28379 ورزشی 1402/03/07 - 06:15

غریب آشنا، لطفا به فدراسیون نیا!

علیرضا پاکدل ریاست فعلی و موفق فدراسیون هندبال در چهار سال مدیریتی نخست خود در فدراسیون هندبال سه بار مدیریت کمیته روابط عمومی این فدراسیون را تغییر داد. کمیته‌ای که همانطور از شرح وظایفش پیداست نقش بسیار مهمی در دیده شدن و پوشش اخبار فدراسیون را ایفا می‌کند.

صمد خزایی/ به گزارش دیوان نیوز؛ پاکدل ابتدا با مهدی واعظی کار را آغاز کرد، سپس امیرحسین احمدی‌نیا را جایگزین واعظی معرفی نمود. پس از اینکه احمدی‌نیا مدتی کوتاه در روابط عمومی فدراسیون هندبال مشغول فعالیت بود و به نحوه احسن و شایستگی در پوشش اخبار دسته اول و سریع هندبال تلاش می‌کرد به یکباره او از روابط عمومی فدراسیون هندبال کنار کشید تا ریاست این فدراسیون به دنبال جایگزین برای او باشد، سپس مدیران فدراسیون تصمیم گرفتند مرتضی محسن‌پور را به سمت مدیر روابط عمومی فدراسیون منصوب کنند.

محسن پور که نه تنها هندبالی نیست بلکه از دنیای توپ و تور هم نبود، او کار خیلی سختی را در فدراسیون هندبال داشت. وی حدود ۱۵ ماه در فدراسیون فعالیت کرد و سپس در اواسط فروردین ماه ۱۴۰۲ جای خود را به پژمان نجات‌پور مجری سرشناس شبکه ورزش سیما داد. کسی که از والیبال‌نویس های مطرح رسانه است. با آمدن نجات‌پور در همان روزای ابتدای تغییر تحولات خوبی در روابط عمومی فدراسیون به وجود آمد. (به طور مثال گفتگو با لژیونرهای هندبال، مصاحبه اختصاصی با بازیکنان تیم ملی، اطلاع رسانی نتایج آنلاین بازی های لیگ برتر هندبال آقایان و بانوان، مصاحبه تصویری با بازیکنان ومربیان لیگ برتری پس از پایان هر مسابقه وهمچنین کنفرانس و یا بازدید خبرنگاران و اهالی رسانه از نخستین اردوی تیم ملی بزرگسالان آقایان در سال جدید). اما فدراسیون هندبال در مراسم معارفه نجات پور نم‌یخواست به راحتی محسن پور را از دست بدهد چرا همزمان وی را به عنوان رئیس کمیته منابع انسانی این فدراسیون معرفی کرد.

کمیته‌ای که گویا به تازگی در فدراسیون تشکیل شده است و یا اگر در گذشته در فدراسیون وجود داشته مدیر و مسئول آن برای خانواده هندبال شناخته شده نبود زیرا اگر بود به رسم ادب باید در مراسم تودیع و معارفه از او اسمی برده می‌شد تا لااقل جامعه هندبال بدانند این کمیته تازه تشکیل نیست و در گذشته فعالیت داشته، البته شاید چراغ خاموش! حالا با این انتصاب دو سوال و ابهام در ذهن جامعه هندبال از رئیس فدراسیون هندبال به وجود آمده است. 1. جناب اقای علیرضا پاکدل، ریاست محترم فدراسیون هندبال اگر اقای محسن‌پور در کمیته روابط عمومی موفق عمل کرده بود چرا تصمیم به تغییر در این کمیته گرفتید و پژمان نجات‌پور را معرفی و جایگزین وی کردید؟ 2. اگر آقای مرتضی محسن‌پور در مدت زمان حضورش در روابط عمومی فدراسیون ضعیف عمل کرده چرا از او در کمیته منابع انسانی استفاده می‌کنید؟

البته باید در نظر گرفت که در مدیریت چهار ساله نخست پاکدل شاهد چنین اتفاقی بودیم به طور مثال آقای علیرضا موسویان از داوران توانمند و بین المللی کشورمان که سابقه سالها قضاوت در مسابقات آسیایی و جهانی را در کارنامه دارد به عنوان ریاست کمیته داوران فعالیت داشت. سپس بعد از مدتی حضور در این سمت تصمیم به تغییرات گرفته شد و مسئولیت سنگین و همزمانی را به آقای مراد کرمی واگذار کردند. چرا که کرمی همزمان ریاست کمیته مسابقات و داوران فدراسیون را برعهده داشت که پس از حدود دو سال حضور آقای کرمی دوباره تصمیم به بکارگیری و بازگشت از علیرضا موسویان شد‌. ولی این پایان داستان نبود و دوباره با قراردادن سرپرست برای کمیته داوران، آقای حسن گلمینا را به عنوان سرپرست معرفی شد. او در حال حاضر بیش از ۸ ماه که سرپرست کمیته داوران فدراسیون در حال فعالیت است.

اما برگردیم به ماجرای روابط عمومی، جامعه هندبال شده حتی برای یکبار به ساختمان اداری فدراسیون واقع در خیابان سئول مجموعه ورزشی انقلاب مراجعه کنند و می‌دانند دکوراسیون داخلی ساختمان اداری فدراسیون به گونه‌ای است که اگر هرکدام از کمیته ها با تلفن صحبت کنند. کمیته های بغل دست نیز به خوبی صحبت ها را خواهند شنید. حالا استفاده همزمان از دو مدیر روابط عمومی در فدراسیون به خانواده هندبال کمک می‌کند یا باعث آسیب و خلل در کارهای روابط عمومی جدید یعنی اقای پژمان نجات‌پور خواهد بود؟ این روزها دنیای رسانه و روابط عمومی نقش مهمی را در هر فدراسیون ایفا می‌کند اما اینکه آقای مرتضی محسن‌پور روابط عمومی قبلی در کمیته منابع انسانی در فاصله چندمتری دفتر قبلی خود در اتاقی دیگر قرار دارد باعث عدم تمرکز کافی و تسلط نجات‌پور به امور روابط عمومی فدراسیون خواهد شد یا خیر؟

سوالی که باید از روابط عمومی جدید فدراسیون اقای نجات‌پور پرسید این است که، آیا حضور محسن‌پور در فدراسیون و نزدیکی او در کارها و هماهنگی هایش خلل ایجاد می‌کند یا نه؟ به هر حال با تمام این اتفاقات و تفاسیر باید دید ببینم دلیل، منطق و سیاست فدراسیون برای نگه‌داشتن محسن پور در فدراسیون چیست؟ آیا همچنان باید شاهد رد پای مدیران قبلی در فدراسیون باشیم یا نه چنین چیزی نیست! آیا سه سفر خارجی همراه با تیم ملی برای محسن‌پور در مدت زمان ۱۵ ماه کم است و دوباره او در کنار تیم ملی در مسابقات بین‌المللی قرار خواهد گرفت؟! هرچند نباید فراموش کرد پژمان نجات‌پور با توجه به اینکه از کارمندان صداوسیما و شبکه ورزش است، نیازی به سفرهای خارجی با تیم ملی را ندارد‌. اما حداقل خواسته اش می‌توان داشتن آرامش و تمرکز کافی در کمیته روابط عمومی باشد.



  1. عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند
  2. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم
  3. آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  4. کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ سه‌شنبه منتشر می‌شود
  5. ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم!
  6. اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  7. حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان
  8. عزم جدی دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن
  9. حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  10. سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  11. برای دومین بار در تاریخ، تیم کشتی فرنگی با ترکیب کامل در المپیک حاضر خواهد شد.
  12. سرکوب اعتراضات حامیان فلسطین توسط پلیس فرانسه
  13. حمله به مقر صلیب سرخ در غزه
  14. آیت الله خاتمی: بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است
  15. ایران مقتدرانه قهرمان رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ شد
  16. دولت آماده رفع مشکلات مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی است
  17. تداوم تحریم‌های آمریکا به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  18. کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند
  19. ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  20. دیدار معلمان برگزیده استان با مقام معظم رهبری در هفته معلم
  21. آمادگی شرکت عمران مهستان برای استقرار دستگاه‌های اجرایی در این شهر جدید
  22. بازدید رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد
  23. ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  24. پیشگامی پلیس در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  25. آغاز کنکور ۱۴۰۳ با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی»
  26. رونمایی از نخستین موتور شش سیلندر بنزینی «ایران‌ساخت»
  27. تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو در فروردین 1403
  28. برخوردهای سلیقه‌ای مسئولان در محیط دانشگاه، باعث ایجاد تنش خواهد شد.
  29. هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد
  30. یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه
  31. ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله
  32. تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا از ۴۲۷ هزار عبور کرد/ لرستان در صدر جدول تبدیل مجوزها
  33. دولت در احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد موفق عمل کرد
  34. دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  35. شمسایی بهترین گزینه هدایت تیم ملی فوتسال است
  36. زارع‌پور: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود
  37. موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال وارد ایران شد
  38. وسط این همه مشکلات هم می‌توانیم شاد باشیم
  39. دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان
  40. شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی و آوارگی ۱۷ هزار کودک بدون والدین