مهدی شهیم/ به گزارش دیوان نیوز؛ شرمآورتر اینکه عدم نظارت صحیح از سوی شهرداری به پیمانکاران در هنگام عملیات اجرایی آسفالت در اغلب معابر شهر به گونهای که حتی بلافاصله بعد از اتمام عملیات در معابر مهمی همچون خیابان اصلی گوهردشت با پستی بلندیهای بزرگ، فرورفتگی در محل حفاریهای قبلی یا شن ریزه شدن آسفالت بدلیل کیفیت نامناسب آن روبرو میشویم که غالباً نیاز به بازسازی در یک ماهه اول را دارد. سازمان عمران شهرداری با مالکیت و مدیریت ناکارآمد کارخانه آسفالت قصد پاسخگویی و ارائه دلیلی بر کیفیت نامناسب آسفالت ندارد که چرا استانداردهای لازم در تهیه مواد اولیه مخلوط آسفالت باکیفیت یا شرایط مناسب در پخت و انتقال مخلوط آسفالت را رعایت نمیکند و اساساً اینکه چرا کارخانه اکثراً تعطیل است!؟ شهردار نیز احساس مسئولیتی در قبال عدم نظارت درست به زیرسازی و اجرای صحیح و اصولی آسفالت توسط پیمانکاران ندارد.
آسفالت اکثر معابر شهر با پستی بلندیهای شخمگونه، چالههای ریز و درشت، ترکیدگی و فرورفتگی، شنشدگی و فرسودگی بیشتر از هر موضوع دیگر بیانگر بی کفایتی شهردار و شورای شهر کرج است در حالیکه در اغلب کلانشهرهای کشور و حتی شهرهایی با درآمد پایینتر آسفالت معابر بهگونهای است که علاوه بر کیفیت، دوام، پایداری و مقاومت بالا، باعث رضایت شهروندان نیز است. اما آنچه در کرج شاهد هستیم سکوت از روی ناچاری شهروندان درخصوص کیفیت بسیار نامناسب آسفالت است که باعث تخریب خودروهای آنها و وسایل حمل و نقل عمومی میشود، موضوعی که گویا قرار نیست با پیگیری نمایندگان مردم در شورای شهر و نظارت نهادهای ناظر اقدامات مناسبی صورت گیرد.