌شنبه منتشر می‌شود
  5. ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم!
  6. اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  7. حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  8. عزم جدی دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن
  9. حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  10. سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  11. برای دومین بار در تاریخ، تیم کشتی فرنگی با ترکیب کامل در المپیک حاضر خواهد شد.
  12. سرکوب اعتراضات حامیان فلسطین توسط پلیس فرانسه
  13. حمله به مقر صلیب سرخ در غزه
  14. آیت الله خاتمی: بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است
  15. ایران مقتدرانه قهرمان رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ شد
  16. دولت آماده رفع مشکلات مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی است
  17. تداوم تحریم‌های آمریکا به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  18. کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند
  19. ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  20. دیدار معلمان برگزیده استان با مقام معظم رهبری در هفته معلم
  21. آمادگی شرکت عمران مهستان برای استقرار دستگاه‌های اجرایی در این شهر جدید
  22. بازدید رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد
  23. ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  24. پیشگامی پلیس در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  25. آغاز کنکور ۱۴۰۳ با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی»
  26. رونمایی از نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت»
  27. تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو در فروردین 1403
  28. برخوردهای سلیقه‌ای مسئولان در محیط دانشگاه، باعث ایجاد تنش خواهد شد.
  29. هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد
  30. یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه
  31. ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  32. تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا از ۴۲۷ هزار عبور کرد/ لرستان در صدر جدول تبدیل مجوزها
  33. دولت در احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد موفق عمل کرد
  34. دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  35. شمسایی بهترین گزینه هدایت تیم ملی فوتسال است
  36. زارع‌پور: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود
  37. موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال وارد ایران شد
  38. وسط این همه مشکلات هم می‌توانیم شاد باشیم
  39. دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان
  40. شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی و آوارگی ۱۷ هزار کودک بدون والدین