به گزارش دیوان نیوز؛ «محمد محمدی بخش» امروز، با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص قیمت بلیت هواپیما گفت: بعد از ابلاغ رای دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو مصوبه ستاد تنظیم بازار، نامه ای برای این دیوان ارسال شد.
وی افزود: رئیس دیوان عدالت اداری اعلام کرد که فعلا رأی برای ابلاغ متوقف و به جلسه کارشناسی موکول شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در جلسه شورای عالی هواپیمایی مصوب شد که همه شرکتها ملزم به رعایت سقف ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری تا زمان تعیین تکلیف رأی دیوان باشند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: شرکتهایی که سقف نرخهای ابلاغ شده از سوی این سازمان را رعایت نکنند با برخورد قانونی مواجه میشوند که می وان به ورود سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه در هفته گذشته، اعمال جریمههای سنگین و برخورد با برخی شرکتها نیز اشاره کرد.
محمدی بخش خاطرنشان کرد: با آن دسته از افراد سودجو یا پلتفرمهایی که با توجه به شرایط موجود در حال سواستفاده هستند، برخوردی شدیدتر میشود و حتی لغو امتیاز در انتظار آنها خواهد بود.
وی با اشاره به ادعای برخی شرکت ها مبنی بر داشتن رفتار قانونی برای افزایش نرخ بلیت هواپیما تا زمان نظر قطعی رای دیوان گفت: فاصله زمانی کمتر از یک هفته و مربوط به زمانی است که سازمان هواپیمایی کشوری بلافاصله ابلاغ کرده و واجب الاجراست.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: افزایش قیمت ها باید با تصویب شورای عالی هواپیمایی باشد تا ماهیت قانونی داشته باشد مگر اینکه بر اساس رای دیوان عدالت اداری، متنوع سازی نرخ انجام شود که در این صورت باز هم شورای عالی هواپیمایی نظر کارشناسی خود را اعلام می کند تا شاهد رها شدگی در خصوص نرخ بلیت هواپیما نباشیم.
محمدی بخش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برخوردی با ایرلاین هایی خواهد شد که در لحظه آخر اقدام به لغو پرواز می کنند، گفت: به طور کلی، روزانه سه تا چهار پرواز به دلیل شرایط جوی ناپایدار یا عملیاتی لغو می شود. البته رفتار قانونی در قبال حقوق مسافر انجام می شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: در شرایطی که نوسانات نرخ ارز، تحریم ها، عدم ترخیص قطعات، ناوگان هواپیمایی و موضوعات متعدد نگهداری از صنعت هواپیمایی را با مشکل مواجه کرده است، فقط می توان با تعامل و همکاری همه دست اندرکاران از این صنعت مراقبت کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اجازه هیچگونه اقدام هیجانی در صنعت هوانوردی کشور داده نمی شود و مردم مطمئن باشند که اولویت سازمان هواپیمایی کشوری ابتدا ایمنی و امنیت، سپس تسهیلات و سایر موارد است.