پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 12:39
32098 ورزشی 1402/11/09 - 13:05

حواشی فوتبال ایران و جهان

از آمادگی عبدالکریم در اردوی پرسپولیس تا شرایط تیم ملی در آستانه یک‌هشتم نهایی

وقتی به فلسفه فوتبال می‌نگریم و مقایسه‌ای بین فوتبال کشورهای پیشرفته و فوتبال ایران انجام می‌دهیم، متوجه فاصله معناداری می‌شویم که برای از بین بردن آن صرفا پرداختن به زیرساخت‌ها کافی نخواهد بود. با این حال دو اتفاق بزرگ در بهمن ماه و اسفند ماه 1402 این موضوع را به ذهن متبادر می‌کند که اهالی فوتبال و آنانی که دغدغه واقعی این رشته را دارند، در این ایام باید هوشیارتر و با برنامه‌تر به آینده بیاندیشند.

به گزارش دیوان نیوز؛ وقتی به فلسفه فوتبال می‌نگریم و مقایسه‌ای بین فوتبال کشورهای پیشرفته و فوتبال ایران انجام می‌دهیم، متوجه فاصله معناداری می‌شویم که برای از بین بردن آن صرفا پرداختن به زیرساخت‌ها کافی نخواهد بود. با این حال دو اتفاق بزرگ در بهمن ماه و اسفند ماه 1402 این موضوع را به ذهن متبادر می‌کند که اهالی فوتبال و آنانی که دغدغه واقعی این رشته را دارند، در این ایام باید هوشیارتر و با برنامه‌تر به آینده بیاندیشند. با این مقدمه نگاهی به حواشی فوتبال ایران و جهان در روزهای اخیر خواهیم انداخت:

آمادگی بدنی عبدالکریم حسن

قبل از اینکه پرسپولیس بعد از کش و قوس‌های فراوان اوسمار لوس دستیار برزیلی یحیی گل‌محمدی را به عنوان سرمربی خود معرفی کند، کادر فنی این تیم با اضافه کردن چند بازیکن، تدارک ویژه‌ای را برای نیم فصل دوم در نظرگرفته بود. در این بین جذب عبدالکریم حسن بازیکن قطری در نوع خود جذاب و منحصر به فرد بود. عبدالکریم علاوه بر اینکه اولین بازیکن قطری لیگ ایران نام گرفته به علت اینکه در ماه‌های اخیر دچار حواشی متعددی شده است، موجی از نگرانی را در بین هواداران پرسپولیس ایجاد کرده بود. اما خبرهای منتشر شده از اردوی پرسپولیس حکایت از آمادگی فوق‌العاده این بازیکن دارد. بازیکن قطری قرمزپوشان در بدو ورود به دبی، در باشگاه ایرانیان پا به توپ شد و اگرچه در بیشتر بخش‎‌های تمرین حضور نداشت و تمرینات انفرادی خود را دنبال می‌کرد اما زمانی که به جمع دیگر بازیکنان ملحق شد، نمایش درخشانی از آمادگی خود را نشان داد تا حضور او در اولین بازی نیم فصل دوم در ترکیب پرسپولیس متحمل‌تر از گذشته باشد.

شرایط نگران کننده استقلال

استقلال همچون تابستان گذشته در زمینه جذب بازیکن بسیار منفعل عمل کرده است. هرچند بازه زمانی نقل و انتقالات زمستانی آغاز نشده اما ضعف‌های پنهان و آشکار این تیم حضور فعال آنان را در بازار نقل و انتقالات زمستانی ضروری کرده است. با این حال خبرها حکایت از این دارد که نکونام در تمرینات گروهی با کمبود بازیکن مواجه است و به همین دلیل است که شاهد بازیکنان ناشناخته در تمرینات این تیم هستیم. این درحالی است که سعید مهری از تیم جدا شده، یامگا به دلیل مصدومیت طولانی مدت دیگر در دسترس نکونام نیست و سیدحسین حسینی و روزبه چشمی نیز در اردوی تیم ملی هستند. از طرفی قرار است دیدار این تیم در جام حذفی مقابل مس رفسنجان روز بیستم بهمن برگزار گردد. موضوعی که مورد اعتراض باشگاه استقلال قرار گرفته و بعید به نظر می‌رسد با موافقت فدراسیون فوتبال مواجه گردد.

شرایط تیم ملی

هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال معتقد است: تیم ملی تا به امروز عملکرد بسیار خوبی داشته و با اقتدار به‌عنوان صدرنشین از گروه خود به دور بعدی مسابقات صعود کرده است. تلاش بازیکنان و انگیزه  آنها  باعث شده تا تیم بازی به بازی بهتر شود. از طرفی قرار گرفتن نام مهدی قائدی در بین پنج ستاره جام ملت‌ها  این امیدواری را بوجود آورده است که انگیزه بازیکنان تیم ملی برای درخشش در این تورنمنتِ مهم بیشتر از گذشته باشد. در عین حال مرحله یک هشتم نهایی این جام از روز یکشنبه آغاز و تیم ملی فوتبال ایران روز چهارشنبه به مصاف سوریه خواهد رفت.

صادق محرمی و حادثه تلخ

آخرین بازی ایران در مرحله گروهی با تلخی تمام شد. صادق محرمی که با ارایه بازی‌های بی نقص جناح راست تیم ملی را بیمه کرده بود با مصدومیت روبرو شد تا جای خود را به رامین رضائیان بدهد. بر اساس اطلاعیه تیم ملی  پارگی رباط صلیبی برای صادق محرمی رخ داده و او حداقل شش ماه از میادین دور خواهد بود و علاوه بر ادامه جام ملت‌های آسیا، تا پایان فصل هم نمی‌تواند برای دینامو زاگرب کرواسی به میدان برود. خروج محرمی از جام خبر ناگواری بود که شادی صعود را بر کام دوستداران فوتبال ایران تلخ کرد. با این حال باید به درخشش رامین رضائیان در جناح راست تیم ملی امیدوار بود تا از تلخی این حادثه کمی کاسته شود.

سپاهان و روزهای حساس

طلایی پوشان ایران در انتهای بهمن باید به دیدار الهلال عربستان بروند. از طرفی طبق اعلام فدراسیون فوتبال، دیدارهای هفته شانزدهم وهفدهم لیگ برتر نیز در انتهای ماه جاری برگزار خواهد شد تا ترافیک موجود ابتدا به تعطیلی دو بازی سپاهان مقابل تراکتور و ذوب آهن منجر شود و دیگر اینکه سپاهان به علت داشتن بیشترین سهمیه در تیم ملی با کمترین هماهنگی و تمرین راهی مهمترین بازی فصل خود گردد.

صنعت نفت در مسیر خوشبختی

نفت آبادان که به برزیل ایران معروف است با استخدام فراز کمالوند قصد دارد شرایط خود را بهتر نماید. حضور در رتبه چهاردهم جدول خشم هوادارانی را برانگیخته است که با فوتبال عجین هستند. با این حال خبر رسیده  نفت آبادان با نظر کمالوند در جهت تقویت تیم خود  برای نیم فصل دوم،  دو بازیکن باتجربه را به خدمت گرفته‌ است. محمد قاسمی‌نژاد وینگر سابق مس کرمان و ساسان حسینی مهاجم پیشین مس شهر بابک دو بازیکنی هستند که با نفتی‌ها به توافق کامل رسیده و قرارداد خود را امضا کرده‌اند. موضوعی که می تواند خط حمله آبادانی ها را در نیم فصل دوم بیشتر از گذشته تقویت نماید.

خربین و تیم ملی سوریه

موضوع قابل توجه دیدار ایران و سوریه حضور مهاجم نام آشنای سوریه در ترکیب این تیم است. تقابل عمرخربین با علیرضا بیرانوند و مدافعان تیم ملی چند سالی است در بازی‌های باشگاهی در صدر اخبار خبرگزاری‌ها قرار گرفته است. با این حال این بازیکن در تمرینات روزهای اخیر تیم ملی سوریه به علت مصدومیت غایب بوده تا حضور او مقابل ایران در حاله از ابهام قرار بگیرد. عمرخربین در خصوص وضعیت خودش و همچنین تقابل سوریه  با ایران گفته است: "در پای چپم احساس درد کردم و بعد از انجام آزمایش‌های MRI میزان آسیب دیدگی‌ام من مشخص می‌شود. با این حال پس از آنکه به هدفمان یعنی صعود به مرحله بعد رسیده‌ایم، خیالمان راحت شده است. با این حال، اکنون به سخت‌ترین نقطه رسیده‌ایم و مطمئناً بازی ما با ایران سخت خواهد بود زیرا آنها تیمی هستند که برای کسب عنوان قهرمانی رقابت می‌کنند." خربین ایران را برجسته‌ترین کاندیدای قهرمانی مسابقات می‌داند.

الکس بالده و فصلی که تمام شد

از بارسلونا خبرهای خوبی مخابره نمی‌گردد. برهمین اساس تیم پزشکی این باشگاه  در خصوص مصدومیت بالده  مقابل بیلبائو طی بیانیه‌ای اعلام کرده است؛ در روزهای آینده این مدافع جوان تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت.  این بدان معناست که مشکلات سرمربی این تیم برای ادامه فصل بیشتر نیز خواهد شد. شایان ذکر است باشگاه بارسلونا به‌خاطر مشکلات مالی توان خرید بازیکن جدید  را ندارد و مضاعف بر آن مارکوس آلونسو  نیز به دلیل جراحی فعلا در دسترس نیست تا دست ژاوی برای پست دفاع چپ کاملا خالی باشد.

کلوپ و لیورپول

داستان یورگن کلوپ و لیورپول به قسمت‌های حساس خود نزدیک می‌شود. جایی که تمام خبرگزاری‌های مهم دنیا اعلام کردند؛ یورگن کلوپ در پایان فصل جاری از مربیگری لیورپول استعفا می‌دهد.  او در ماه نوامبر تصمیم خود را به باشگاه اطلاع داده و حالا آن‌ را علنی کرده است.  گویا شرایط این مربی به آنجا رسیده است که قادر نیست اتفاق مهمی را برای باشگاه بزرگ انگلیسی رقم بزند. کلوپ در مورد آینده خود گفته است: مطمئناً  یک‌سال در فوتبال کار مربیگری نخواهم کرد و همچنین برای سال آینده در هیچ باشگاهی و هیچ تیم ملی‌ای  حضور نخواهم داشت.

 

نویسنده: حسن صانعی پور



  1. شهرداری از پاکبانان و سبزبانان قدردانی کند.
  2. خود کرده را تدبیر نیست!!
  3. دیدار اعضای تیم ملی فوتسال با رهبر انقلاب
  4. هوشمندسازی در دستورکار هلال احمر
  5. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم
  6. تندر طوفان با سرعت ۱۱۰ کیلومتر سبزوار را درنوردید
  7. بیش از ۱۰۰ رشته بدون داوطلب در دانشگاه فنی و حرفه ای حذف شد
  8. از دغدغه معیشت مردم تا عقلانیت انقلابی برای دورکردن سایه جنگ
  9. نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است
  10. با اضافه شدن قم، آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور می‌رسد
  11. زمینه برای آتش‌بس پایدار و حل مساله در غزه فراهم است
  12. تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس صبح پنجشنبه به پایان می‌رسد
  13. آماده گره گشایی از مشکلات تعاونی ها هستیم
  14. پرسپولیس-سپاهان فصل آتی فقط با تماشاگران زن
  15. واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
  16. به شایعات توجه نکنید؛ سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد
  17. فوتسال ایران فراتر از آسیاست
  18. پوتین برای پنجمین بار مراسم سوگند ریاست‌جمهوریِ روسیه را انجام داد
  19. همکاری‌های دوجانبه ایران و عراق باید تقویت شود
  20. هشدار نسبت به نبود داروهای بیماران پیوند کبد
  21. آغاز به کار سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران طی روزهای ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  22. اعزام سفیران کریمه اهل‌بیت(س) به سراسر کشور در دهه کرامت
  23. تلاش ناکام صهیونیست‌ها برای ایجاد سپر دفاع سایبری
  24. تقاضای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ۴ برابر شد
  25. بیمه و حق مستمری هنرمندان صنایع‌دستی
  26. محدودیتی برای تامین داروهای بیماران خاص نیست
  27. تمام زیرساخت ها برای ورزش قهرمانی باید فراهم شود
  28. کاهش خرید و فروش مواد مخدر در استان البرز
  29. ذخیره ‌آب سد کرج ‌به ۵۴ درصد رسید‌
  30. درخشش شناگران جانباز و توان یاب البرزی در مسابقات قهرمانی کشور
  31. کشف استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان مناطق محروم البرز
  32. ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در جنوب غزه
  33. ایران خواهان گسترش همکاری‌های اقتصادی و مراودات تجاری با اقلیم کردستان است.
  34. رییس جمهور، آخر هفته در قم خواهد بود.
  35. البرز، رتبه دوم تردد در کشور را به خود اختصاص داده است.
  36. با آمریکا نمی‌شود با روی خوش و ملایمت رفتار کرد
  37. ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  38. گاز شهری قسمتی از کرج قطع خواهد شد
  39. اندیشکده مواسات در البرز افتتاح می شود
  40. اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود